شیشه رنگی چگونه تولید می شود؟

شیشه رنگی یکی از محصولاتی است که این روزها در دکوراسیون فضاها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع، شیشه سبب می شود تا فضا عمق پیدا کند و این امر نقش بسیار مهمی در حس محیط دارد. در کنار استفاده از شیشه، می توان با استفاده از آینه دکوراتیو فضا را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل، آینه کاری از جمله کارهایی است که انجام آن در فضاهای مدرن مد نظر قرار دارد. در ادامه این گزارش تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

شیشه رنگی چگونه تولید می شود؟

نحوه تولید شیشه رنگی چگونه است؟

این شیشه طی چندین مرحله تولید می شود تا در پایان آماده بهره برداری می گردد. در اولین مرحله، شیشه ها در ابعاد مورد نظر برش داده می شوند و پس از آن با استفاده از ابزار دیاموند لبه های آنها تراش داده می شود. در مرحله بعد، شیشه برای سکوریت شدن آماده می شود.

در این مرحله، شیشه وارد کوره های مخصوص می گردد و حرارت داده می شود. این مرحله از مهمترین مرحله های تولید این شیشه است. زیرا ظرفیت آن را در مقابل حرارت و گرما بالا می برد و این موضوع باعث افزایش طول عمر شیشه می شود.

این شیشه چگونه رنگی می شود؟

پس از آنکه مراحل بالا به خوبی طی شدند، نوبت رنگ کردن شیشه می رسد. در مرحله سکوریت شدن پس از آنکه شیشه به حرارت مشخصی رسید، با استفاده از پیسوله های مخصوص رنگ می شود. این رنگ در شیشه ثابت می شود و در پایان شیشه رنگی تولید می شود. همانطور که متوجه شده اید این شیشه مسیر طولانی را طی می کند تا به صورت رنگی تولید می شود. به همین دلیل، قیمت آن از شیشه های معمولی بالاتر است.

شیشه رنگی

از این شیشه در چه جاهایی استفاده می شود؟

اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که از شیشه رنگی در چه فضاهایی استفاده می شود. بهتر است بدانید این شیشه در فضاهای متعددی استفاده می شود که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم:

  • این شیشه در فضای بین کابینت ها استفاده می شود.
  • این شیشه مدرن برای تزیین میز ها به کار برده می شود.
  • این شیشه به عنوان پارتیشن برای جداسازی فضا مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این شیشه به عنوان المان های تزیینی در دکوراسیون ها و بر روی دیوارها به کار برده می شود.
  • این شیشه می تواند به عنوان پنجره نیز استفاده شود ( که در فضاهای سنتی می توانید نمونه های زیادی از آنها را مشاهده کنید)

ضخامت این شیشه چقدر است؟

شیشه رنگی در ضخامت های متفاوتی تولید می شود و طراحان می توانند با توجه به ویژگی های فضا بهترین مدل را انتخاب کنند. این شیشه در ضخامت های ۴، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۶ میلی متری در بازار موجود است. همانطور که می دانید هر چقدر ضخامت شیشه رنگی بیشتر باشد، مقاومت آن در برابر ضربه بالا می رود. همچنین، ضخامت شیشه با قیمت آن رابطه مستقیم دارد. بنابراین، بهتر است در زمان خرید به این موارد توجه داشته باشید.

آیا آینه کاری به زیباسازی فضا کمک می کند؟

امروزه، استفاده از آینه کاری مانند شیشه رنگی یکی از کارهای لوکس به شمار می رود و تنها در فضاهایی به کار می رود که افراد به ایجاد حس آرامش اهمیت زیادی میدهند. آینه کاری می تواند وسعت فضا را زیاد کند و این امر نقش موثری در ایجاد حس آرامش دارد. از طرف دیگر، این کار سبب می شود تا نور در محیط افزایش پیدا کند و این موضوع در محیط های کاری اهمیت زیادی دارد و می تواند بر عملکرد افراد و کارکنان اثر بگذارد.

آیا آینه دکوراتیو را می توان در تمامی فضاها به کار برد؟

آینه دکوراتیو در تمامی فضاها قابل استفاده است. این آینه در اشکال زیبایی برش داده می شود و می تواند مانند یک تابلو هنری بر روی دیوار به کار برده شود. با توجه به ویژگی هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، استفاده از این آینه می تواند حسن سلیقه شما را به رخ بکشد و نشان دهد شما به دکوراسیون فراتر از چیزی که وجود دارد فکر می کنید. امروزه، طراحان برای ایجاد آثار هنری خود به استفاده از آینه دکوراتیو اهمیت زیادی می دهند.

شیشه رنگی رحیمی

شیشه رنگی را از کجا بخریم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد نحوه تولید شیشه رنگی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این شیشه ابتدا در ابعاد مشخصی برش داده می شود و پس از آن لبه های آن با استفاده از ابزار دیاموند تراش داده می شوند. در پایان، شیشه حرارت می بیند و رنگی می شود. تمامی این امور سبب می شوند تا این شیشه با کیفیت بالا به بازار عرضه شود و افراد بتوانند برای زیباسازی فضاهای خود از آن استفاده نمایند.

اگر می خواهید برای خرید شیشه رنگی و آینه دکوراتیو اقدام کنید، می توانید به سایت فروشگاهی صنایع شیشه رحیمی (rahimiglass.com) وارد شوید. این سایت محصولات با کیفیتی دارد و تمامی کارهای فروش، نصب و اجرا را با بالاترین استانداردها برای شما انجام می دهد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.