شخصیت موسی پور در گاندو کیست؟!

شخصیت موسی پور در گاندو کیست؟!

در سریال گاندو «شهرام قائدی» نقش یک جاسوس به نام موسی پور را ایفا می کند که با سیستم اطلاعاتی انگلیس (MI6) ارتباط دارد. اسم او در این سریال موسی پور نام دارد که برگرفته از پرونده فردی به نام «محمدعلی شعبانی» است و سازندگان سریال گاندو تلاش کرده اند تا شباهت حداکثری در ظاهر این فرد را ایجاد کنند.

gando2

  • شهرام قائدی

    شهرام قائدی در ۳۱ مرداد ۱۳۵۴ در شهرستان قیروکارزین دراستان فارس به دنیا آمده‌است ، نام اصلی اش ابراهیم است و از سال ۶۹ به تهران آمد. در ۱۹ سالگی وارد کلاس های بازیگر امین تارخ شد. اولین کار او سریال «تهران ۱۱ – ۵۹۵ ج ۴۸» به کارگردانی مرضیه برومند. بود و پس از آن در سریال «بازگشت پرستوها» بازی کرد. قائدی اعتقاد دارد، بازیگری اش از زیرصفر شروع شده، نه از صفر، او می گوید: بازیگری، مهم ترین دغدغه زندگی من است، شاید بدون بازیگری هیچ چیزی برایم قشنگ نباشد. شهرام قائدی با دختر دایی خود ازدواج کرده است که ثمره این ازدواج خانوادگی ، دختری بنام سارینا میباشد.

gando

شعبانی در مذاکرات هسته‌ای نقش مسئول رسانه‌ای و اطلاع رسانی تیم مذاکرات را برعهده داشت و در زمان مذاکرات هسته‌ای نیز از برجام در رسانه‌های غربی دفاع می‌کرد.

به گفته جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس، شعبانی در طول مذاکرات هسته‌ای جریان رسانه ای داخل و دیگر کشورها را هماهنگ می کرده و هم اکنون فراری و ساکن انگلیس است.

سال ۱۳۹۷ ظریف برای پاسخ به سوال جواد کریمی قدوسی درخصوص چرایی حضور ۴ فرد دوتابعیتی؛ در تیم مذاکره‌کننده هسته ای به مجلس رفت، در دفاع از محمدعلی شعبانی و ۳ فرد دیگری که مورد اشاره کریمی قدوسی بود، گفت: «در وطن پرستی و توجه به منافع ملی این افراد تردید نداریم و کمک بسیار خوبی هم کردند، ظریف همچنین افرادی نظیر شعبانی را سرمایه های ملی عنوان کرد..

ارتباط نزدیک شعبانی با سران دولت بنفش

محمدعلی شعبانی، از مشاوران سابق محمدجواد ظریف و یکی از افراد دو تابعیتی تیم مذاکرات هسته ای است که البته رابطه اش با دولت به حضور در مرکز بررسی های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و همکاری با حسن روحانی برمی گردد.

در مجلس دهم، کمیته ای تحت عنوان «کمیته تحقیق و تفحص از افراد دارای تابعیت مضاعف، گرین کارت و اقامت» تشکیل شد و لیست ۱۰۰ نفره ای از مقامات و مسئولان کشور تهیه و در آن تاکید شد که این فهرست افرادی است که خود یا خانواده شان براساس مدارک موجود قریب به یقین دارای تابعیت، اقامت و یا گرین کارت سایر کشورها هستند.

نام عبدالرسول دری اصفهانی، پس از نام محمد نهاوندیان، در صدر این لیست قرار دارد و سمت آن علاوه بر مسئول کمیته مالی-بانکی هیئت مذاکره کننده هسته ای، مشاور رئیس بانک مرکزی هم درج شده است.

  • عبدالرسول دری اصفهانی

    وی (تبعه کانادا) از دیگر محکومین به اتهام جاسوسی در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود که در رأس حساس‌ترین بخش مذاکرات یعنی کمیته مالی ـ بانکی بوده است که پذیرش اجرای FATF به عنوان پیش‌شرط امضا برجام و در منگنه قرار دادن نظام به نحوی که راه رفت و برگشت برای آن وجود نداشته باشد، از نتایج آن بوده است. در اردیبهشت سال ۹۷ سخنگوی قوه قضاییه  بر جاسوس بودن دری اصفهانی عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای تاکید کرد.دری

  • محمد نهاوندیان

    محمد نهاوندیان سیاستمدار، مدرس دانشگاه و اقتصاددان ایرانی است، که به عنوان معاون اقتصادی آقای روحانی در دولت دوازدهم فعالیت می‌کرد. وی در دولت یازدهم رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری بود و در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ ریاست اتاق بازرگانی ایران را برعهده داشت. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا میباشد.

نهاوندی

اما پس از نام دری اصفهانی در فهرست ۱۰۰ نفره مسئولین دوتابعیتی، نام «محمدعلی شعبانی» به چشم می خورد. فردی که در گزارش کمیته تحقیق و تفحص، مشاور وزیر امور خارجه معرفی و تابعیت دوم آن نیز سوئد عنوان شده است. شعبانی که در سوئیس متولد شده حدود سال ۸۳ برای ادامه تحصیل به انگلیس رفت و در دانشگاه «سوآز» مدرک کارشناسی خود را دریافت کرد و پس از آن به تهران بازگشت.

شعبانی بعدها تلاش زیادی برای فروش سرویس و خدمات و اطلاعات خودش به موسسه واشنگتن یا WINEP  کرده‌ است. WINEP به صورت رسمی از نزدیکترین موسسات به لابی اسراییل یا AIPAC است.

شعبانی

شعبانی در مذاکرات هسته‌ای نقش مسئول رسانه‌ای و اطلاع رسانی تیم مذاکرات را برعهده داشته و در زمان مذاکرات هسته‌ای نیز از برجام در رسانه‌های غربی دفاع می‌کرد.

سریال گاندو بر اساس اسناد واقعی ساخته شده است و به گفته مجتبی امینی، تهیه کننده این سریال، اسناد و مدارکی که پشتوانه پژوهشی نگارش فیلم نامه بوده را، در فیلم مستندی در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

4/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “شخصیت موسی پور در گاندو کیست؟!

با مطالب بالا این سوال در ذهن پیش می آید که آیا اینان برای سمت و ن شغل به این مهمی و حساس بررسی نمیشوند کی و ازکجا تایید شدند برای یک شغل پیش پا افتاده دولتی هزار بار گزینش میشویم یکسال هم طول میکشد پس چرا جای به این مهمی سهل انگاری شده . با وجود این دشمنان داخلی دیگر نیاز به دشمنان خارجی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.