راهکار‌هایی برای رفع بی خوابی

راهکار‌هایی برای رفع بی خوابی

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”راهکار‌هایی برای رفع بی خوابی” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

آیا می دانستید محیط با گرمای زیاد یا بیش ازحد سرد، وجود نورزیاد و سروصدا از مهم ترین عوامل فیزیکی نامناسب برای خواب مناسب است.

اگر به طور مکرر برای خوابیدن مشکل دارید، بهتراست وضعیت سلامتی‌تان را بررسی کنید .

راهکار‌هایی برای رفع بی خوابی

افراد می‌توانند با تمرین زیاد درعرض چند ثانیه سریع به خواب بروند. ابتدا باید از تمام ماهیچه‌های صورت خود کمک بگیرید. یعنی آرامشی به دهان و ماهیچه‌های داخل آن بدهید.

مرحله بعد شانه‌های خود را رها کرده و دست‌هایتان را کنار بدن قرار دهید. نفس عمیق کشیده، پاها، ران و ساق پا را ریلکس و بعد از چند ثانیه رها کنید.

به مدت ۱۰ ثانیه درون ذهن خود تصویری آرامش بخش را تجسم کنید، جایی که احساس ‌کنید اگر آن جا بودید حتما حس خوبی داشتید؟ به مدت چند ثانیه به خواب می‌روید.

رفع مشکلات بی خوابی با حرکات بدن

ابتدا نوک زبان را روی سقف دهان، پشت دو دندان جلو قرار دهید و لب خود را نیز جمع کنید. بگذارید لب‌ها کمی به هم فشرده شود و هنگامی که نفس خود را از دهان بیرون می‌دهید، باید صدای آن را بشنوید این کار را باید به مدت چند ثانیه مکرر انجام دهید.

این کار را بدون این که دغدغه‌ای داشته باشید انجام دهید و می‌بینید که به سرعت آرامش قبل خواب را به دست می‌آورید.

ابرو‌ها را تا جایی که ممکن است برای ۵ ثانیه بالا ببرید . ماهیچه‌های پیشانی تحت فشار قرار خواهد گرفت. ماهیچه‌های پیشانی را رها کنید و افت فشار را احساس خواهید کرد. به مدت ۱۰ ثانیه این کار را انجام دهید و نفس عمیقی بکشید.
چند ثانیه لبخند عمیقی بزنید تا ماهیچه‌های گونه حرکت کند.
سر خود را رو به سقف قرار دهیدو در بالش فرو ببرید، چشمان خود را چند ثانیه ببندید تا آرامش پیدا کنید. این کار را طوری انجام دهید تا با کل بدن خود، فشار را احساس کنید. با این روش‌ها می‌توانید بدن خود را برای یک خواب آرام آماده کنید.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.