طرز تهیه جوجه فسنجونی با طعمی خاص و فراموش نشدنی

طرز تهیه جوجه فسنجونی با طعمی خاص و فراموش نشدنی

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”طرز تهیه جوجه فسنجونی با طعمی خاص و فراموش نشدنی ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

“جوجه فسنجونی” یک ترکیب عالی می باشد که شما می توانید در کمترین زمان ممکن آن را تهیه کنید و از آن لذت ببرید در ادامه این مطلب ما طرز تهیه این جوجه را برای شما آماده کرده ایم.

مواد لازم جوجه فسنجونی ترش

مرغ :یک کیلو نیم
آب : یک استکان
پیاز : یک عدد
رب انار : ۱/۵ فنجان
روغن زیتون :یک فنجان
گردو آسیاب شده : ۱/۵ فنجان
آبلیمو : یک قاشق چای خوری
نمک و زردچوبه :به مقدار لازم
پودر سیر : اختیاری

جوجه فسنجونی

طرز تهیه جوجه کباب ترش فسنجانی

برای تهیه این غذا ابتدا مرغ را به صورت جوجه ای خرد کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از بال و کتف می باشد. جوجه خرد شده را درون ظرف بزرگی بریزید و رب انارتان را با کمی آب و آب لیمو ترکیب کنید و سپس به جوجه ها اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا رب انار به خورد مواد برود سپس کمی زردچوبه و نمک و فلفل اگر دوست داشتید مقداری پودر سیر به آن ها اضافه کنید و دوباره ترکیب کنید تا کاملا مواد با یکدیگر ترکیب شوند.

در ادامه گردو های آسیاب شده را مواد جوجه تان اضافه کنید و دوباره ترکیب کنید.

پیاز را پوست بگیرید و بشورید و آن را به صورت ریز ریز خرد کنید حتی میتوانید پیاز را رنده کنید و آب آن را کمی بگیردی و به مواد جوجه اضافه کنید و ترکیب کنید تا مواد کاملا به خورد جوجه ها بروند .

در ادامه با کمک یک سلفون روی مرغ ها را بپوشانید و حدود ۸ ساعت درون یخچال بگذارید تا بماند.

بعد از گذشت این تایم جوجه ها را از یخچال خارج کنید و و با گرفتن مواد روی آن جوجه ها را به سیخ بزنید و آن ها را با آرامش کباب کنید.

اگر می خواهید که کنار این جوجه سس مخصوص داشته باشید مواد جوجه را با یک استکان آب مخلوط کنید و هم بزنید و بگذارید روی شعله ملایم گاز تا جا بیفتد و غلیظ شود.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که اگر میخواهید سس داشته باشید ابتدا باید سس را تهیه کنید و سپس جوجه ها را کباب کنید.

منبع،نمناک

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.