جملات تاکیدی کاهش استرس اضطراب

جملات تاکیدی کاهش استرس اضطراب

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” جملات تاکیدی کاهش استرس اضطراب” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

دانشمندان بر این باورند که علت تکرار شدن ناخودآگاه برخى قطعات موسیقى در ذهن انسان به ناحیه‌اى در قشر جلویى مغز باز می‌گردد.

 

این ناحیه از مغز مسئول یادآورى قطعات موسیقى است که فرد در گذشته شنیده و با ناحیه گیجگاهى در ارتباط است.

ناحیه گیجگاهى نیز خود وظیفه پردازش صداهاى اولیه و ساده، استدلال و همچنین یادآورى خاطرات را بر عهده دارد و پژوهش‌های روان شناسی بسیاری انجام شده است که تاثیر کلمات مثبت را بر کاهش استرس و اضطراب ثابت می‌کند.

آهنگ «هیچی نمیشه» آقای بابک افرا و آهنگ‌های الهام‌بخش و مثبت دیگر در این شرایط می توانند با اثر مثبت در ذهن و روان انسان به او برای ارتقای تاب آوری و بالا بردن تحمل و مدیریت استرس کمک کنند. به طور مثال و در جایی از همین آهنگ می‌گوید: «اگر یاری نداری، خودت را بغل کن». اگر از دیدگاه عزت‌نفس و پذیرش خویشتن نگاه کنیم، این قسمت از آهنگ به این اشاره دارد که قبل از هر کسی خودمان باید یاد بگیریم که به خود عشق و توجه دهیم و عشق درونی ماست که می‌تواند به بیرون منعکس شود و باعث بهبود روابط ما شود چراکه اگر از درون عالی باشیم اما خودمان خود را نپذیریم و دوست نداشته باشیم انسانی متوقف و مهرطلب خواهیم بود که در روابط با دیگران به جای ایجاد حس مثبت فردی قربانی و دردسرساز خواهیم بود.

نگرانی بی‌فایده بابت چیزهایی که اتفاق نیفتاده

در این آهنگ نکته مثبت دیگری هم وجود دارد که یادآوری می‌کند، سخت‌گیری و نگرانی بابت چیزهایی که اتفاق نیفتاده‌اند، بی‌فایده و غیرسازنده است. یکی از راه‌های مدیریت استرس، جدال با افکار غیر منطقی و بی‌پایه و اساس ذهنی است که باعث ایجاد اضطراب می‌شود. دراین آهنگ تاکید می‌کند که نگرانی‌های بی مورد را کنار بگذاریم. به طور کلی، موسیقی‌ها به دلیل داشتن ریتم و صدای نوازشگر در ذهن ناخودآگاه بر انسان اثر گذار هستند و به همین دلیل سازنده است که باید هر چیزی را نشنویم و هر ترانه ای را فقط برای وقت گذرانی آنی و تفریح بدون توجه به محتوای آن و اثری که بر ما می‌گذارد، انتخاب نکنیم. زندگی آگاهانه به ما کمک می‌کند تا ورودی‌های ذهن را مدیریت کنیم، همان‌طور که هر غذایی را نمی‌خوریم نباید هر خوراکی به ذهن‌مان بدهیم.

نویسنده:ماهک کشمیری‌پور،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.