بعد از مرگ چه اتفاقی برای روح می افتد

بعد از مرگ چه اتفاقی برای روح می افتد

در ادامه این مطلب از مجله آنلاین فارسی ها با عنوان بعد از مرگ چه اتفاقی برای روح می افتد در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

با ما همراه باشید .

سرنوشت و عاقبت همه ی موجودات مرگ است . مرگ پایان راه نیست بلکه دریچه ای است رو به زندگی ابدی .

امام حسین ( ع ) در روز عاشورا خطاب به یاران خود می فرماید : ای بزرگ مردان صبر پیشه کنید چرا که مرگ پلی است که شما را از این مشقت و سختی به بهشت برین عبور می دهد .

بعد از مرگ چه اتفاقی برای روح می افتد

بعد از مرگ چه اتفاقی برای روح می افتد

تفاوت دنیا با برزخ

قوانین برزخ با قوانین دنیا متفاوت است . در دنیا هر فعل و انفعالی با توجه به زمان خاصی انجام می شود .

مثلا آدمی وقتی می خواهد کاری را انجام دهد راس ساعت ۱ آن را انجام میدهد و مثلا راس ساعت ۳ آن کار را تمام می کند یعنی این کار ۲ ساعت به طول انجامیده است .

قانون برزخ را با مثالی از خواب دیدن برای شما آسان تر میکنیم . وقتی شخصی به خواب عمیق فرو میرود خواب بسیار طولانی ای میبیند اما زمانی که بیدار می شود میفهمد که سر جمع یک ساعت هم نخوابیده است . بنابراین زمانی که در دنیا سپری می شود با زمانی که در برزخ می گذرد بسیار متفاوت است .

مرگ چگونه است

پس از خروج روح از بدن ابتدا یک آسایش عمیق به فرد دست می دهد . کلیه دغدغه ها و فکر مشغولی ها در آن لحظه تسکین می یابد . سپس روح برای مدتی از بالا یا کنار جسم بی جان نظاره گر جسم خود و کسانی که در اطراف جسم هستند می شود . نا گفته نماند که جسم مرده برای روح ارزشی ندارد . الان که شما در حال خواندن این مطلب هستید این روح شماست که مطلب را می خواند بنابراین پس از مرگ آن چه برای جسم اتفاق می افتد ، برای روح بی ارزش است .

البته ارواح پس از مرگ نسبت به احترامی که اطرافیان به جسم وی در مراسم خاکسپاری قائل می شوند لذت می برند و به آرامش می رسند .

گذشت زمان برای ارواح بسیار کمتر از زمان زمینی برای ماست . مثلا ۳ روز زمینی برای ارواح ۲ تا ۳ دقیقه است .

مسلم است که ارواح با زمینیان در ارتباط هستند روایتی در این مورد وجود دارد :

در سال های دور مرد با ایمانی از دنیا می‌رود ، مدّتی پس ازمرگ به خواب فرزندش می‌آید و به وی می‌گوید :

پانصد تومان به فلان فرد بدهکارم قرض مرا ادا کنید تا مشکل من برطرف گردد ، پسر به این گفته اهمیتی نمی دهد .

دوباره پدرش را به خواب وی می رود و پدر همان دخواست را تکرار می‌کند . پسر می‌گوید : شما نشانه‌ای به من بدهید که مطمئین شوم که بدهکارید ، می‌گوید : به یاد داری روزی انگشتر من گم شد ، هر چه جست و جو کردیم پیدا نشد ؛ همان روز بر اثر باران فراوان‌، دیوار اطاق روی چاه منزل خراب شده بود و دو نفری آن را تعمیر کردیم‌ ، انگشتر در بین گِل‌ها در گوشه دیوار است‌، پسر که از خواب بیدار شد ، آن محل را با تیشه‌ای تراشید و انگشتر را پیدا کرد ، سپس پانصد تومان را به طلب‌کار پرداخت نمود .

موسی بن جعفر (ع ) می فرماید که روح مرده با توجه درجه ای که از ایمان داراست به زیارت اطرافیان خود می آید . بعضی از آن ها هر روز بعضی دو روز یک بار و بعضی سه روز یک بار . کم رتبه ترین روح در میان ارواح در روز های جمعه به اطرافیان دنیوی خود سر می زند . همچنین وی می فرماید که در زمان غروب خورشید این عیادت صورت می گیرد .

امیدواریم که از این مطلب در بخش دانستنی ها لذت برده باشید .

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.