چرا در مدارس از تدریس زبان انگلیسی بازخورد مناسبی نگرفته‌ایم؟

چرا در مدارس از تدریس زبان انگلیسی بازخورد مناسبی نگرفته‌ایم؟

کارشناس مسائل آموزشی به بیان توضیحاتی درباره اینکه چرا از تدریس زبان انگلیسی در مدارس بازخورد مناسبی نگرفته ایم پرداخت و علت این موضوع را عدم سرمایه گذاری لازم برای تدریس زبان انگلیسی در مدارس عنوان کرد.

به گزارش فارسیها به نقل از فارس، بهناز شهنوار، کارشناس مسائل آموزشی در گفت وگو با میزان، درباره آموزش زبان انگلیسی و ضعف‌هایی که در تسلط دانش آموزان روی این زبان داریم گفت: در ابتدا باید گفت که آموزش زبان انگلیسی در مدارس به عنوان یک زبان بین المللی شناخته شده و چیزی نیست که بتوانیم منکر آن شویم. تمام تحقیقاتی که ما می‌خواهیم انجام دهیم به زبان انگلیسی است و تمام مقالات و ترجمه‌ها نیز به زبان انگلیسی است.

وی در ادامه بیان کرد: دانش آموزان سال‌های بسیار زیادی است که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم در مدارس پذیرفته اند، ولی متاسفانه سرمایه گذاری خوبی روی آموزش زبان انگلیسی در آموزش و پرورش ما انجام نشده و کتاب‌هایی به عنوان کتاب درسی به دانش آموزان معرفی می‌شوند، ولی در نهایت بازخورد خوبی ندارد.

کارشناس مسائل آموزشی درباره علت اینکه از آموزش زبان انگلیسی بازخورد مناسبی نداشته ایم اظهار کرد: به این دلیل که مراحلی که برای آموزش باید طی شود و پیگیری‌هایی که باید برای آن بشود که این زبان به عنوان زبان دوم آموزش داده شود و دانش آموزان به آن مسلط شوند صورت نگرفته است.

شهنواز در ادامه با بیان اینکه این انتقاد به خود آموزش زبان انگلیسی وارد است افزود: موضوعی که به تازگی هم مطرح شده آموزش زبان چینی در مدارس است. اگر مقرر شود که زبان دیگری مثل چینی که فراگیری آن خیلی سخت است وارد نظام آموزش و پرورش بشود باید بگویم که نخواهیم توانست آموزش آن را به خوبی انجام دهیم.

وی در ادامه با انتقاد از مطرح شدن این برنامه افزود: هر تغییری که در برنامه آموزش و پرورش صورت می‌گیرد در هر کشوری با سیاست‌های حاکم در ارتباط است، ولی در هر حال باید برنامه ریزان درسی و افراد متخصص در این رابطه نیز مشورت صورت بگیرد.

کارشناس مسائل آموزشی افزود: باید به این مسئله بپردازیم که هدف ما از تدریس زبان چینی در مدارس چیست؟ می‌خواهیم زبان چینی را آموزش دهیم که فقط با یک کشور ارتباط داشته باشیم؟ اگر بخواهیم با سایر کشور‌ها مکالمه کنیم می‌توانیم با زبان چینی مکالمه را صورت دهیم؟ چند کشور زبان چینی را به عنوان زبان دوم خود قبول دارند؟ از این زبان چینی چه استفاده‌ای می‌خواهد صورت بگیرد؟ کسانی که به دنبال آموزش زبان چینی در مدارس هستند هدفشان این است که فقط با یک سری از متخصصین ارتباط برقرار کنند یا می‌خواند با دنیا ارتباط برقرار کنند؟ عصر امروز که عصر ارتباطات است برای تحقیقات و مکاتبات به زبان انگلیسی احتیاج داریم که همه مردم دنیا به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

 تدریس زبان چینی کار آموزش را با خلل مواجه می‌کند

شهنواز با بیان اینکه با اموزش زبان چینی دایره ارتباط بسیار محدود می‌شود افزود: باید به این نکته نیز توجه کرد که معلمین تدریس زبان چینی را در کشور نداریم. تدریس زبان چینی کار آموزش ما را با خلل مواجه می‌کند.

نظر خود را در خصوص خبر” چرا در مدارس از تدریس زبان انگلیسی بازخورد مناسبی نگرفته‌ایم؟”  با ما در میان بگذارید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • خانه
  • دانستنی ها
  • چرا در مدارس از تدریس زبان انگلیسی بازخورد مناسبی نگرفته‌ایم؟