گرمایش فضای باز با بخاری تابشی

جهت تامین گرمایش فضای باز میتوان از سامانه های انتقال حرارت تابشی، که به آنها بخاری تابشی یا هیتر تابشی گفته میشود استفاده نمود. با توجه به اینکه سیستم گرمایش تابشی در ایران برای اولین بار توسط شرکت ایران مشعل وارد گردید، بخاری تابشی  با برند ثبت شده این شرکت که گرماتاب میباشد شناخته میشوند. گرماتاب به منظور تامین گرمایش فضاها و محیط های بسته و همچنین فضاهای باز استفاده میشوند.

بخاری تابشی بخاری فضای باز گرماتاب انرژی گرمایی را به صورت مستقیم از طریق انتقال حرارت تابشی به اجسام منتقل مینمایند. سامانه های گرمایش تابشی، با الهام از طبیعت مانند خورشید ساخته شده است. نحوه تامین گرمایش زمین با انتقال حرارت تابشی خورشید نمونه‌ی واضح این نوع تامین گرمایش میباشد. بخاری تابشی در دو مدل با مصرف گازی شهری و برقی وجود دارند. هر کدام از این مدل هیترها دارای مزایا و محاسنی هستند. در این مقاله به بررسی مدلهای مختلف گرمایش تابشی میپردازیم.

گرماتاب برقی علیرغم ابعاد کوچک راندمان و شدت حرارتی بسیار بالایی دارند. این بخاری‌فضای فیزیکی اشغال نکرده و با توجه به اندازه کوچک آن‌ها، نصب و جابجایی راحتی دارند. در فضای باز ویلا و رستوران به دلیل ابعاد کوچک و عدم اشغال فضای کم بسیار متداول گشته است.  استفاده از بخاری‌ برقی تابشی در منازل و آپارتمان‌های بسیار متداول میباشد.

بخاری‌های برقی تابشی این امکان را دارند که زیر سایه‌بان نصب شوند. از اینرو به جهت نداشتن شعله‌ی باز خطر اشتعال و آتش سوزی وجود ندارد. هزینه‌ی مصرف انرژی بخاری برقی تابشی در ایران به دلیل بالا بودن نرخ حاملهای انرژی الکتریکی بالا میباشد. از اینرو در صورت وجود و امکان تامین گاز، بهتر است به منظور تامین گرمایش از گرماتاب گازی استفاده نمود.

نصب گرماتاب برقی تابشی

بخاری تابشی

بخاری‌ برقی تابشی در دو مدل دیواری و پایه دار تولید میگردد. امکان جابجایی هیتر برقی تابشی به جهت ابعاد کوچک و وجود پایه های قابل تحرک وجود دارد. طراحی زیبا و مدرن بخاری فضای باز، امکان استفاده در فضاهای لوکس را میسر نموده است. برای نصب این نوع بخاری‌ وجود جریان برق تکفاز کفایت میکند. ظرفیت حرارتی این دستگاه ۲۵۰۰ وات و طول آن در حدود یک متر میباشد.

 مزایای بخاری‌ تابشی

بخاری‌ تابشی گرماتاب با الهام از طبیعت و خورشید ساخته شده اند. گرمای تابشی از هوا عبور کرده و جذب هوا نمیشوند. از اینرو به صورت مستقیم ابتدا مساحت و اجسام گرم میشوند. از این بخاری‌ها در هر فضاها و محیط های بزرگ موثر و مفید میباشد.

بخاری تابشی

از مزایای بخاری‌ تابشی میتوان مدت زمان کوتاه در تامین گرمایش اشاره نمود. پیش گرمایش که عموما با صرف هزینه بالا امکان پذیر است در این نوع سامان ها نیاز نمیباشد. کاهش هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی با توجه به اتلاف حرارتی کم، از ویژگی هایی است که استفاده از این بخاری ها را گسترش داده است. امکان تامین گرمایش به صورت موضعی و تنها بخشی از یک سالن بزرگ از دیگر قابلیتهای مهم سامانه های تابشی میباشد. در بیشتر سالنها و فضاهای بزرگ، تنها بخشهایی از مساحت نیاز به تامین گرمایش دارند. با استفاده از بخاری تابشی می‌توانید منطقه‌ی مورد نظر را را گرم نمایید. به علت گرمایش سریعی که این بخاری تولید می‌کند، می‌توانید هر زمان که احتیاج به گرما داشتید، بخاری را روشن نمایید.

عدم اشغال فضای فیریکی به جهت نصب در ارتفاع، هزینه های نگهداری و تعمیرات بسیار پایین، بی صدا بودن و عدم پراکندگی گرد و غبار به جهت عدم نیاز به جابجایی هوای گرم از مزایای است که نمیتوان نادیده گرفت. در صنایعی که آلایندگی بالایی دارند استفاده از بخاری تابشی به جهت عدم ایجاد جریان هوا میتواند هوای تمیز تری را در سالن ایجاد نموده و از پراکندگی ذرات آلوده در هوا جلوگیری نماید.

بخاری تابشی

بخاری‌های تابشی به آسانی نصب می‌شوند، برخلاف بخاری‌ گازسوز صنعتی، بخاری‌ لوله ای تابشی گرماتاب به نگهداری و سرویس سالیانه زیادی نیاز ندارند. امواج تابشی مادون قرمز ساطع شده نیز ضمن مطبوع بودن، با سرعت بالایی در ایام و فصول سرد سال، دمای محیط را به آسایش دمایی مطلوب می‌رساند. بخاری‌های تابشی به جهت راندمان حرارتی بالا و همچنین اتلاف حرارتی پایین، سازگار با محیط زیست بوده و آلایندگی کمی دارد. در روزهای سرد سال، می‌توان گرمای ساطع شده از این هیتر های تابشی را به صورت مستقیم دریافت و آن را احساس نمایید. در زمان نصب بخاری تابشی به صورت موضعی یا منطقه ای باید چتر حرارتی که این دستگاه ایجاد مینماید را در محل مناسبی تنظیم و استقرار داد. امکان کنترل دما با نصب ترموستات محیطی در فضاهای بسته امکان پذیر میباشد. بخاری تابشی با رسیدن به دمای محیط به میزان تنظیم شده واکنش‌ صحیح نشان می‌دهد. عدم نیاز به کانال کشی ضمن اینکه صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها مینماید موجب جلوگیری از اشغال فضای کاری میشود.

جهت مشاوره رایگان و خرید دستگاه های گرمایش تابشی گرماتاب می توانید از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۴۸۸۴۹۰۵ با ما در ارتباط باشید یا با مراجعه به وب سایت GARMATAABAN.COM   اطلاعات مفید و جامعی در مورد انواع بخاری های تابشی بدست بیاورید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.