حمله هکرها به سرورهای سایت علی‌بابا

حمله هکرها به سرورهای سایت علی‌بابا

روز گذشته اعلام شد که تعدادی از سرورهای علی‌بابا موردحمله هکرها قرار گرفته و به برخی از اطلاعات کاربران و سورس‌کدها دسترسی پیدا کردند.

روز گذشته مدیرعامل شرکت فروش اینترنتی خدمات مسافرتی علی‌بابا از حمله هکرها به سرورها شرکت و سرقت اطلاعات کاربران علی‌بابا خبر داد. هنوز از وسعت و جزییات اطلاعات لو رفته کاربران در این پلتفرم چیزی اعلام نشده اما طبق اعلام علی‌بابا، قرار است در اطلاعیه‌های بعدی اخبار تکمیلی بیشتری در خصوص این حمله منتشر شود.

به گزارش فارسیها از ایتنا ، مسعود طباطبایی – مدیرعامل علی‌بابا – در توییتی دراین‌باره نوشت: «متأسفانه تعدادی از سرورهای علی‌بابا موردحمله هکرها قرار گرفته و به برخی از اطلاعات کاربران و سورس‌کدها دسترسی پیدا کردند. تیم امنیت علی‌بابا اقدامات لازم را انجام داده و با توجه به سرنخ‌های موجود، این موضوع از طریق نهادهای ذی‌ربط در حال پیگیری است.»

‏او ادامه داد: «مسئولیت این رخداد را می‌پذیریم و از کسانی که به نحوی آسیب دیدن، عذرخواهی کنم. حفاظت از اطلاعات همواره اولویت ما بوده و هست. این اطمینان را به شما می‌دم که اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این اتفاق صورت گرفته و باقدرت بیشتر در جهت حفاظت از حریم خصوصی کاربران پیش خواهیم رفت.»

در این باره امیر ناظمی – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات – در واکنش به اعلام این خبر توسط مدیرعامل علی‌بابا در توییتر نوشت: «صداقت شما و همراهی‌تان برای رشد و توسعه امنیت نشانه‌ای از تعهد شماست. همین‌که پنهان‌کاری رویه شما نیست و تعهد به شناسایی مشکل و رفع آن دارید، نقطه آغازین توسعه را نشان داده‌اید. صداقت با مردم خود نشانه یک سرمایه اجتماعی است؛ و هم سازنده آن سرمایه.»

مجید حسینی نژاد، بنیان‌گذار علی‌بابا هم دقایقی بعد ضمن انتشار تصویری از بیانیه رسمی علی‌بابا در رابطه با این حمله، اضافه کرد: «همیشه پشت هر رو دست خوردنی؛ جایی برای یادگیری و رشد هست، صمیمانه عذر می‌خواهم و مطمئنم که تیم عالی تکنولوژی و امنیت علی‌بابا با یادگیری از این اتفاق امنیت را به‌طور بی‌اندازه چشمگیری بالاتر می‌برد و شما ما را یادگیرنده، اهل رشد و توسعه خواهید یافت.»

هفته پیش هم طی حمله گسترده هکرها، بزرگ‌ترین حمله اینترنتی به زیرساخت‌های کشور را انجام گرفت و باعث ایجاد اختلال چند روزه در اینترنت ایران شد. شهریور امسال نیز برخی وب‌سایت‌های عرضه‌کننده‌ ارز دیجیتال ازجمله ارزجو، اول پرداخت و excoino با حملات بی‌سابقه‌ی سایبری و تهدید اخاذی مواجه شدند تا به ازای دریافت وجه، حملات منع سرویس توزیع‌ شده (DDoS) به این وب‌سایت‌ها متوقف شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.