ثروت مند ترین انسان هایی که تاریخ به خود دیده است !

ثروت مند ترین انسان هایی که تاریخ به خود دیده است !

شما چقدر ثروت دارید ؟ ثروتمندترین شخصی که تا حالا شناخته اید چه کسی بود ؟ میزان ثروتش چقدر بود؟ اصلا شما تا چه میزان ثروت را میتوانید تصور کنید ؟

همه اینها ممکن است برای شما جذاب باشد، ولی چیزی که جذاب تر از همه اینهاست این است که بدانید ثروتمند ترین انسان هایی را که تاریخ به خود دیده است چه کسانی بوده اند و از چه راه هایی ثروت های خودشان را به دست آورده بودند؟ امروز در وبسایت فارسی ها با ما همراه باشید تا با مطلب جالب و شاید انگیزشی ثروتمند ترین انسان های که تاریخ به خود دیده است در خدمت شما باشیم:

آلن روفوس:

اولین شخصی که میخواهیم به شما معرفی کنیم آلن روفوس است که در ابتدا یک تاجر بود و با این کار سود بسیار زیادی کسب میکرد که بعد ها به واسطه همین پولش توانست وارد جریانات سیاسی و جنگی فرانسه شود. وی وقتی که نرماندی ها انگلستان را فتح کردند ثروت خودش را با برداشتن غنیمت های زیاد دو برابر کرد و کار خودش را در ابعاد گسترده تری ادامه داد.

آلن روفوس یکی از خویشاوندان ویلیام فاتح بود که خودش هم جزو ثروتمند ترین انسان هایی است که تاریخ به خودش دیده است. وی به واسطه همین آشنایی با ویلیام فاتح تبدیل به یکی از فرماندهان او در نبرد هستینگ شد و راهی جنگ با شاه هارلود شد و پس از آن که توانست او را شکست دهد و کیلومتر ها زمین از بهترین نقاط انگلستان را به غنیمت خودش برداشت و باز هم بر ثروت خودش افزود. جالب است بدانید که ثروت آلن روفوس به حدی بود که نامش در بین ۱۰۰۰ شغل و منصب و تجارت به ثبت رسیده است.

ویلیام فاتح:

ویلیام از همان اوایل که چشم به جهان گشود و وقتی که فقط ۷ سال داشت تبدیل به یکی از دوک های نرماندی شد . در زمان کودکی او بخاطر وجود درگیری ها و کشمکش های زیاد امکان زیادی وجود داشت تا او به قتل برسد ولی هنری اول از او محافظت و مراقبت کرد و ویلیام زیر پرو بال هنری اول دوام آورد و سرانجام در روز کریسمس تاج گذاری اش را انجام داد. ویلیام فاتح تنها توانایی که داشت این بود که در سربازان شور و شوق حماسی خلق میکرد و به کمک همین توانایی اش و ایجاد روحیه ی قهرمانانه در سربازان و با یاری آلن روفوس تمامی خاک انگلستان را در جنگ هستینگ به توبره بکشد.

درباره او جالب است بدانید که وقتی که برای همیشه چشمانش را در سال ۱۰۸۷ بست، چیزی در حدود ۲۲۹٫۵ میلیاد دلار برای فرزندانش ثروت به جای گذاشت.

کورلنیوس واندر بیلت:

کورلنیوس یکی از اشخاص ثروتمند خود ساخته است که تا به حال انگیزه بسیاری از انسان ها را بر انگیخته است. وی در یکی از فقیر ترین خانواده های آمریکایی زاده شد و از همان کودکی با پدر ماهیگیرش راهی دریا میشد و به کار کردن مشغول بود. او از همان کودکی درس و ادامه تحصیل را متوقف کرد و تصمیم گرفت که کار و بار خودش را راه اندازی کند. او با پول هایی که سال ها برای جمع کردنشان زحمت مکشید توانست قایقی بخرد و به کار جابجا کردن مسافران از استاتن به منهتن مشغول شود.

همین کارش باعث شده بود به او لقب کمودور بدهند. کمودور را به عنوان یکی از انسان هایی که در ریسک کردن رقیب نداشت میشناسیم! او در کار جابجایی مسافران با کشتی ماه ها برای مشتریانش و برای جذب مشتریان بیشتر رایگان کار کرد تا از رقیبانش پیشی بگیرد. بعدا توانست قایق های زیادی بخرد و به اجاره بدهد و به کسب و کار خود رونق ببخشد.

او به مدت سی سال در این کار دوام آود و تقریبا این کار را در آمریکا به نام خودش دراود. ولی بعد ها با شروع جنگ های داخلی آمریکا تصمیم گرفت به کار جابجایی مسافران با خطوط ریلی بپردازد. او بعد از مدت کوتاهی در این کار هم به موفقیت دست پیدا کرد! ثروت حدودی که از کمودو اعلام شده بود چیزی در حدود ۱۳۰ میلیون دلار بود!

