معرفی کتاب : آئین زندگی

آئین زندگی

هم اینک در مجله آنلاین فارسی ها با معرفی کتاب ” آئین زندگی ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم.

book

از تو می خوام به زندگیت مثل یک ساعت شنی نگاه کنی. می دانی که در قسمت بالای ساعات شنی میلیون ها ذره شن وجود دارد. این درات آرام از لوله باریک بین دو قسمت ساعت می گذرند. من و تو هیچ کاری نمی توانیم بکنیم و هر بار جز یک دانه شن از آن لوله نخواهد گذشت، مگر این که ساعت شنی را بشکنیم.

زندگی همه ما مثل این ساعت شنی است. صبح که می شود صدها وظیفه ای را که حس می کنیم در طول روز باید انجام دهیم، در مقابل ما صف می کشند. اگر درست مثل ساعت شنی نگذاریم که این کارها تک تک و آرام انجام شوند، جسم و روح مان را به خطر خواهیم افکند.

سال ها گذشتند و من متوجه شدم که یکی از مشکلات بزرگ این مردم، نگرانی است.

از آنجا که نگرانی یکی از بزرگترین معضلات بشری است، آیا شما تصور نمی کنید که هر مدرسه و دانشگاهی باید دروسی تحت عنوان ” راه های جلوگیری از نگرانی” به شاگردانش ارائه دهد؟

از استیفن لی کوک در کتاب آئین زندگی نقل شده است:

“کوتاهی عمر، شگفت آور است! کودک می گوید : وقتی نوجوان شوم. یعنی چه؟ نوجوان می گوید: وقتی جوان شوم. و جوان می گوید: وقتی ازدواج کنم. و ازدواج که می کند چه می شود؟ به خود می گوید: وقتی بازنشسته شوم. و آن گاه دوران بازنشستگی فرا می رسد. او به چشم اندازهای پشت سر خود نگاهی می اندازد. نسیم خنکی روی گذشته ها می وزد. همه چیز را از دست داده است. همه چیز تمام شده است. و ما دیر یاد می گیریم که زندگی یعنی هر روز و هر ساعت را زیستن. آرامش ذهن حاصل پذیرفتن برترین وضعیت است. به گمان من، این کار  از نظر روانی انرژی عظیمی را آزاد می سازد.

نکته دقیقاً همین است و بس! از نظر روانی، این کار انرژی عظیمی را آزاد می سازد! وقتی که بدترین وضعیت را بپذیریم، دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم و خود به خود هر چه را که به دست بیاوریم، غنیمت است.

life style

مطالب این کتاب زاده تخیل یا موعظه ای دانشگاهی درباره راه های غلبه بر نگرانی نیست. بلکه سعی کرده ام کتابی عملی، موجز و مستند از تجارب کسانی بنویسم که عملاً توانسته اند بر نگرانی چیره شوند.

چه در جنگ چه در صلح، تفاوت اصلی بین تفکر غلط و درست این است:

سر و کار تفکر درست با علل و تاثیراتی است که به برنامه ریزی های منطقی و سازنده منجر می شوند و حاصل تفکر غلط، تنش و گرفتاری عصبی است.

یک چیز قطعی است : این کتاب کاربرد عملی دارد و شما شخصاً می توانید آن را امتحان کنید.

لطفا شصت صفحه اول کتاب را بخوانید و اگر راهی برای اجتناب از نگرانی پیدا نکردید و نتوانستید از زندگی لذت ببرید، کتاب را در آتش بیندازید، چون به دردتان نمی خورد.

برگرفته از کتاب :آئین زندگی (How to Stop Worrying and Start Living)

اثر دیل  کارنگیDale Harbison Carnegie)

 

پیشنهاد می کنیم مقاله “چگونه تغییرات زندگی را بپذیریم؟ ” را نیز مطالعه بفرمایید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.