چگونه با شوهر کینه ای رفتار کنیم؟

چگونه با شوهر کینه ای رفتار کنیم؟

اختلاف سلیقه در زندگی مشترک یک موضوع عادی است. زمانی این مسئله مشکل‌ساز می‎شود که شوهر شما هر رفتار و حرف شما را علیه خود برداشت کند و از آن کینه به دل بگیرد. این افراد معمولا منفی‎نگر هستند و نکات مثبت ماجرا را در نظر نمی‎گیرند. گذشته را فراموش نمی‎کنند و فقط به تلخی‎ها و موارد ناراحت کننده فکر می‎کنند. همین موضوع باعث به وجود آمدن کینه در آن‌ها خواهد شد.

راهکارهایی برای کنترل و حذف این رفتارها در شوهر شما وجود دارد، همراه ما باشید.

علت‎ کینه و لجبازی را شناسایی کنید

برای زندگی مشترک خود زمان بگذارید. اختلاف نظرها و سوء تفاهم‎های به وجود آمده را در زندگی‎تان پیدا کنید. بعد از پیدا کردن این اختلافات سعی کنید علت آن‌ها را بیابید. بی‎طرف باشید و ماجرا را از دید یک شخص سوم نگاه کنید.

شما کینه به دل نگیرید

در برابر لجبازی و کینه همسرتان لجبازی نکنید، چرا که اگر در این دور بیفتید روز به‌ روز روابط‌تان بدتر می‎‌شود و بازگشت به عقب غیر ممکن خواهد شد. همیشه یک راه برگشت برای زندگی‎تان بگذارید و همه پل‎ها را خراب نکنید.

How to treat a spiteful husband?
قبول کنید که هر شخصی نقاط ضعفی دارد

شوهر شما مانند هر انسان دیگری دارای نقاط ضعف، محدودیت‎ها و کمبودهایی همچون خودتان است. باید برای داشتن زندگی خوب تلاش کنید. با همسرتان صحبت کنید و نارضایتی خود را به طور علنی به او بگویید و از او بخواهید که با هم به دنبال یافتن چاره‎ای برای بهبود وضعیت ‎تان باشید.
برای گفت وگو با شوهر کینه‌ای حواس‌تان به۳ نکته باشد

همسر شما انسان حساسی است. پس در درجه اول زمان مناسبی را برای گفت‌وگو پیدا کنید. مثلا هنگامی که او از سر کار برگشته و خسته و گرسنه است، زمان خوبی برای یک گفت‌وگوی مفید نیست.

در گفت‌وگو آرامش خود را حفظ کنید، سعی کنید منطقی باشید، از واژگان کنایه‎دار استفاده نکنید، به او هم فرصت صحبت کردن و دفاع از رفتارها و حرف‎هایش را بدهید.

اشتباهات همسرتان را با احتیاط و مهربانی با او در میان بگذارید چرا که اگر او احساس کند با بیان اشتباهاتش تحقیرش می‎کنید یا انتقادتان را توهین ‌آمیز به او منتقل ‌‎کنید، آن‌ها را نخواهد پذیرفت.

خودتان را در موقعیت او قرار دهید و در پایان گفت‌وگو حتما نتیجه‎گیری کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله ” با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید” را نیز مطالعه بفرمایید

انتظار نداشته باشید که در مدت زمان کوتاه به یک نتیجه شگفت انگیز برسید و اخلاق همسرتان کاملا عوض شود.

قطعا بخشی از مشکلات به شما هم برمی‎گردد، پس سعی کنید رفتارهای نامناسب خود را حذف کنید و صبر داشته باشید.

نویسنده : مارال مرادی ،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.