ماسک و دستکش را در فضای عمومی رها نکنید

ماسک و دستکش را در فضای عمومی رها نکنید

از آن‌جا که احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق دستکش‌ها و ماسک‌های رها شده در فضای آزاد وجود دارد ، رعایت نکات بهداشتی در زمان جدا کردن آن ها از بدن ضروری است.

افرادی که علایم شبیه سرماخوردگی دارند، بهتر است از وسایل حفاظتی برای جلوگیری از انتشار ویروس از جمله ماسک و دستکش استفاده کنند، البته استفاده از دستکش برای انجام امور روزمره در مکان های عمومی برای تمام افراد لازم است.

 

این اقدامات مانع از مواجهه ویروس با بدن ما و انتشار آن می شود.

از طرفی ممکن است ویروس ها روی سطوح این وسایل بنشینند و در خصوص ویروس کرونا، تا مدت چند ساعت یا چند روز، زنده بمانند.

در نتیجه ماسک ها و دستکش ها، خود می‌توانند موجب انتقال بیماری شوند بنابراین باید به گونه ای از سطح بدن جدا شوند که هیچ تماسی با پوشش خارجی آن‌ها رخ ندهد.

پوشش خارجی دستکش ها و ماسک را بدون ایجاد کوچک ترین تماس با پوست بدن، به سمت داخل مچاله کنید، آن‌ها را درون کیسه پلاستیکی بگذارید و گره بزنید.

سپس بسته خود را به داخل سطل آشغال دردار بیندازید.

ممکن است دستکش ها در زمان استفاده سوراخ شده یا در زمان خارج کردن آن‌ها تماسی با پوست بدن داشته باشد، در نتیجه شستن دست ها با آب و صابون توصیه می شود.

اگر در محیطی خارج از منزل اقدام به شستن دست ها کردید، بهتر است با دستمال کاغذی یا دستگاه های خشک کن برقی، رطوبت دست‌ها را کاهش دهید، اما اگر این امکان وجود نداشت، اجازه دهید با جریان هوا خشک شود.

 

نویسنده : دکتر مجید مرجانی ،متخصص بیماری های عفونی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.