رژیم لاغری سه روزه سریع

رژیم لاغری سه روزه سریع

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” رژیم لاغری سه روزه سریع” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

رژیم نظامی سه روزه یکی از رژیم های تازه مد شده است که بر عکس اسمش ربطی به نظام و ارتش ندارد و از یک نظم برای لاغری سریع استفاده می کند.

با رژیم لاغری نظامی بیشتر آشنا شوید

براساس نظر کارشناسان انتخاب یک رژیم محبوب می تواند در کاهش وزن کمک بزرگی کند اما با این وجود حفظ بعضی از رژیم ها ممکن است دشوار بنظر برسد. در حقیقت نگهداری این رژیم های تازه مد شده سخت بنظر می رسد.

 

رژیم غذایی نظامی

رژیم غذایی نظامی چیست ؟

رژیم نظامی یک رژیم غذایی با کالری کمی است که در مدت زمان کوتاهی باعث کاهش وزن می شود. بطور خلاصه، رژیم غذایی نظامی ظرف مدت سه روز باعث کاهش ۴ کیلو نیم از وزن خواهد شد. این رژیم برخلاف نامش مربوط به نظام و ارتش نمی شود اما در هر صورت احتیاج به پایداری دارد.

رژیم نظامی چیست

رژیم نظامی چگونه عمل می کند ؟
رژیم نظامی یک برنامه کوتاه مدت برای کاهش وزن است که نیاز به سوزاندن کالری بیشتری دارد. پس از گذشت سه روز در این رژیم، چهار روز باقی مانده در هفته را در مرخصی هستید و مجددا این چرخه در هفته های آتی تکرار خواهد شد تا به وزن مطلوب خود برسید.

با پیگیری این رژیم ظرف مدت یک ماه می توانید ۱۴ کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهید. این رژیم در اردوگاه ها انجام نشده و با روح و جسم درگیر نخواهد بود. رژیم نظامی با کاهش مقدار و انواع برخی غذاها بر کاهش وزن تمرکز می کند. این نوع رژیم کم چربی است و شما را به سوزاندن ۱۵۰۰کالری تشویق می کند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در عرض سه روز تسلیم هوس های غذایی شوید.

چه کسانی ازاین رژیم پیروی و چه کسانی از آن پرهیز کنند ؟

رژیم نظامی یک برنامه غذایی با شرایط اضطراری می باشد که از فرد می خواهد سریعا وزن خود را کاهش دهد . بنظر می رسد این امر فقط در افرادی امکان پذیر باشد که قادرند با گرسنگی و انرژی کم مقابله کنند. نکته مثبت این رژیم آن است که به جای غذاهای فرآوری شده ، نوشیدنی های شیرین و مکمل ها به غذاهای سالم و واقعی روی خواهید آورد.

متاسفانه تضمین پایداری این رژیم وجود ندارد و ممکن است وزن قبلی مجددا برگردد . اساسا ،رژیم غذایی کم کالری چیز جدیدی نیست ولی رعایت آن بسیار دشوار است. طبق اعلام موسسه ملی دیابت، گوارش و کلیه، افراد بالای ۵۰سال ازاین رژیم پرهیز کنند چرا که می تواند برای آن هاخطرناک باشد.

نحوه رژیم غذایی نظامی
غذا های قابل مصرف در رژیم غذایی نظامی عبارتند از:
سیب
موز
نان (گندم کامل ) به مقدار کم
هویج
پنیر ( کاتج و چدار) در مقدار کم
قهوه
تخم مرغ
گریپ فروت
ماست یونانی
لوبیا سبز
هات داگ
بستنی
گوشت
کره بادام زمینی
بیسکویت ترد
چای
ماهی تن
تن ماهی

غذاهایی که مصرف آن ها در رژیم غذایی نظامی ممنوع است، عبارتند از :
شیرین کننده های مصنوعی جز گیاه استویا
کره
خامه
آب میوه
شیر
پرتقال
شکر به جز بستنی
ماست به جز انواع یونانی
چنانچه از رژیم گیاه خواری و یا خام گیاه خواری پیروی می کنید، می توانید گوشت را با لوبیا و توفو جایگزین کرده و از رژیم نظامی پیروی کنید.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که بسیاری از غذاهای توصیه شده دارای فیبر کمی هستند درحالی که طبق توصیه انجمن قلب، غذاهای پرفیبر می توانند در کاهش وزن موثر عمل کنند.

خطرات جسمی و مزایای رژیم غذایی نظامی برای کاهش وزن
در واقع راجع به رژیم غذایی نظامی تحقیقات دقیقی صورت نگرفته است اما طبق حدس کارشناسان ، این رژیم (رژیم های محدود کننده و کم کالری ) ممکن است مزایا و خطرات خاصی را به دنبال داشته باشد.

