کاکائو موجب تقویت فرآیند شناخت مغز در افراد بزرگسال می شود

کاکائو موجب تقویت فرآیند شناخت مغز در افراد بزرگسال می شود

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”کاکائو موجب تقویت فرآیند شناخت مغز در افراد بزرگسال می شود” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

محققان افراد بزرگ سال غیرسیگاری را که هیچ بیماری مغزی، قلبی، عروقی یا تنفسی مشخصی نداشتند، تحت مطالعه قرار دادند. یک گروه کاکائو غنی از فلاوانول دریافت و گروه دیگر کاکائو با مقادیر بسیار کم فلاوانول مصرف کردند.

حدود ۲ ساعت بعد از مصرف کاکائو، شرکت کنندگان هوای حاوی ۵ درصد دی اکسیدکربن استنشاق کردند که ۱۰ برابر میزان دی اکسیدکربن استاندارد موجود در هواست. این شیوه یک روش استاندارد برای تعیین عملکرد عروق خونی مغز است.

«گبریل کراتون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایلینوی آمریکا، در این باره می‌گوید: «معمولا بدن از طریق افزایش جریان خون به مغز به این شرایط واکنش نشان می‌دهد که باعث رسیدن اکسیژن بیشتر به مغز و حذف دی اکسیدکربن بیشتر از مغز می‌شود.»

سپس محققان با استفاده از شیوه اسپکتروسکوپی، اکسیژن رسانی در قشر پیشانی مغز را اندازه گیری کردند. این منطقه از مغز نقش مهمی در برنامه ریزی، تنظیم رفتار و تصمیم گیری دارد.

فلاوانول و فرایند اکسیژن رسانی به مغز

محققان دریافتند شرکت کنندگان پس از مصرف فلاوانول های کاکائو، واکنش اکسیژن رسانی مغزی قوی‌تر و سریع‌تری داشتند.

به گفته کراتون، «میزان اکسیژن رسانی در گروه دریافت کننده فلاوانول زیاد در مقایسه با گروه دریافت کننده فلاوانول کمتر، بیش از سه برابر بیشتر و واکنش اکسیژن رسانی حدود یک دقیقه سریع‌تر بود.»

بهترین زمان خوردن شکلات

پزشکان با بررسی روی داوطلبان دریافته اند که وعده غذایی صبحانه می تواند زمان مناسبی برای خوردن کیک و شیرینی البته در حد متعادل و معقول باشد. گفتنی است افرادی که در وعده صبحانه، یک وعده غذایی کامل شامل نان سبوس دار، لبنیات، پروتئین، میوه و شکلات مصرف می کنند در طول روز انرژی بیشتری دارند و وعده های دیگر به ویژه شام را کمتر می خورند و سبب می شود وزن مناسب و مطلوب به همراه چربی، فشار و قند خون متعادل و مناسبی داشته باشند.

خوردن یک تکه شکلات تلخ موقع صبحانه به فعال شدن آنتی‌اکسیدان های بیشتر کمک می‌کند. هر قدر آنتی‌اکسیدان بیشتری داشته باشید کمتر به سمت پیری می‌روید. خوردن شکلات تلخ همراه با صبحانه برای سلامت قلب هم مفید است.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.