چگونه در زمستان کودکان را بیرون از خانه ببریم؟

چگونه در زمستان کودکان را بیرون از خانه ببریم؟

درست است که هوا سرد شده اما تنها راه‌حل این چالش در خانه ماندن نیست

زمستان فرا رسیده و هوا سرد شده است. هر سال و در همین روزها، دست و پای مادران برای رفتن به بیرون از خانه بسته می‌شود، به ‌ویژه اگر کودک و نوزادی داشته باشند که توانایی مراقبت از خودش در این فصل را نداشته باشد. در هر صورت در خانه ماندن تنها راه‌حل این چالش نیست. در واقع اگر کودک بیمار نباشد و مادر اقدامات احتیاطی لازم را رعایت کند، مادر و کودک هر دو در هر فصلی به هوای تازه نیاز دارند. برای گرم و سالم نگه‌داشتن کودک در زمستان، این ایده‌ها را دنبال کنید.

از استراتژی پوشش لایه لایه کمک بگیرید

قبل از هر پوششی دقت کنید دست و پای کودک در برابر سرما محفوظ باشد. نخستین لایه لباسی او را یک نوع سرهمی یا بلوز و شلوار نازک و نخی در نظر بگیرید. لایه بعدی یک کت یا رویه بافت ظریف باشد و در نهایت او را با یک پتوی کوچک بپوشانید. این مدل پوشاندن کمک می‌کند تا در صورت نیاز و با توجه به دمای محیط لایه‌های لباسی او را کم و زیاد کنید.

از پتوهای سنگین استفاده نکنید

توصیه می‌شود برای این که کودک در صندلی خودرو راحت باشد، کت و کاپشن ضخیم او را درآورید. بعد از بستن کمربند و رعایت نکات امنیتی، متناسب با دمای داخل خودرو در صورت نیاز روی نوزاد پتوی کوچک قرار بدهید. مراقب باشید، انداختن پتوی سنگین روی نوزاد خطرآفرین است.

استفاده از کالسکه بهترین ایده است

در صورتی‌که پیاده‌رو و کف خیابان، یخ‌بندان نباشد و برای کنترل کالسکه مشکلی نداشته باشید، استفاده از کالسکه برای بیرون رفتن از خانه کمک خوبی به مادر است. در صورت استفاده از این وسیله، لباس کمتری به او بپوشانید تا در فضای تنگ کالسکه اذیت نشود. درهر شرایطی برای حفظ گرمای بدن کودک،کلاه و جوراب را فراموش نکنید. بعضی ازکالسکه‌ها برای محافظت در برابر سرما به پوششی مخصوص مجهز هستند، در غیر این‌صورت یک پتوی سبک روی کودک بیندازید.

از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید

پوست نوزاد حساس و در برابر هوای سرد زمستان آسیب‌پذیر است. برای حفظ سلامت و نرمی پوستش، ازکرم‌های مرطوب‌کننده و آب رسان استفاده کنید. توصیه می‌شود در این فصل، نوزاد را یک‌بار در هفته حمام کنید.

از بیماری‌ها دورش کنید

درصورت امکان از رفتن به جاهایی که در آن افراد بیمار حضور دارند بپرهیزید. زمانی را که در فضاهای بسته با حضور افراد دیگر می‌گذرانید، محدودتر کنید و از اشخاص بیمار تا زمان بهبودش دوری کنید.

مراقب علایم هشداردهنده باشید

اگر بچه از سرما می‌لرزد یا دست‌ها، پاها و صورتش سرد و قرمز شدند، او را فوری به داخل خانه ببرید. برای گرم کردن دست و پای سرد کودک، از حوله گرم استفاده و به آرامی پوست او را گرم کنید سپس لباسی گرم و خشک به او بپوشانید. یکی از نشانه‌های سرمازدگی کودک، خواب آلودگی، واکنش نشان ندادن، کبودی لب و صورت است که حتما باید به پزشک مراجعه شود.

نویسنده : فاطمه قاسمی، منبع: parents.com

امیدواریم از مطلب “چگونه در زمستان کودکان را بیرون از خانه ببریم؟” استفاده کرده باشید. نظر خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.