خطرات:
بزرگ ترین خطر کوتاه مدت مرتبط با رژیم غذایی نظامی به دلیل محدودیت آن، یبوست می باشد فیبر محلول در این رژیم عمدتا از طریق موز تامین می شود و در کوتاه مدت باعث متوقف شدن حرکات روده خواهد شد چرا که هنگام محدود کردن مواد غذایی، در حقیقت مواد مغذی و معدنی به بدن نخواهد رسید و این امر با مصرف مولتی ویتامین ها نیز قابل جبران نیست.

مزایا :
شاید بزرگترین فایده این رژیم در شرایطی که مردم از اضافه وزن و چاقی رنج می برند، کاهش وزن باشد اما به دلیل ناپایداری این رژیم، ورزش و تغییرات سبک زندگی نیز باید صورت گیرد.

رژیم غذایی نظامی

نمونه ای از برنامه غذایی رژیم نظامی:
۱-روز اول
صبحانه:

یک تکه نان تست به همراه دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی + یک فنجان قهوه سیاه یا چای کافئین دار+ نصف گریپ فروت

ناهار:

یک تکه نان تست به همراه یک دوم فنجان تن ماهی سفید + یک فنجان چای و یا قهوه کافئین دار

شام :

سه اونس گوشت (هرگوشتی که دلخواه باشد) + یک عدد سیب متوسط + نصف موز + یک فنجان لوبیا سبز

دسر:

یک فنجان بستنی وانیلی

۲٫ روز دوم
صبحانه :

یک تکه نان تست + یک عدد تخم مرغ + نصف موز

ناهار :

پنج عدد بیسکویت ترد + یک عدد تخم مرغ + یک فنجان پنیر کاتج

شام :

دو عدد هات داگ + یک فنجان بروکلی + یک دوم فنجان هویج + نصف موز

یک فنجان کلم بروکلی نیز می توان به عنوان میان وعده استفاده کرد.

رژیم نظامی چیست

۳٫ روز سوم
صبحانه :

پنج عدد بیسکویت ترد + یک عدد سیب + یک تکه پنیر چدار

ناهار:

یک تکه نان تست + یک عدد تخم مرغ

شام :

نصف موز + یک فنجان تن ماهی

دسر :

یک فنجان بستنی وانیلی

رعایت دقیق رژیم برای موفقیت در کاهش وزن ضروری است.

چهار روز باقی مانده از هفته:
درحالی که این برنامه غذایی شامل چهار روز مرخصی است ولی دلیل نمی شود که رژیم خود را کنار بگذارید. در حقیقت رژیم غذایی نظامی توصیه های خود را در این چند روز نیز ارائه می دهد که شامل مصرف تنها ۱۵۰۰کالری می شود . دراین شرایط می توانید دو وعده به وعده های رژیم خود اضافه کنید.

سایر احتیاطات در پیروی از رژیم غذایی نظامی :
در رژیم نظامی مانند سایر رژیم های کم کالری ضمانت اینکه مجدد وزن برنگردد، وجود ندارد.

چنانچه قصد تغییر در رژیم خود دارید، باید سبک زندگی تان را تغییر دهید زیرا ممکن است در کنار کاهش وزن ماهیچه ها ، آب بدن و چربی را نیز از دست دهید.

رعایت مصرف متعادل کربوهیدرات های سالم و پروتئین های کم چرب برای وعده غذایی روشی عاقلانه می باشد.

آیا رژیم غذایی نظامی می تواند سبب کاهش وزن ۴ کیلو و نیمی در یک هفته شود ؟

برای کاهش ۵۰۰ گرم ، سوزاندن حدود۳۵۰۰ کالری ضروری است بنابراین برای ازدست دادن ۴ کیلو نیم ، سوزاندن۳۵۰۰۰ کالری نیاز است که در یک هفته تنها با محرومیت شدید از کالری این امر میسر می گردد.

در کنار کاهش وزن مهم تر از همه ایجاد عادات غذایی سالم است چرا که به تدریجی کم کردن چربی بدن کمک می کند . حداقل۳۰ دقیقه ورزش در بعضی روزها ضروری است.

در کل ، در صورت نیاز به کاهش وزن پایدار با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

مثل همیشه خاطرنشان می سازیم تمامی رژیم های لاغری ارائه شده در بخش تناسب اندام نمناک برای افزایش اطلاعات و آگاهی شما کاربران محترم است ، به یاد داشته باشید که پزشک متخصص رژیم درمانی بعد از بررسی شرایط جسمی شما می تواند رژیم متناسب را برایتان تعیین کند پس در صورت ابتل به بیماری یا شرایط خاص جسمی و روحی هرگز خودسرانه هیچ نوع رژیم لاغری را دنبال نکنید.

منبع،نمناک

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.