شباهت سوره فیل با ماجرای طبس چیست

شباهت سوره فیل با ماجرای طبس چیست

در ادامه این مطلب از مجله آنلاین زندگی با عنوان شباهت سوره فیل با ماجرای طبس چیست به همراه حکایت کامل در خدمت شما دوستان گرامی هستیم .

در ابتدا قصد داریم هر دو ماجرا را به صورت کامل برای شما عزیزان تعریف کنیم .

حکایت اصحاب فیل

اصحاب فیل گروهی بودند که از دیار خود به قصد تخریب کعبه معظمه حرکت کردند اما خدای تعالی با فرستادن مرغان ابابیل و با ریزش کلوخ های سنگی بر سر آنان هلاکشان نموده است .

حکایت واقعه طبس

پس از آنکه نیروهای آمریکایی در سفارتخانه آمریکا به اتهام جاسوسی دستگیر شدند ، آمریکا از هر فرصتی برای آزادی آنها استفاده میکرد .

پس به این بهانه عملیاتی طراحی کرد تا علاوه بر آزاد سازی آنها به اهداف شوم دیگری نیز دست یابد .

در این حمله قرار بود نظامیان آمریکا با هدایت نیروهای تصفیه نشده ارتش ایران و بر اساس طرحی منسجم و بی نقص با هلی کوپتری عازم ورزشگاه امجدیه تهران شوند و پس از آزادسازی گروگان ها سایر اهداف خود نظیر بمباران بیت امام در جماران ، بمباران مرکز نگهداری مهمات ، سپاه پاسداران ، حزب ریاست جمهوری و … را نیز اجرا کنند .

سرانجام واقعه طبس چه شد

همه چیز برای یک پیروزی تمام عیار مهیا بود و ۹۵ نیروی کوماندوی آموزش دیده با تجهیزات نظامی بسیار قوی در پنجم اردیبهشت ماه سال ۵۹ ، درست دو هفته بعد از قطع ارتباط یک جانبه آمریکا با ایران و تحریم ایران به لحاظ اقتصادی و سیاسی ، در شبی آرام و مهتابی با ۱۴ بالگرد و هواپیما در صحرای طبس در حال فرود و مهیای اجرای نقشه ای شوم بودند .

بالگردها و هواپیماها هنوز مانده بود تا فرود آیند که به ناگاه توفانی از شن به هوا خواست و دید خلبانان را به حدی ضعیف کرد که دو بالگرد با یکدیگر برخورد کردند و ‌آ‌تشی مهیب در صحرای طبس برپا شد .

این واقعه در حالی اتفاق افتاد که به گفته فرمانده این عملیات در کتاب خاطراتش ، در این عملیات از بالگردهای بسیار پیشرفته موسوم به اسب دریایی استفاده شده بود .

سه هواپیما کار حمل سوخت ، سه هواپیما برای حمل نظامیان و هشت بالگرد برای انجام عملیات در درون ایران تدارک دیده شده بود اما به ناگاه بالگردها آتش گرفت و ما خود را در جهنمی سوزان دیدیم .

این عملیات از یک طرح و نقشه بسیار دقیق و کاملا حساب شده برخوردار بود که ماهها نخبگان نظامی امریکا روی آن نقشه کار کرده بودند .

شباهت واقعه طبس با سوره فیل

هر دو نقشه شومی را طراحی کرده بودند و به خیال این که نقشه آنها بی نقص و بی عیب است و به راحتی میتوانند کارشان را انجام دهند و به خواسته شیطانی خود برسند .

همچنین هر دو آنها میخواستند یک جای مقدس را از بین ببرند اما غافل از این بودند که به فرمان خدا نقشه های آنها نقش بر آب میشود و خداوند بر همه چیز آگاهی دارد .

در هر جا به فرمان خدا ، هم خودشان از بین میروند و هم عواملی که آنها را همراهی میکردند با خاک یکسان میشود و در هر دو جا این شن ها و سنگریزه ها جان همه آنها را گرفت .

در ادامه تصاویر ماجرای طبس را مشاهده خواهید کرد :

شباهت سوره فیل با ماجرای طبس چیست (1)

شباهت سوره فیل با ماجرای طبس چیست

شباهت سوره فیل با ماجرای طبس چیست (2)

تصویر سرباز آمریکایی پس از سوختن در ماجرای طبس

شباهت سوره فیل با ماجرای طبس چیست (3)

عکس های واقعه طبس

شباهت سوره فیل با ماجرای طبس چیست (4)

این مطلب به دسته تاریخ سایت اختصاص دارد .

4.3/5 - (68 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “شباهت سوره فیل با ماجرای طبس چیست

خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.