روش استفاده از شیشه خالی عطر و ادکلن

روش استفاده از شیشه خالی عطر و ادکلن

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”روش استفاده از شیشه خالی عطر و ادکلن ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

تا حالا به شیشه‌های خالی عطر دقت کرده‌اید؟ عطرسازهای خوش‌سلیقه علاوه‌بر رایحه، به زیبایی شیشه هم اهمیت می‌دهند اما این شیشه‌های جذاب و کوچک و بزرگ بعد از تمام شدن مایع درو‌ن‌شان بی استفاده و دورریختنی به‌نظر می‌رسند و روانه سطل زباله می‌شوند. در «خودت بساز» این هفته قرار است سراغ شیشه‌های خالی عطر برویم و ببینیم با آن‌ها چه‌کار می‌شود کرد.

 

گلدانِ فوقِ حرفه‌ای

لنگه‌اش هیچ‌جا پیدا نمی‌شود و خوراکِ خاص‌پسندهاست. هر شیشه را می‌شود به‌تناسب اندازه‌اش پر از گل کرد؛ چه مصنوعی چه طبیعی. این شیشه‌ها همچنین می‌توانند جای خوبی برای نگه‌داشتن گل‌های خشک‌شده باشند. اگر مقداری سنگ‌ریزه، ماسه رنگی یا خاک ژله‌ای همراه گیاهان کوچک درونش بریزید، یک گلخانه یا گلدان تراریوم شیشه‌ای ساخته‌اید منتها در ابعاد کوچک‌تر.

عطرآگین کردن فضا

یکی دیگر از ترفندها ساخت خوش‌بوکننده هواست. داخل شیشه مقداری آب و الکل بریزید و سپس روغن گیاهی خوش‌بو، گلبرگ یا پوست لیمو و پرتقال به آن اضافه کنید. نعناع و رزماری هم برای این کار مناسب‎ است. در آخر نِیِ شنی، تکه‌ای چوب بامبو (که گل‌فروشی‌ها دارند) یا سیخ چوبی، داخل شیشه بگذارید. به این‌ترتیب اسانس عطر از راه آب، جذب چوب می‌شود و هوا را معطر می‌کند.

تزیینات دکوری

رنگ اکریلیک یا گواش را کمی با آب رقیق کنید. مایع را درون شیشه بریزید و برگردانید تا شیشه از حالت شفاف دربیاید. بعد با پولک و منجوق و مروارید هرطور که دوست دارید، تزیینش کنید و دور شیشه یک روبان بزنید.

نویسنده : مهسا فارسی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.