چگونه می توان حمله قلبی را قبل از وقوع تشخیص داد؟

چگونه می توان حمله قلبی را قبل از وقوع تشخیص داد؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه می توان حمله قلبی را قبل از وقوع تشخیص داد؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC)  هر ۴۳ ثانیه یک نفر در ایالات متحده دچار حمله قلبی می شود.به دلیل شیوع بالای حمله قلبی در سالهای اخیر قصد داریم در این مقاله به شما آموزش دهیم که چگونه میتوانید حمله قلبی را قبل از رخ دادنش پیش بینی کنید.

سالانه حدود ۷۳۵۰۰۰ آمریکایی دچار حمله قلبی می شوند. از این تعداد سرسام آور ، ۵۲۵،۰۰۰ برای اولین بار دچار حمله قلبی می شوند و حدود ۲۱۰،۰۰۰ مورد قبلا هم سابقه حمله قلبی را داشته اند.حدود ۱۵ درصد از افرادی که دچار حمله قلبی می شوند احتمالاً می میرند.

حمله قلبی: چیست و چرا رخ می دهد؟

هنگامی که جریان خون غنی از اکسیژن که میخواهد به فبل برسد متوقف می شود ، فرد دچار حمله قلبی می شود.این لزوماً به معنای قطع شدن گردش خون در کل قلب نیست.

حملات قلبی در درجه اول به دلیل بیماری عروق کرونر قلب (CHD) رخ می دهد ، همچنین به عنوان بیماری عروق کرونر (CAD) شناخته می شود ، که با گرفتگی عروق مشخص می شود.

سطح ناسالم کلسترول می تواند از سن جوانی به عنوان پلاک (رسوب چربی) در دیواره عروق ایجاد شود.

پس از آن ، سایر مواد مانند کلسیم ، فیبرین و مواد زائد سلولی وارد جریان خون می شوند ، همچنین به دیواره های شریانی متصل می شوند و پلاک را سخت می کنند.

تجمع تدریجی پلاک باعث ضخیم شدن و تنگی عروق می شود و در نهایت منجر به مسدود شدن مسیرها می شود.

فیبرین که به تجمع پلاک کمک می کند نیز باعث لخته شدن خون می شود ، انسداد بیشتری در جریان خون در قلب ایجاد می کند و اغلب منجر به حمله قلبی می شود.توجه به علائم هشدار دهنده حمله قلبی می تواند زندگی شما را نجات دهد.

می توان علائم حمله قلبی را – نه ساعتها ، بلکه روزها قبل – شناخت و قبل از وقوع آن و ایجاد آسیب شدید یا مرگ ، به دنبال درمان آن بود.

 علائم و نشانه های قبل از وقوع حمله قلبی :

۱- درد و ناراحتی در قفسه سینه

فیلم ها و تلویزیون درک ما را از احساس درد در قفسه سینه همراه با حمله قلبی تغییر داده است.

درد قابل تحمل نیست ، در مقابل حاد و ناتوان کننده است ، و ممکن است اغلب به دست ها ، شانه ها و فک گسترش یابد.

بسیاری از مردم آن را به عنوان ناراحتی در قفسه سینه توصیف می کنند. احساس ایجاد فشار در داخل قفسه سینه ، و همچنین گرفتگی و انقباض نیز از علائم رایج است.

درد قفسه سینه ثابت: این نوع درد قفسه سینه قابل پیش بینی است ، پس از یک فعالیت بدنی شدید که باعث گرفتگی عروق می شود ، رخ می دهد. درد پس از آرامش ، استراحت یا مصرف دارو از بین می رود.

درد قفسه سینه ناپایدار: این نوع درد قفسه سینه ممکن است در هر زمان ، با فشار فیزیکی یا بدون آن ، به دلیل گرفتگی عروق ایجاد شود. الگوی قابل ردیابی ندارد. این حالت معمولاً در هنگام استراحت رخ می دهد ، بیشتر از درد پایدار طول می کشد و معمولاً با مصرف دارو کاهش نمی یابد.

از آنجا که درد قفسه سینه به آرامی ایجاد می شود ، افراد بندرت آن را با بیماری قلبی مرتبط می کنند. در عوض ، آنها این دردها را به عوامل دیگری مانند افزایش سن ، افزایش فشار ، سو هاضمه و موقعیت های عجیب خواب نسبت می دهند.

چگونه می توان حمله قلبی را قبل از وقوع تشخیص داد؟
چگونه می توان حمله قلبی را قبل از وقوع تشخیص داد؟

۲- تپش قلب

در بعضی مواقع ، قلب ممکن است به طور غیرقابل کنترل از ضربان ها ، تپش عبور کند. این احساسات ، معروف به تپش قلب ، ممکن است با احساس ناراحتی ، شوک  همراه باشد.

گاهی تپش قلب در اثر عوامل غیر تهدید کننده ای مانند استرس ، اضطراب ، دارو و مصرف بیش از حد مواد محرک مانند کافئین ، نیکوتین یا الکل ایجاد می شود. اگر مربوط به آنها باشد با آرامش جسمی و روحی خود به خود فروکش می کنند.

