اشتباهات رایجی که افراد ثروتمند انجام میدهند

اشتباهات رایجی که افراد ثروتمند انجام میدهند

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” اشتباهات رایجی که افراد ثروتمند انجام میدهند” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

رویکرد یک فرد در مدیریت امور مالی شخصی خود توسط تعداد بیشماری از تأثیرات شکل می گیرد. اینها ممکن است تربیت ، اجتماع ، محافل اجتماعی و اعتقادات مذهبی آنها باشد. در زیر ۶ اشتباه رایج بین ثروتمندان را با هم بررسی میکنیم.

عامل دیگری که اغلب نادیده گرفته می شود و بر نحوه اداره امور مالی افراد تأثیر می گذارد سطح ثروت آنها است. تکنیک های برنامه ریزی مالی لزوماً بر اساس میزان پول شخصی متفاوت است. جالب اینجاست که باورهای غلط مالی که افراد انجام داده اند و اقدامات غلط انجام شده نیز بر اساس سطح ثروت متفاوت است.

اشتباهات مالی افراد با ارزش خالص بالا (HNW) معمولاً نتیجه یک اعتماد به نفس بیش از حد است که طی سالها موفقیت در زندگی حرفه ای آنها ایجاد شده است. اگرچه اعتماد به نفس درست و حقیقی بدون شک به موفقیت مالی انسانها کمک خواهد کرد ، اما اگر به خوبی مدیریت نشود ممکن است مدیریت ثروت را به چالش بکشاند.

این اشتباهات که در زیر آورده شده معمولا بین ثروتمندان رایج است:

۱-مشاور مالی استخدام نمیکنند:

اگر از نظر مالی موفق باشید ، ممکن است به نظر برسد که شما در مدیریت امور مالی شخصی خود مهارت کافی نیز خواهید داشت. ساخت و اداره یک شرکت موفق شامل مهارت های زیادی از جمله دانش صنعت ، درک بازار هدف و مسائل بسیار مختلفی است. با این حال ، هیچ یک از این زمینه های تخصص به طور خودکار به موفقیت در امور مالی شخصی تبدیل نمی شوند.

این امر به ویژه در مورد سرمایه گذاری در بازار کاملاً واضح است. دغدغه سهام روزانه برای بسیاری از افراد می تواند یک معما باشد. همیشه توضیحات ساده ای برای نوسانات بازار وجود ندارد یا اینکه چرا ، در یک بازه زمانی کوتاه ، برخی از صنایع ، بخش ها یا شرکت ها پیشرفت می کنند در حالی که برخی دیگر راکد هستند.

قیمت سهام ممکن است به همان اندازه تحت تأثیر احساسات سرمایه گذار باشد و همچنین تحت تأثیر اصول شرکت باشد. به عنوان مثال ، اگر مدیر عامل یک شرکت خاص بازاریاب باهوشی باشد ، ممکن است قیمت سهام شرکت آنها علی رغم فروش ضعیف ، ادامه یابد.

این برخلاف دیدگاه بسیاری از بازرگانان و متخصصان در جهان است. پذیرش این واقعیت ها ممکن است برای بسیاری از افراد موفقی که نمی توانند دلیل غیر منطقی بودن بازارها را درک کنند ، روحیه را تضعیف کند. استخدام شخصی برای کمک به شما در جهت یابی در این دنیای عجیب سرمایه گذاری ، ممکن است در طولانی مدت باعث کاهش فشار و استرس شما شود.پس شما باید از وجود یک مشاور مالی باهوش و موفق بهره ببرید تا سرمایه تان دچار پس رفت نشود.

۲-بدون بینش و بصیرت سرمایه گذاری کردن:

ثروت بسیاری از افراد در تجارت آنها حبس شده است. سرمایه گذاری متمرکز افراد ثروتمند اگر اهداف درست و منطقی نداشته باشد میتواند سرمایه چندین ساله آنها را به هدر دهد.و کار را به جایی برساند که مجبور شوند از صفر شروع کنند.

یک نمونه برجسته از این مفهوم پاتریشیا کلوژ ، همسر سابق جان کلوگه ، غول رسانه ای میلیاردر است. در حالی که شوهر سابق او ثروت خود را با سرمایه گذاری متمرکز در شرکت های رسانه ای به وجود آورد ، پاتریشیا بیشتر پول تسویه طلاق خود را در باغ خود سرمایه گذاری کرد. وقتی بازار مسکن سقوط کرد ، او همه چیز را از دست داد و مجبور شد برای تأمین هزینه های زندگی جواهرات خود را در حراج بفروشد. متأسفانه ، داستان مشابه افراد ثروتمندی که ثروت خود را با چند سرمایه گذاری بد نابود کرده اند ، کم نیست.برای حفظ ثروت خود ، باید بر حفظ سرمایه تمرکز کرد.

۳-داشتن کنترل بیشتر لزوماً منجر به عملکرد بهتر نمی شود:

بر اساس سالها تجربه ، متوجه شده ام که مشتریانی که ثروت معمولی دارند و موفق هم هستند ، معمولاً مشتریانی هستند که همیشه استراتژی خود را تنظیم می کنند.

