مراقبت از پوست با استفاده از مرطوب کننده ها

درخشش و شادابی پوست صورت تاثیر بسزایی در ظاهر ما دارد. پوست زیبا، صاف و سلامت خواست همه ما در این دنیای مدرن است. اگر راه های مراقبت از پوست صورت خود را بدانید و آنها را به دقت دنبال کنید، می توانید پیری پوست را سال ها به تاخیر بیندازید.

توصیه های  مفیدی برای پوست وجود دارد که می تواند روند طبیعی پیری پوست را کند کرده و از مشکلات مختلف پوستی جلوگیری کند. انتخاب یک سبک زندگی سالم می تواند به کند کردن پیری و جلوگیری از مشکلات مختلف پوست کمک کند. در این مقاله می خواهیم  به نکات مهمی در رابطه با سلامت پوست اشاره کنیم و به شما بگوییم که چگونه از آن مراقبت کنید.

اهمیت مراقبت از پوست

پوست به دلایل زیادی یکی از مهم ترین اعضای بدن در نظر گرفته می شود، یکی از دلایل مهم این  است که این عضو کل بدن را می پوشاند در حالی که تنها عضوی است که با محیط بیرونی و داخلی بدن در تماس است. پوست نیز به دلیل ارتباط با تمام اعضای بدن بسیار حساس و کارآمد است. به عنوان مثال، هنگامی که با مشکلات کبدی، هورمونی یا تغذیه ای مواجه می شوید، اولین علائم روی پوست شما ظاهر می شود.

نوع پوست شما مهم است

آیا می دانید واقعا چه نوع پوستی دارید؟ ممکن است بدانید که پوست شما خشک، چرب یا حساس است. ممکن است نوع پوست خود را اشتباه تشخیص داده باشید. شناسایی نوع پوست صورت مهم و ضروری است. خرید محصولات مراقبت از پوست که برای پوست شما طراحی نشده اند نه تنها کمکی نمی کند، بلکه در واقع می تواند خشکی، جوش و سایر مشکلات پوستی را بدتر کند. حتی در مورد ترفندهای معروفی که در شبکه های اجتماعی می بینید همین طور است.

 اکثر ترفندها ممکن است برای نوع پوست شما مناسب نباشند و مشکلات را بدتر کنند. بنابراین، اگر می خواهید روش های موثر مراقبت از پوست را بخواهید، اولین قدم این است که نوع پوست خود را بشناسید. انواع پوست شامل پوست معمولی، خشک، چرب و مختلط است. نوع پوست هر فردی با عوامل ژنتیکی تعیین می شود و قابل تغییر نیست. اما روش های مختلفی برای بهبود وضعیت فعلی پوست شما وجود دارد. روش های خانگی مراقبت از پوست یا روش های کلینیکی و درمانی از جمله راه هایی است که می تواند وضعیت پوست شما را بهبود بخشد.

انواع روشهای مختلف پاکسازی پوست

همانطور که خواندید، پاکسازی پوست در مورد مراقبت از پوست است که شامل روش ها و تکنیک های مختلفی است. طبقه بندی کلی روش های پاکسازی پوست شامل دو دسته روش های خانگی و روش های بالینی است. می توانید آن را در خانه انجام دهید و  پوست خود را با محصولات طبیعی پاکسازی کنید. از سوی دیگر، انجام اقدامات بالینی پاکسازی پوست زیر نظر متخصص پوست نیز امکان پذیر است. در ادامه بهترین و اثربخش ترین روشهای پاکسازی پوست در منزل و کلینیک ارائه شده است.

https://mayaskincare.ir/skin-cleaning/

ترفند های خانگی مراقبت از پوست

در حقیقت شما ‌توانایی این را دارید که پاکسازی پوست خود را خودتان انجام دهید. در بیشتر موارد انجام روش های خانگی پاکسازی پوست، اگر به‌ طرز صحیح و با استفاده از مواد مرغوب انجام شوند، نتیجه ‌ شگفت انگیزی خواهند داشت. در خانه موثرترین روش های پاکسازی پوست عبارتند از:

مراقبت از پوست با استفاده از مرطوب کننده ها

یکی از عوامل موثر بر سلامت پوست استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب بعد از حمام می باشد. برای مراقبت از پوست به خصوص در فصل سرد نیز توصیه می شود از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید و آن را به عادت روزانه خود تبدیل کنید و اجازه ندهید پوست شما خشک شود.