با این حال ، در برخی موارد ، تپش قلب ممکن است یک بیماری قلبی اساسی را نشان دهد.

اگر مدت مدیدی است که دچار تپش قلب می شوید و اگر آنها به مرور زمان شدت می گیرند ، با یک متخصص قلب مشورت کنید زیرا ممکن است نتیجه گرفتگی عروق باشد و منجر به حمله قلبی شود.

۳- تنگی نفس

وقتی عروق شما مسدود است ، هر مقدار از فشار بدن فشار بیشتری را به قلب شما وارد می کند.

بنابراین ، اگر بعد از یک تمرین یا یک فعالیت عادی مانند بالا رفتن از پله ها در تلاش برای گرفتن نفس هستید ، ممکن است نشانه گرفتگی عروق باشد. این می تواند در طی چند روز باعث حمله قلبی شود.

بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۰۵ در ژورنال پزشکی جدید منتشر شد ، ارزیابی بیماران مبتلا به استرس قلبی نشان داد که کسانی که دچار تنگی نفس می شوند بیشتر از بیماران فاقد آن در معرض خطر مرگ هستند.

کمبود جریان خون غنی از اکسیژن به قلب به دلیل گرفتگی شریانی ، عضلات قلب را به مرور زمان ضعیف می کند. این باعث می شود قلب خون را ضعیف پمپاژ کند و غالباً مایعات موجود در خون را به داخل ریه ها هل می دهد.

این در تنفس طبیعی اختلال ایجاد می کند و در موارد شدیدتر ممکن است منجر به حمله قلبی شود.

۴- تعریق زیاد

هنگامی که شریان های شما به دلیل گرفتگی خون برای انتقال خون به قلب شما تلاش می کنند ، هنگام انجام فعالیت بدنی قلب شما فشار بیشتری می بیند.

هنگامی که خود را تحریک می کنید ، بدن شما گرما و عرق تولید می کند تا وسیله ای برای تنظیم دمای آن باشد.

با این حال ، اگر احساس می کنید که حتی با اندکی فعالیت بیش از حد عرق می کنید ، این می تواند به این معنی باشد که قلب شما در انجام عملکرد اصلی پمپاژ خود مشکل دارد و باعث می شود سیستم شما برای تنظیم دمای بدن شما کار سختی انجام دهد.

 علائم  قبل از وقوع حمله قلبی
 علائم قبل از وقوع حمله قلبی

۵- حالت تهوع

وقتی عروق به دلیل تجمع پلاک مسدود می شوند ، قلب شما را ضعیف می کند و باعث می شود خون به خوبی پمپاژ نشود. از آنجا که قلب وظیفه پمپاژ خون در بدن را بر عهده دارد ، این جریان خون را در دستگاه گوارش مهار کرده و واکنش هایی مانند گرفتگی های دستگاه گوارش و حالت تهوع را ایجاد می کند.

اگر سابقه استفراغ یا حساسیت گوارشی دارید ، به خصوص اگر همراه با تعریق سرد و سرگیجه باشد ، این ممکن است نشانه گرفتگی عروق باشد و با گذشت زمان منجر به حمله قلبی شود.

۶- ضعف و سرگیجه

از آنجایی که قلب ارگان قدرت بدن است و خون از سلامتی آن پشتیبانی می کند ، هرگونه انسداد در عملکرد طبیعی آنها شما را خسته می کند. وقتی تجمع پلاک فعال در عروق وجود داشته باشد ، جریان خون روان به قلب را مختل می کند.

این باعث ضعیف شدن ماهیچه های قلب می شود و باعث می شود که آنها برای پمپاژ موثر خون به اندام های دیگر بسیار کار کنند.

در نتیجه ، بدن شما دچار بیش از حد خسته می شود و باعث می شود سریعتر احساس خستگی کنید. بنابراین ، دفعه بعدی که احساس خستگی کردید بدون هیچ گونه تحرک ، احتیاط کنید و با یک متخصص قلب مشورت کنید.

ضعف و سرگیجه
ضعف و سرگیجه

۷- اختلال در نعوظ

اگر شما دچار اختلال نعوظ هستید که دو روز یا بیشتر طول می کشد ، این ممکن است نشانه ای از حمله قلبی باشد که به زودی رخ خواهد داد. آلت تناسلی مرد یکی از اولین اندام های تحت تأثیر گرفتگی شریانی است.

همانطور که شریان ها خون را به قلب می رسانند ، رگ های خونی نیز سایر اعضای بدن را خون تأمین می کنند. نعوظ زمانی اتفاق می افتد که خون به آلت تناسلی نفوذ کند.

گرفتگی رگ های خونی می تواند از بروز آن جلوگیری کند و همچنین نشان دهنده مسدود شدن رگ های خونی است که منجر به سایر اندام ها مانند قلب می شود.

بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد ، اختلال نعوظ می تواند هشداری برای حمله قلبی قریب الوقوع باشد ، که اغلب طی ۳ تا ۵ سال انجام می شود.

اگر اختلال نعوظ غیر قابل توضیح را تجربه کردید ، با یک متخصص قلب مشورت کنید تا ببینید آیا مشکل جریان خون دارید یا خیر.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.