کاهش وزن قطعی و لاغری طبیعی فقط با نوشیدن آب

کاهش وزن قطعی و لاغری طبیعی فقط با نوشیدن آب

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” چطور “کاهش وزن قطعی و لاغری طبیعی فقط با نوشیدن آب” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

در بسیاری از آزمایشات انجام شده دانشمندان به این اثبات این نتیجه روی آورده اند که رابطه ی مستقیمی بین کاهش وزن و آب نوشیدن وجود دارد.

آیا آب به کاهش وزن کمک می کند؟

روشی اخیرا در شبکه های مجازی منتشر شده است که بدین شرح می باشد”اگر می خواهید لاغر شوید ، آب زیادی بنوشید” . تمام متخصصان تغذیه بر این باورنداب می تواند به بیشترین مقدار موثر و تاثیر گذار باشد .

اما یک سوال باقیست و آن هم این است که آیا آب واقعا می تواند در این مورد معجزه کند؟

خب ، در وهله اول مناسب است بگوییم که بسیاری از ازمایشات علمی ثابت کرده اند که رابطه مسقیمی بین نوشیدن آب و کاهش وزن وجود دارد . آب توانایی سیر کردن فرد را دارد بدون آنکه میزان کالری به بدن شما اضافه شود .

 

نوشیدن آب

 

تاثیر آب در کم کردن وزن

در یک تحقیق دانشمندان کسانی را انتخاب کردند که در طول روز کمتر از یک لیتر آب می نوشیدند و با ارائه یک رژیم غذایی حاوی ۲ لیتر آب در روز برای افرادی که در این آزمایش شرکت کرده بودند ، بعد از یکسال بطور مرتب وزن این افراد اندازه گیری می شد و محققان دریافتند که آب توانایی کاهش وزن را دارد چرا که آنها در طی آن یکسال تغییر وزن و سایز داده بودند .

 

یک مطالعه دیگری در آلمان در یک مدرسه انجام شد و در ۳۲ موسسه آموزشی ، تعداد زیادی آب سرد کن قرار دادند

تا کودکان بتوانند در هر فرصتی آب بنوشند و در نهایت نتایج چشمگیر مجددی اشکار شد و محققان دریافتند که با نوشیدن آب در طی روز ۳۱ درصد خطر ابتلا به اضافه وزن را کاهش می دهد و این مطالعه بر روی حدود ۳۰۰۰ کودک صورت گرفت .

 

پس نتیجه علمی که می توان از این دو آزمایش شگفت انگیز کسب کرد این است که آب واقعا تاثیر گذار است و می تواند به بیشترین میزان روی فرد موثر باشد و تاثیرات آن به عبارت زیر می باشد :

 

۱-آب ، میزان سوخت و ساز کالری را افزایش می دهد

اگر شما بهمیزان ۵۰۰ میلی لیتر آب بنوشید (دو لیوان) ، بعد از ده دقیقه میزان متابولیسم و ترموژنز ناشی از نوشیدن آب به میزان ۳۰ درصد افزایش خواهد داد .

اگر شما روزانه به میزان ۲ لیتر آب بنوشید ، معادل با از دست دادن ۱۰۰ کیلو کالری در روز می باشد .

همچنین دقت کنید که اگر آب خنک بنوشید ، بدن برای سوزاندن آن باید میزان کالری بیشتری استفاده نماید چرا که باید مقداری در گرم کردن آن کالری بسوزاند.

 

۲- با نوشیدن آب ، میزان کالری دریافتی بدن کاهش خواهد یافت .

با نوشیدن دو لیتر آب بطور روزانه ، آب به شما احساس سیری خواهد داد و دیگر مواد غذایی و خوراکی نخواهید خورد و این میزان ممکن است به ۲۰۰ کالری در روز کاهش دهد

و اگر شما روزانه ۲۰۰ کالری کسب نکند و ۱۰۰ کالری بسوزاند می توانید

در طول ماه می توانید به راحتی چند کیلو گرم کاهش وزن داشته باشید .

 

کاهش وزن

 

رابطه نوشیدن آب و کاهش وزن

 

۳-آب اشتها و چربی را کاهش می دهد

برای اثبات این ،دانشمندان ۵۰ زن با وزن زیاد را انتخاب کردند و پیشنهاد کردند که ۵۰۰ میلی لیتر(۲ فنجان) آب ، ۳ بار در روز بنوشند ؛ نیم ساعت قبل از صبحانه ، نهار و شام .

 

در ۸ هفته اثرات این مطالعه ظاهر شدند و محققان دریافتند که می توانند با کاهش وزن چشمگیری حدود ۱٫۵ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند .

 

واقعیت این است که آب واقعا به کاهش وزن کمک می کند و کاملا به شما توصیه می شود و باید برای نوشیدن آن یک برنامه ریزی داشته باشید و حدود نوشیدن آب برای آقایان ۳٫۷ لیتر و برای خانم ها ۲٫۷ لیتر می باشد . همچنین به غیر از آب می توانید از میوه ها و سوپ استفاده نمایید .

منبع،نمناک

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.