برای جلوگیری از آسیب  به پوست بدن هنگام حمام، از لیف های خیلی ضخیم استفاده نکنید و اگر از آن دسته  افرادی هستید که روزانه دوش می گیرید، لیف را کاملا ترک کنید. اگر قسمت هایی از پوست وجود دارد. اگر لکه های تیره ای مانند آرنج یا مچ پا دارید، از یک تکه گریپ فروت استفاده کنید و آن را به مدت ده دقیقه  روی آن ناحیه از پوست قرار دهید و همینطور ادامه دهید تا لکه های تیره از بین بروند. برای تغذیه پوست و افزایش استحکام آن از ماسک و  اسکراب های ماهانه یا هفتگی استفاده کنید.

استفاده از ماسک‌های صورت

ماسک صورت، پوست را تغذیه می کند و به شفاف شدن آن کمک می کند. علاوه بر این، ماسک صورت به صاف و روشن شدن  پوست کمک می کند. برای استفاده از ماسک صورت، اغلب توصیه می شود به نوع پوست خود توجه کنید و ماسک صورت بخرید و در کل باید متناسب با نوع پوست شما باشد. بعلاوه می توانید از ماسک های خانگی مانند عسل، جوش شیرین، آبلیمو  و … استفاده کنید و خودتان آن را  در خانه تهیه کنید.

سپس به سادگی ماسک مورد نظر را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی  صورت خود قرار دهید، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و با یک حوله به آسانی و نرمی پوست خود را خشک کنید.

روش های کلینیکی مراقبت از پوست

اگر به دنبال روشهای کلینیکی برای مراقبت و بهبود پوست خود هستید به شما پیشنهاد می کنیم فیشیال صورت را تجربه کنید. در ادامه شما را با فیشیال صورت بیشتر آشنا خواهیم کرد.

فیشیال چیست؟

یکی از بهترین و البته ساده‌ترین روش‌های درمانی، فشیال است که می‌توانید از آن برای گذراندن یک هفته پر استرس و بدون برجای گذاشتن اثری بر روی صورت خود استفاده کنید، بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای مراقبت از  پوست خود فقط به مرطوب کننده بسنده کرده اید، بهتر است یک بار فیشیال را تجربه کنید تا خود را از تأثیر مثبت آن بر سلامت پوست متقاعد کنید.

https://mayaskincare.ir/facial/

نکته اصلی در باره این روش درمانی این است که بسیاری از مشکلات پوستی مانند جوش های سرسیاه یا کومدون را می توان تنها در یک جلسه ۱ ساعته از بین برد و به همین سبب روش درمانی شگفت انگیزی محسوب می شود که در سراسر جهان برای مراقبت از پوست این روش درمانی طرفداران زیادی دارد. البته لازم به ذکر است که درمان های صورت در سالن های زیبایی و همچنین کلینیک های پوست و مو انجام می شود. به طور کلی، توصیه می شود که از یک کلینیک معتبر با تجربه در این زمینه بازدید کنند.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، پاکسازی پوست در مورد مراقبت از پوست است که شامل روش ها و تکنیک های مختلفی است. طبقه بندی کلی روش های مراقبت از پوست شامل دو دسته روش های خانگی و روش های بالینی می باشد. همان گونه که در این مقاله اشاره شد می توانید مراقبت از پوست خود را در خانه انجام دهید و  پوست خود را با محصولات طبیعی پاکسازی کرده و در مقابل شرایط مختلف از پوست خود مراقبت کنید. از سوی دیگر، انجام اقدامات بالینی پاکسازی پوست زیر نظر متخصص پوست نیز امکان پذیر است که در این مقاله به این مورد کاملا اشاره شد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.