معرفی بهترین CMS های فروشگاهی

آیا می دانید cms چیست؟ سیستم مدیریت محتوا چیست؟ سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی چیست؟ اگر با این موضوعات آشنا نیستید حتما تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

CMS چیست؟

CMS مخفف کلمه Content Management System یا سیستم مدیریت محتوا می باشد.

سیستم های مدیریت محتوا، نرم افزارهایی مبتنی بر وب هستند که امکان ایجاد و ساخت سایت را بدون کمترین کدنویسی به افراد می دهند و با کمک این سیستم ها افراد می توانند محتواهای سایت را مدیریت نمایند.

انواع مختلفی از cms ها در بازار موجود هستند که کاربردهای مختلفی را دارا می باشند. برخی از این سیستم ها مخصوص ایجاد فروشگاه اینترنتی هستند که در این مقاله می خواهیم به معرفی مهم ترین و بهترین سیستم های مدیریت محتوای فروشگاهی بپردازیم.

بهترین cms های فروشگاهی:

وردپرس:

سیستم مدیریت محتوای وردپرس محبوب ترین CMS در دنیا می باشد. علت این موضوع وجود توسعه دهندگان فراوان برای این سیستم و همچنین مقرون به صرفه بودن این CMS می باشد.

البته وردپرس خود یک پلتفرم تجارت الکترونیک نیست و باید با کمک یک پلاگین به نام ووکامرس که بر روی وردپرس نصب می شود، تمامی امکانات یک فروشگاه اینترنتی را به وردپرس اضافه می کند.

ووکامرس دارای تعداد زیادی قالب و پلاگین های کاربردی می باشد و این مسئله برای صاحبان بیزینس های کوچک و متوسط بسیار مهم است تا کسب و کار خود را با کمترین هزینه ایجاد نمایند.

از نظر سئو نیز ووکامرس می تواند یک گزینه خوب برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باشد. با کمک افزونه های سئوی وردپرس از جمله رنک مث و یواست تا حد زیادی موارد بیسیکال سئو در سایت شما رعایت می شود.

https://wordpress.org/

وردپرس

مجنتو:

مجنتو یک سیستم متن باز مدیریت محتوا برای فروشگاه های آنلاین می باشد. این سیستم که متعلق به شرکت ادوبی می باشد، هم اکنون در ۲۶۰ هزار فروشگاه اینترنتی مورد استفاده قرار دارد.

مجنتو از نظر توسعه برای صاحبان کسب و کار گران تمام می شود. چرا که توسعه دهندگان آن کم و همچنین قالب ها و افزونه های این سیستم نیز به نسبت کم می باشد. همین موضوع باعث گران شدن کار با مجنتو می شود.

یکی از مزیت های سیستم مدیریت محتوای مجنتو این است که به خوبی با سیستم های مدیریتی شرکتی مثل سیستم CRM، سیستم ERP و سایر نرم افزارهای سازمانی به خوبی مچ می شود.

https://business.adobe.com/products/magento/magento-commerce.html

پرستاشاپ:

پرستاشاپ یک سیستم مدیریت محتوا مخصوص فروشگاه های اینترنتی می باشد که زبان برنامه نویسی آن PHP می باشد.

این سیستم نیز همانند مجنتو دارای توسعه دهندگان کمی می باشد و هزینه های کار و راه اندازی فروشگاه اینترنتی با پرستاشاپ به نسبت وردپرس بالاتر است.

در پرستاشاپ تمامی امکاناتی که برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیاز خواهید داشت وجود دارد. آن چنان که برخی از این ویژگی ها به حدی جزئی است که گاها باعث سنگین شدن سایت و غیر فعال کردن آن ویژگی در سایت می شود.

پرستاشاپ از نظر سئو فرندلی بودن بهینه نیست و باید برای سئوی این سیستم مدیریت محتوا حتما از تیم فنی بهره جست. پرستاشاپ ۱٫۷ نسبت به پرستاشاپ ۱٫۶ از نظر سئو عملکرد بهتری دارد. به طور کلی پیشنهاد می شود از نسخه ۱٫۷ پرستاشاپ برای راه اندازی فروشگاه آنلاین بهره ببرید.

https://www.prestashop.com/en

سایتی شو:

سایتی شو یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی می باشد که کاملا از بیس به صورت کدنویسی شده توسط شرکت ثمین رایانه پویان طراحی شده است.

سایتی شو در واقع یک سایت ساز است که امکان ایجاد و ساخت سایت را بدون هیچ گونه کدنویسی برای افراد فراهم می کند.

با کمک cms سایتی شو شما می توانید در کمترین زمان ممکن برای خودتان یک سایت شخصی یا فروشگاه اینترنتی ایجاد نمایید.

سایتی شو نسبت به رقبا دو مزیت رقابتی مهم دارا می باشد.

اول اینکه زمانی که شما سایت خود را ایجاد کردید به شما یک اپلیکیشن اندروید و همچنین یک وب اپلیکیشن ios نیز اهدا می کند که می تواند در هزینه های شما در زمان راه اندازی یک کسب و کار آنلاین کمک شایانی نماید.

ویژگی دوم سایتی شو داشتن ربات هوشمند اینستاگرام می باشد. اگر شما یک پیج اینستاگرام فروشگاهی دارید می توانید با کمک ربات طراحی شده، پیج اینستاگرام خود را به یک فروشگاه اینترنتی کامل تبدیل کنید و از مزیت های داشتن یک فروشگاه اینترنتی بهره مند گردید.

https://siteesho.com/

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.