نخستین خودرو برقی ایرانی را سایپا و مپنا تولید می‌کنند

نخستین خودرو برقی ایرانی را سایپا و مپنا تولید می‌کنند

مدیرعامل گروه مپنا گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری، این مجموعه با همکاری گروه خودروسازی سایپا پروژه مشترک تولید نخستین خودرو برقی ایرانی را آغاز کردند

به گزارش فارسیها به نقل از فارس،  عباس علی‌آبادی در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با اشاره به توانمندی های دانش بنیان گروه مپنا در عرصه صنعت و همچنین برنامه ریزی ها و پیشرفت‌ها و دستاوردهای سایپا در زمینه توسعه محصول و طراحی خودروهای جدید، گفت: برای اولین‌بار از نزدیک شاهد برنامه ریزی ها و پیشرفت‌ها و موفقیت‌های سایپا برای تولید خودروهای جدید کیفی بودم و به متخصصان این مجموعه تبریک می‌گویم که در آینده محصولاتی زیبا و باکیفیت مناسب برای عرضه به بازار در دست طراحی و تولید دارند.

 به گفته وی آینده این شرکت با ورود محصولات جدید خودروی برقی به بازار متفاوت خواهد بود.

 علی‌آبادی در ادامه با بیان این‌که سایپا روند رو به پیشرفت صنعت خودرو جهان در زمینه برقی‌سازی حمل‌ونقل را به‌خوبی درک کرده است، تصریح کرد: گروه مپنا نیز از مدت‌ها پیش برنامه ایجاد زیرساخت برای خودروهای برقی را دنبال کرده و قصد دارد با مشارکت سایپا نخستین خودرو برقی را در کشور طراحی و عرضه کند.

 وی با بیان این‌که در زمینه ایجاد پلت‌فرم‌های برقی اقداماتی را آغاز کرده‌ایم که با سایپا به اشتراک خواهیم گذاشت، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم محصولات برقی در شأن مردم تولید کنیم تا هم منافع اقتصادی سرشاری نصیب کشور کرده و هم به ذینفعان دو مجموعه سود برساند.

 مدیرعامل گروه مپنا افزود: تولید خودروهای برقی در زمینه میزان آلایندگی زیست‌محیطی و نیز مقدار انرژی مصرفی مورد نیاز، برای مردم به صرفه و برای کشور بسیار سودمند خواهد بود، همچنین کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی را در پی خواهد داشت.

علی‌آبادی همکاری مپنا و سایپا را نخستین گام در زمینه تولید خودروهای برقی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: با ایجاد پیوند و مشارکت میان دو مجموعه، از دانش و توانمندی‌های دو طرف و نیز فناوری‌های نوین موجود در کشور استفاده خواهیم کرد.

 علی‌آبادی با بیان این‌که گروه مپنا و گروه سایپا در آینده همکار و شریک خوبی برای هم خواهند بود، گفت: تیمی توانمند متشکل از متخصصان هر دو گروه تشکیل خواهیم داد تا محصولی باکیفیت و در سطح استانداردهای روز بین‌المللی تولید کنیم.

 گفتنی است در جریان این بازدید تفاهم‌نامه همکاری “توسعه و تولید خودرو الکتریکی” با هدف طراحی، توسعه، تأمین قطعات و تولید خودرو الکتریکی به امضای سیدجواد سلیمانی و عباس علی‌آبادی مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و گروه مپنا رسید.

 بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، شرکت‌های سایپا و مپنا اقدام به مشارکت و همکاری در خصوص طراحی، نمونه‌سازی، تست، تجاری‌سازی و تولید خودروهای جدید با پلت‌فرم الکتریکی خواهند کرد.

نظر خود را در خصوص خبر”  نخستین خودرو برقی ایرانی را سایپا و مپنا تولید می‌کنند”  با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.