چرا برج پیزا کج است

چرا برج پیزا کج است

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با عنوان چرا برج پیزا کج است در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

در ادامه قصد داریم که به دلایل کج بودن آن بپردازیم .

برج پیزا یکی از نماد های ایتالیا می باشد . این برج در قرن دوازده ساخته شد که علت ساخت آن این بود که مردم می خواستند این برج بلند را برای کلیسای منطقه انتخاب کنند که از برج سنت مارک بلند تر باشد . این برج در شهر پیزا یکی از شهر های توریستی ایتالیا قرار گرفته است . شهر پیزا دارای موزه ها و کاخ های دیدنی ای می باشد اما برج پیزا با کجی خود باعث توریستی شدن این شهر گشته است .

در سراسر دنیا برج های کج دیگری وجود دارند اما این برج پیزاست که نسبت به همه ی آن ها برتری دارد و سال به سال کج تر می شود .

چرا برج پیزا کج است

چرا برج پیزا کج است

این برج با نهادن اولین سنگ توسط بونامو معمار معروف شروع شد و زمانی که برج به ۱۲ متر رسید کجی آن مشخص گردید . سال ها این برج توسط معماران مورد ساخت و بازسازی قرار گرفت و به دلایلی همچون جنگ متوقف شد که در نهایت ساخت آخرین طبقه و قرار دادن ناقوس توسط پیزانو انجام شد .

مردم بر این باور غلط هستند که کجی برج پیزا جز طرح اولیه می باشد و معمار به عمد طرح اولیه ی آن را کج طراحی کرده در صورتی که اصلا اینگونه نبوده و طی ساخت نیز کج شده است .

نکته ی جالب در مورد برج پیزا ، افزایش کجی سال به سال آن است اما به هر حال متخصصان به فکر برنامه ای برای کاهش میزان این کجی می باشند .

تا کنون تمهیدات زیادی برای کج بودن برج پیزا اندیشیده شده است اما چیزی که مشخص است این است که ایتالیا تا حدود ۳ قرن دیگر میزبان برج پیزای دوست داشتنی خود خواهد بود .

امیدواریم که از این مطلب در بخش دانستنی ها لذت برده باشید .

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.