هنری فورد:

شاید اسم هنری فورد را بار ها شنیده باشید ولی هیچوقت نفهمیده اید که هنری فورد یکی از ثروتمند ترین انسان هایی است که تاریخ به خود دیده است! او در خانواده ای فقیر و کشاورز متولد شد و قرار بود که شغل کشاورزی را ادامه دهد و ادامه دهنده راه اجدادش باشد. ولی او اصلا علاقه ای به این کار نداشت و به دنبال پرورش ایده های خود در ذهنش بود. وی با هدف ها و ارزو های خودش ابتدا در یک کارخانه تجهیزات ماشینی شروع به کار کرد ولی راضی نشد و تصمیم گرفت تا سری به کارخانه توماس ادیسون بزند!

کارخانه توماس ادیسون جایی بود که پر از اختراعات و اکتشافات ماشینی و جالب بود و هنری هم عاشق این اکتشافات و تجهیزات ماشینی بود. وی از ۱۶ سالگی کار کردن در کارخانه ادیسون را شروع کرد و سرش را با گرامافون ها و دوربین و لامپ ها گرم کرد! او بلاخره توانست بعد از ۱۰ سال و درست در سن ۲۶ سالگی برای خودش یک کارخانه خودروسازی در دیترویت تاسیس کند. اتفاقا موفق هم شد و این کارخانه گرفت. صنعتی که فورد جرقه اش را زد نه تنها باعث شد ثروت بسیار زیادی را برای کشورش آمریکا کسب کند، بلکه خودش را هم تبدیل به یکی از ثروتمندان خود ساخته تاریخ تبدیل کرد.

معمر قذافی:

پادشاه معمر قذافی صاحب یکی از طولانی ترین دوران های زمام داری معاصر است و علاوه بر آن جزو ثروتمند ترین های تاریخ جهان بشمار میرود. معمر قذافی پادشاه لیبی قبل از خودش را با یک کودتای قدرتمند برکنار کرد و بعد از آن توانست به مدت ۳۰ سال تمام بر لیبی حکم فرمایی کند و مهم تر از همه ثروت های طبیعی لیبی مثل نفت را بخاطر منفعت های شخصی اش غصب کند. او مدت زمان زیادی توانست سر مردمش را با کتاب سبز سوسیالیستی اش گرم کند و از سوی دیگر به راحتی حقوق مردمش را پایمال کند.

ولی سر انجام در طی شلوغی های ۲۰۱۱ لیبی وی از حکومت برکنار شد و به قتل رسید. علاوه بر خودش ، در این ۳۰ سال گفته شده خانواده اش هم سود زیادی کسب کردند و یکی از پسرانش محمد توانست صاحب نصف کارخانجات نوشیدنی لیبی شود و پسر دیگرش هم تبدیل به یکی از سهام داران باشگاه یونتوس شد.

ثروت حدودی معمر قذافی ۲۰۰ میلیارد دلار براورد شده بود!

آندرو کارنگی:

تا الن درک کردیم که خیلی از انسان های ابر ثروتمند خود ساخته بودند و از فقر مطلق به درجات بالای ثروت رسیده بودند. آندرو کارنگی یکی دیگر از این انسان های موفق است که در هنگام تولدش خانواده حتی نانی برای خوردن نداشت!

آندرو در خاطراتش نوشته است که تنها انگیزه ای که باعث شد من تصمیم مصممی بگیرم تا خانواده ام را از فقر نجات دهم این بود که میدیدم پدرم مجبور میشود برای مهیا کردن تکه نانی گدایی کند! و این قلب مرا آتش میزد.

آندرو در هنگام گشتن به دنبال یک شغل در یک اداره استخدام شد تا مسئول رساندن پیام ها باشد. بعد ها با ایده ها و زیرکی هایی که به خرج داد توانست تبدیل به منشی مخصوص خطوط ریلی پنسیلوانیا شود.
ولی تا اینجای زندگیش هنوز یک انسان معمولی بود تا اینکه در جنگ های داخلی آمریکا هوش و زکاوتش جرقه هایی زد و باعث شد که او از این اب گل آلود ماهی بگیرد و وارد صنعت فلزات شد و کلی در آن سرمایه گذاری کرد. او با همکاری شرکت کی استون همه پل های چوبی تخریب شده آمریکا را با پل های فلزی عوض کرد و از این کارش کلی ثروت و سرمایه برای خودش دست و پا کرد.

کارنگی بعد ها با ایده های جدیدش و گسترش کارش توانست لقب ثروت مند ترین مرد دنیا را کسب کند .جالب است بدانید که او فقط ۳۵۰ میلیون دلار از ثروتش را برای ساختن کتابخانه های عمومی و دانشگاه صرف کرد و تنها با یک جمله زندگی اش را به پایان برد: «ثروتمند مردن برای یک مرد ننگ است.»

دارایی و ثروت او در هنگام مرگش چیزی در حدود ۲۰۱۰ میلیارد دلار بود.

