دلیل هک شدن حساب‌های کاربران مایکروسافت

دلیل هک شدن حساب‌های کاربران مایکروسافت

کارشناسان امنیتی به تازگی اعلام کرده‌اند که تنها دلیل هک شدن حساب‌های کاربران عدم استفاده از قابلیت احراز هویت چند مرحله‌ای است.

کارشناسان و متخصصان مایکروسافت با انتشار گزارشی به تازگی اعلام کردند که ۹۹.۹ درصد از کاربران تنها به یک دلیل توسط هکرها و مجرمان سایبری هک می‌شوند و آن نیز استفاده نکردن از قابلیت احراز هویت چند مرحله‌ای در حساب‌های کاربری آنهاست.

به باور کارشناسان حدود ۱.۲ میلیون حساب کاربری در مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۰ در معرض خطر هک شدن قرار گرفته است که تنها انجام یک اقدام ساده می توانست جلوی نفوذ هکرها را بگیرند و امنیت حساب‌های کاربری آن ها را حفظ کند. این اقدام ساده بدون شک فعال سازی قابلیت احراز هویت دو یا چند مرحله‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد با طی چند مرحله هویت اصلی آنها توسط هوش مصنوعی مایکروسافت شناسایی شود.

مایکروسافت در کنفرانس RSA  اعلام کرده که روزانه بالغ بر ۳۰ میلیارد بار ورود کاربران به حساب کاربری آنها را رصد می‌کند که به طور میانگین تقریباً نیم درصد از آنها هک می‌شود.

دلیل هک شدن حساب‌های کاربران مایکروسافت
دلیل هک شدن حساب‌های کاربران مایکروسافت

طبق آمارهای ارائه شده توسط کارشناسان مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۰، تنها ۱۱ درصد از حساب های کاربری مشاغل در مایکروسافت از احراز هویت چند مرحله استفاده کرده‌اند که این امر موجب می‌شود که دست هکرها و مجرمان سایبری برای نفوذ به اطلاعات شخصی موجود در حساب های کاربری کاربران و دسترسی به رمز عبور آنها باز شود و بتوانند اقدامات مورد نظر خود را انجام دهند.

به گفته این کارشناسان همچنین یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از نفوذ هکرها استفاده نکردن از رمزهای عبور تکراری و قابل حدس است.

متخصصان مایکروسافت در آخرین گزارش خود تاکید کرده‌اند که ساده‌ترین راه به منظور کاهش احتمال نفوذ هکرها به حساب‌های کاربری فعال سازی قابلیت احراز هویت چند مرحله‌ای توسط کاربران است که همین اقدام احتمال هک حساب‌های کاربری را ۹۹.۹ درصد کاهش می‌دهد.

نظر خود را در خصوص خبر دلیل هک شدن حساب‌های کاربران مایکروسافت با ما در میان بگذارید

منبع: ایتنا

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.