برای زایمان راحت چی بخوریم؟ (پزشکی_زایمان)

خانم های بارداری که ترس از درد زایمان دارند می توانند از این گیاهان استفاده کنند تا زایمان راحت و آسانی داشته باشند.

برای زایمان راحت چی بخوریم؟
برای زایمان راحت چی بخوریم؟

روش های گیاهی و خانگی برای زایمان راحت

ترس از دوران بارداری و زایمان هیچ گاه برای خانم ها از بین نمی رود . در مراحل اولیه آن ها از خود بارداری می ترسند و کم کم که قضیه حاملگی برایشان عادی شد ، ترس از زایمان کردن آغاز می شود .

گیاه برای زایمان راحت

خرما

مصرف خرما در دوران بارداری، برای داشتن زایمان راحت به اثبات رسیده است . مطالعات نشان می دهد که خرما در سه ماه سوم تاثیر عالی برای وقت زایمان دارد و فقط کافی است که یک ماه مانده به زایمان ، روزانه ۶ عدد خرما میل کنید که درد زایمان شما با خوردن خرما به شدت کاهش پیدا خواهد کرد .

البته مراقب باشید که در این مورد زیاده روی نکنید زیرا خرمای زیاد باعث بالا رفتن دمای بدن شما می شود .

آناناس

آناناس حاوی بروملین است ، بروملین یک آنزیم است که باعث آرام کردن عضلات در قسمت باسن، گردن و شکم می شود و از طرفی سرعت کار کردن این عضلات را بالا می برد . به این صورت که مادر با مصرف آنانس می تواند زایمان سریع تری داشته باشد و کمتر درد بکشد . این میوه همچنین التهابات حاصل از بارداری و شیردهی را کاهش خواهد داد .

البته به این موضوع توجه کنید که مصرف بیش از حد آناناس باعث اسهال می شود .

آب آناناس را نیز در دوران بارداری مصرف نکنید و از کنسرو آنانس نیز استفاده نکنید زیرا آنزیم بروملین آن از بین رفته است .

چای دارچین

چای دارچین را بهتر است در نزدیک زایمان خود استفاده کنید که این دمنوش می تواند درد انقباضات را کوتاه تر کند و زایمان راحت تری را برای شما به وجود بیاورد .

برای زایمان راحت چی بخوریم؟
چای دارچین

روغن پامچال

مصرف روغن پامچال را بهتر است بعد از هفته ۳۶ بارداری استفاده کنید تا انقباضات و فشار کمتری به بدن شما وارد کند . این روغن ها در قالب قرص نیز موجود هستند که مصرف آن ها باعث می شود مادر خواب راحت تری داشته باشد و در دوران اواخر بارداری درد کمتری داشته باشد .

غذاهای تند

خوردن غذاهای تند زایمان را جلو می اندازد . غذاهای تند باعث افزایش هورمونی به نام پروستاگلاندین می شود که این هورمون سرعت زایمان را نیز بالا می برد . بسیاری از افراد عقیده دارند که مصرف غذاهای تند در دوران بارداری رشد نوزاد را مختل می کند اما خوردن آن در اواخر بارداری می تواند زایمان راحت تری را برای شما رقم بزند .

موز

موزها منبع غنی از پتاسیم هستند ، پتاسیم می تواند باعث تحریک انقباضات عضلات شود. مصرف رژیم غذایی حاوی پتاسیم می تواند زایمان را برای شما راحت کند و البته نباید بیش از حد این میوه را مصرف کنید و از مکمل های آن نیز هرگز استفاده نکنید .

موز برای بارداری
برای زایمان راحت چی بخوریم؟

سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک را می توان جزء موادی معرفی کرد که سهولت زایمان را باعث می شود .

البته که هنوز شواهد دقیقی در این مورد وجود ندارد . روغن بالزامیک طعم بسیار خوشایندی نیز دارد و می توانید آن را در سالاد هم استفاده کنید .

برگ گیاه تمشک

این گیاه به صورت خشک یا دم کرده می تواند درد انقباضات لگن را کاهش دهد.

همچنین بدون هیچ اثر جانبی قادر است که مدت زمان زایمان کردن را کاهش دهد و

مطالعات نشان می دهد خانم هایی که برگ تمشک را در دوران بارداری استفاده می کنند،

احتمالا نیازی به سزارین ندارند و می توانند یک زایمان طبیعی راحت داشته باشند .

ریحان

ریحان می تواند جریان خون فرد را بالا ببرد و همچنین به کاهش درد در دوران قاعدگی نیز کمک می کند و همچنین به یک زایمان راحت و سالم

نیز کمک خواهد کرد .ریحان را می توانید همراه با غذا میل کرده یا اینکه دم کرده آن را مصرف کنید .

 برای زایمان راحت چی بخوریم؟
ریحان در بارداری

شنبلیله

این گیاه از قدیم الایام برای سهولت زایمان در بین خانم ها شهرت داشت . این گیاه می تواند درد انقباضات فرد را کاهش دهد و مطالعات نشان می دهد که این گیاه در سهولت زایمان در حیوانات نیز موثر است .

چای زیره سبز

چنانچه  گفته ایم اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری زیره سبز به چای می تواند تاثیر خودش را برای سهولت زایمان بگذارد . این ماده طعم تلخی دارد و می توانید برای از بین بردن طعم تلخ این گیاه مقداری سیب زمینی خام را اضافه کنید که با این دمنوش درد انقباض کمتری خواهید داشت .

چای زنجبیل

زنجبیل به عنوان یک داروی گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد و زایمان فرد را راحت تر می کند . همچنین می تواند طعم تند و لذت بخشی به غذا بدهد .

چای آویشن

چای آویشن به عنوان یک داروی گیاهی در خانم های باردار استفاده می شود . برگ تازه آویشن را می توان به صورت دمنوش استفاده کرد .

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.