چگونه یک رابطه عاشقانه اشتباه را پایان دهیم ؟

راه هایی برای کات کردن یک رابطه عاشقانه اشتباه

اگر واقعا افراد عاشق باشند هیچ وقت از هم جدا نمی‌شود ، حالا ما سوالی داریم واقعا چگونه یک رابطه عاشقانه را به راحتی به پایان بگذرانیم ؟

به گزارش فارسی ها رابطه عاشقانه برای همۀ تمام کردنش سخت هست چرا که شما روزهای خوبی در کنار کسی که به او علاقه داشته اید جدایی طبیعی هست که بسیار سخت و تلخ می باشد چون کسی راکه گزینش کرده اید و علاقه بسیاری دارید می‌خواهید ترک نمایید  هر چقدر که شروع یک رابطه عاطفیلذت بخش هست، تمام کردن آن سخت و تلخ می باشد. اما چگونه میتوان یک رابطه عاطفی را به پایان رساند؟

 

آن هم وقتی که طرف مقابل تان تمایلی به تمام کردن ندارد؟ راههای زیادی برای اینکار وجود دارند اما چه کنیم که کمترین آسیب را هم به طرف مقابل و هم به خود بزنیم؟ در ادامه این مقاله، نکاتی راکه باید هنگام تمام کردن یک رابطه رعایت کنید، برایتان آورده ایم.

 

صادق باشید، اما شیطان نه!

اکنون زمان خوبی برای بی رحمی نیست اما آشکار کردن احساسی که در حال حاضر آن را تجربه میکنید، میتواند کارساز باشد. اگر طرف مقابل تان علت بهم زدن رابطه را از شما پرسید، احتیاجی به طفره رفتن نیست، اینکار بیشتر برای او دردآور هست. اگر چه صداقت شما نیز موجب ناراحتی او می‌شود اما حداقل اینکه او تکلیف خود را میداند و پس از آن به فکر راهی برای بهبود حالش هست.

 

از حرف هاي دو پهلو بپرهیزید

سعی کنید حرف هایتان را ساده بزنید. حرف هاي پیچیده و دو پهلو موجب ابهام طرف مقابل تان میشود و اوضاع را بدتر از آن چه هست می سازد. بعنوان مثال ممکن هست که علت بهم زدن شما این باشد که هنوز آمادگی شروع یک رابطه جدی تر را ندارید اما منظورتان را طوری به زبان آورید که طرف مقابل فکر کند فرد دیگری را برای ازدواج زیر نظر دارید. بنابراین تا جایی که میتوانید ساده و بی ابهام سخن بگویید.

چگونه یک رابطه عاشقانه اشتباه را پایان دهیم ؟

 

زمان مناسبی را برای اینکار گزینه کنید

زمان یکی از مهم‌ترین عوامل هست. آیا زمان مناسبی را برای بهم زدن رابطه گزینش کرده اید؟ تعطیلات آخر هفته، روز ولنتاین، یا سالگرد ازدواج؟ طبق تحقیقات انجام شده پیشنهاد میشود که به شدت از بهم زدن یک رابطه در مناسب هاي خاص مثل روز تولد یا شب سال نو به شدت خودداری کنید.

 

با اینکار نه تنها دل وی را شکسته اید بلکه روزی که برای او اهمیت زیادی دارد را نیز تبدیل به یکی از تلخ ترین خاطرات کرده اید. بعنوان مثال فردی درست ۱ ماه پس از فوت پدر همسرش از او خواست که به رابطه خود خاتمه دهد در صورتی که این بدترین زمان ممکن برای اینکار بود.

 

 

حضوری با او صحبت کنید

بیشتر افراد از طریق پیامک، ایمیل یا تلفن به رابطه خود خاتمه می‌دهند در حالیکه راههای بهتری نیز برای اینکار وجود دارد.

 

به هیچ عنوان به فکر شبکه هاي مجازی برای تمام کردن یک رابطه نباشید. برترین راه این هست که وی را به یک رستوران یا کافه دعوت کنید و تمام ماجرا را از نزدیک برایش توضیح دهید. شاید این سخت ترین راه ممکن باشد اما راحت تر می‌توانید حرف هایتان را بی هیچ ابهامی بهم بزنید.

 

راهی برای برگشت نگذارید

اگر واقعا میخواهید که رابطه خود را با فردی به پایان برسانید، مطمئن باشید که اینکار را درست انجام داده اید. بعنوان مثال اگر به طرف مقابل تان بگویید که «من تو را دوست ندارم، نمی‌دانم شاید هم دوستت دارم» در واقع هم رابطه قبل تان را زیر سوال برده اید و هم روزنه امیدی برای او باز کرده اید. به همین علت با صراحت کامل حرف دلتان را بزنید «به نظر من عاقلانه این هست که ما دیگر هم دیگر را نبینیم.» یادتان باشد که پس از بهم زدن دیگر از او هیچ تقاضایی، مثل اینکه یک‌بار دیگر باهم به کافه برویم یا غیره…، نکنید.»

 

حواستان به وقت هاي دلتنگی باشد

مطمئنا پس از جدایی هم به فکر شما و هم به فکر طرف مقابل تان خطور می‌کند که این رابطه را بار دیگر از سر بگیرید. این فکر دلایل مختلفی دارد، ممکن هست که از روی تنهایی، دلتنگی، کمبود محبت یا شاید هم جبران اشتباهی که مرتکب شده اید باشد اما آیا این‌ها علت اصلی که برای اتمام رابطه داشتید را از بین می‌برد؟

 

چگونه یک رابطه عاشقانه اشتباه را پایان دهیم ؟

 

روش هایی برای تمام کردن رابطه عاشقانه

 

گول اشک ها را نخورید

هم شما و هم طرف مقابل تان ممکن هست که از شدت ناراحتی گریه کنید، طبیعی هست، شما روزهای مفید زیادی را کنار هم گذراندید و حال مجبورید که پرونده تمام آن ها را ببندید اما اگر واقعا تصمیم خود را گرفتید، گول اشک هایتان را نخورید و سعی کنید که خودتان را نظارت کنید زیرا اکنون زمان حرف زدن هست. شما باید قادر باشید که تمام حرف هایتان را تمام و کمال بزنید پس گریه نباید مانعی بر سر راهتان باشد.

 

بنابراین حال که شما سخت ترین مراحل ممکن را پشت سر گذاشته اید، بهتر هست برای دلایلی که خیلی زود شما را به جای اول می کشاند، به رابطه قبلی تان باز نگردید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.