جان راکفلر:

او از همان کودکیش مغز اقتصادی خوبی داشت و دائما در حال ایده پردازی برای کسب درامد بود. این ایده های بچگانه سر انجام در ۱۶ سالگی او و همزمان با استخراج شدن اولین قطرات نفت از دل زمین توسط آمریکایی ها به عمل تبدیل شدند و راکفلر وارد این صنعت شد و با کمک پدرش و با پولی که خودش جمع کرده بود در این راه سرمایه گذاری کرد و سر انجام شرکت نفتی اش را با تمام استاندارد ها در اوهایو تاسیس کرد.

اوضاع شرکت راکفلر به شدت روی روال افتاد و پیشرفت کرد و جان راکفلر را تبدیل به بزرگترین تاجر نفت آمریکا کرد. وی تقریبا ۹۰ درصد خطوط نفتی آن زمان را در اختیار داشت. البته که این موفقیت هایش همراه با حیله ها و استراتژی هایی بر پایه تهدید و جاسوسی و … بود.

راکفلر هنگام مرگش حدود ۳۵۰ میلیارد دلار ثروت برای خانواده اش باقی گذاشت.

مانسا موسی اول:

در ابتدا قرار نبود که بر تخت پادشاهی بنشیند و طی اتفاقی او به طور کاملا شانسی پادشاه شد و توانست ثروت خیلی زیادی را بدست آورد. اگر بپرسید که وی ثروت خود را از چه راهی به دست می آورد باید بگوییم که او ثروت بی حد و اندازه اش را از راه نمک و طلایی به دست می آورد که در سرزمین خودش و در سرزمین های اطرافش خیلی نادر یافت میشد و همین امر باعث شده بود او به کلی بازار این دو منبع طبیعی را به دست بگیرد.گفته میشود که این پادشاه نمک و طلای قلمرویی حدود دو هزار مایل (از اقیانوس اطلس تا چاد) را به تنهایی تامین می کرد.

او نخستین فردی بود که توانست در محدوده مدیترانه قیمت طلا را باب میل شخصی اش کنترل کند!

نکته جالبی که در باره این پادشاه وجود دارد این است که او برخلاف دیگر ثروتمندان تاریخ بسیار بخشنده بود و این بخشندگیش زبانزده همه بود و از هر جایی که رد میشد فقر را ریشه کن میکرد! میزان دارایی دقیق او را هیچکس نمیداند ولی قطعا از تریلیون ها دلار فراتر میرفت!

بیل گیتس:

همه ما بیل گیتس را میشناسیم یا حداقل یکبار هم که شده نامش را شنیده ایم و میدانیم که ثروت مند ترین شخص معاصر است. ولی او چگونه به این حد از درامد و ثروت رسیده است؟

او مدیر عامل سابق مایکروسافت است و ۷۰ درصد از ثروتش را از طریق تبدیل کردن کامپیوتر های قدیمی به یک دستگاهی که همه در خانه به آن نیاز داشتند، دست و پا کرد.

اهمیت بیل گیتس به تحولی بود که در دنیای کامپیوترهای شخصی و گسترش آن بین کاربران عادی ایجاد کرد. گیتس با کمک شرکتش مایکروسافت توانست کامپیوتر را از یک وسیله اداری به ابزاری خانگی برای همه مردم تبدیل کند.

در باره بیل گیتس جالب است بدانید که اگر بیل گیتس روزی یک میلیون دلار پول خرج کند، ۲۴۵ سال طول خواهد کشید تا ثروت وی به پایان برسد! گیتس دارایی‌های متنوع و لوکس زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به یک جت شخصی ۴۰ میلیون دلاری بمباردیه و یک قایق تفریحی بسیار لوکس پنج میلیون دلاری اشاره کرد. او هم چنین املاک زیادی را در نقاط مختلف خریداری کرده به گونه ای که فقط ۱۵۵ میلیون دلار ملک در واشنگتن دارد.

البته درباره این شخص باید گفت که فعالیت های خیریه زیادی هم انجام داده و انجام میدهد.

تزار نیکلای دوم:

حتما ماجرای کشته شدن تزار نیکلای دوم را می دانید. خودش و خانواده اش توسط انقلابیون بلشویک روس به رگبار بسته شدند. البته نیکلای در زمان حکمرانی کم از مردم خودش را نکشته بود و خیلی از آنها را در جنگ جهانی جلوی تیر دشمنانش فرستاده بود. او وقتی در ۱۸۸۴ به سلطنت رسید دستگاه تزاری روسیه قدرتی کم نظیر داشت که نه تنها می توانست مردم خودش را به صلابه بکشد بلکه برای مردم دیگر کشورها هم شاخ و شانه می کشید. او و خانواده اش به لطف همین ثروت و قدرت میتوانستند بدون اینکه مجبور باشند به کسی جواب پس بدهند هر کاری که دلشان میخواست در هر جایی از دنیا انجام بدهند!

ثروتی که تزار از استثمار و غارت دیگر کشورها به جیب زد، نامعلوم است اما بی شک او یکی از ثروتمندترین مردان زمان خود بود. شاید او تنها فردی باشد که هیچ گاه نمی توان حدس زد که هنگام مرگ، چقدر پول در خزانه اش داشته است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.