متأسفانه ، تعدیل مداوم نمونه کارها در سرمایه گذاری ، تقریباً همیشه تصمیمی اشتباه است. یک روش به مراتب بهتر این است که اهداف مالی خود را به روشنی مشخص کنید ، پارامترهایی را برای نحوه مدیریت دارایی خود ترسیم کنید و سپس به افراد حرفه ای اجازه دهید مدیریت روزمره را مدیریت کنند.

وقتی همیشه نخواهید همه ی ابعاد ثروت خود را کنترل کنید مطمئنا توان بیشتری برای درست هزینه کردن و رونق سرمایه گذاری تان خواهید داشت.

۴-اهمیت سبک زندگی خود را در نحوه خرج کردن سرمایه شان نادیده میگیرند:

همیشه من به این فکر میکنم  که مردم چقدر سریع می توانند پول خود را خرج کنند. این صرف نظر از سطح دارایی آنهاست. اافراد تمایل دارند پولی را که دارند خرج کنند ، به خصوص اگر عادت به حفظ سبک زندگی خاصی داشته باشند.

به منظور حفظ شیوه زندگی درست برای پول خرج کردن ، ارزیابی صحیح نیازهای درآمد و اصلاح برنامه ها در صورت لزوم از اهمیت برخوردار است. در طول سالهای کاری شخص ، همیشه توانایی کسب درآمد بیشتر برای جبران مجدد هزینه های خود وجود دارد. با این وجود ، درسن میانسالی و پیری ، توانایی کسب درآمد بیشتر کاهش می یابد.پس از امروز سعی کنید با دقت و وسواس بیشتری هزینه های مختلف زندگی را مدیدیت کنید تا در میانسالی دچار رکود نشوید.

اشتباهات رایجی که افراد ثروتمند انجام میدهند
اشتباهات رایجی که افراد ثروتمند انجام میدهند

۵- گرفتار شدن در بازی مقایسه با دوستان:

عملکرد نسبی اندازه گیری عملکرد سرمایه گذاری شخص در برابر یک معیار مناسب است. مشکل توافق در مورد مناسب بودن است. از لحاظ تئوری ، مقایسه بهینه ترکیبی از شاخص ها است که با منابع نمونه کارها مطابقت دارد. با این حال ، سرمایه گذاران دوست دارند از یک شاخص استاندارد آشنا مانند S&P 500 استفاده کنند. مسئله این است که اگر نمونه کارها منحصراً از بزرگترین شرکتهای ایالات متحده تشکیل نشده است و شامل سهام بین المللی ، شرکتهای کوچک و درآمد ثابت است ، پس واقعاً اینگونه نیست. برای مقایسه مناسب نیست.

 اگر دوستان از محافل اجتماعی شما بازدهی عجیبی از سرمایه گذاری خود ذکر کنند ، این اغلب منجر به حسادت و ناامیدی می شود که چرا عملکرد نمونه کارها شما اندازه گیری نمی شود. متأسفانه ، مردم معمولاً برای ایجاد روایتی جذاب برای تحت تأثیر قرار دادن دوستان خود ، صحبت های اغراق آمیزی میگویند. شنیدن موفقیت دیگران ،اگر غیر واقعی و اغراق آنیز باشد ، می تواند باعث پریشانی عاطفی شود و سرمایه گذاران را وادار کند که استراتژی کلی خود را زیر سوال ببرند.

صادقانه بگویم ، تنها معیار عملکردی که باید مهم باشد این است که آیا شما در مسیر دستیابی به اهداف مالی شخصی خود هستید یا خیر. دیدن عملکرد سرمایه گذاری خود از طریق آن لنز بسیار مهمتر از عملکرد شاخص دلخواه یا ادعاهای تایید نشده دوستانتان است.

۶- عدم آموزش صحیح استفاده از پول به فرزندان:

متأسفانه ، پول با یک کتابچه راهنمای دستورالعمل ارائه نمی شود. اگر این اتفاق می افتاد ، داستانهای کمتری از خانواده هایی با سطح ثروت نسلی وجود خواهد داشت که همه را خراب می کنند. یکی از نمونه های برجسته وندربیلت ها است که در یک زمان ثروتمندترین خانواده در آمریکا بودند. ثروت آنها طی چند نسل از بین رفت زیرا خانواده تمام پول خود را صرف خرید اجناس لوکس و گران قیمت کردند.

در حالت ایده آل ، یک ارث باید نسل های آینده را برای ایجاد ، ساخت و پیگیری اهداف خود توانمند کند. دستیابی به این نتیجه مستلزم آن است که فرزندان از نظر مالی کاملاً آموزش ببینند. والدین می توانند با آگاهی دادن صحیح به فرزندان خود هوش مالی آنها را بالا ببرند. بچه ها بسیار باهوش هستند.

 با ورود کودکان به بزرگسالی ، تمرکز باید تغییر کند و آنها باید به طور فعال در بحث های مربوط به امور مالی ، سرمایه گذاری و امور خیریه شرکت کنند. به کار بردن ارزش ها ، دانش و انتظارات در مورد چگونگی رسیدگی فرزندان به ارث خود برای تقویت میراث شخصی خود ضروری است. با گذشت زمان آنها نظرات و افکار خود را در مورد چگونگی مسئولیت رسیدگی به ثروت خود شکل می دهند.

 این روش به موقعیت سرمایه گذاران مرفه کمک می کند تا ثروتی را که عمر خود را صرف ایجاد آن کرده اند بهتر حفظ کنند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.