راههای درمان خانگی افتادگی پلک کدامند؟

راههای درمان خانگی افتادگی پلک کدامند؟

یکی از عوارض سالمندی، افتادگی پلک‌ها به‌ویژه پلک بالاست. با بالا رفتن سن، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، عضله اطراف چشم ضعیف می شود و توانایی تحمل وزن پوست و نگه داشتن آن را از دست می‌دهد. گاهی این افتادگی پلک موجب چشم‌درد، سردرد، خستگی و خواب‌آلودگی می‌شود و عملکرد طبیعی روزانه افراد را مختل می‌کند. با چند درمان خانگی به‌راحتی می‌توان روند این عارضه را کند یا پیشگیری کرد.

What are the home remedies for drooping eyelids?
چند تمرین ساده

تمرین اول |

دو طرف سر خود را در قسمت گیجگاه به‌آرامی با دو انگشت فشار دهید تا عضلات کشیده شوند و چشم‌ها را پنج بار باز و بسته کنید.

تمرین دوم |

صاف بنشینید و در حالی‌که چشم‌ها بسته و آرام است، اول به پایین و بعد تا جایی‌که ممکن است به بالا نگاه کنید. این حرکت ۱۰ بار تکرار شود.

تمرین سوم |

صاف بنشینید و با چشم‌های بسته، ابروها را تا جایی که می‌توانید بالا ببرید و پلک چشم‌ها را تا حد ممکن به سمت پایین بکشید. ۵ثانیه در این حالت بمانید و پنج بار آن را تکرار کنید.

تمرین چهارم |

با چشم‌های باز و آرام، پلک بالای چشم‌ها را تا نیمه ببندید و همزمان ابروهای‌تان را به‌سمت بالا ببرید. بعد چشم‌ها را کاملا باز کنید تا سفیدی چشم‌ها در قسمت بالایی عنبیه دیده شود.

تمرین پنجم |

با چشم‌های باز، سرتان را صاف نگه‌دارید. اول به بالا و بعد به پایین نگاه کنید. این حرکت را ۱۰بار تکرار کنید. حالا بدن و سرتان را در حالت قبلی حفظ کنید و این‌بار به چپ و راست نگاه کنید. این حرکت را هم ۱۰ بار انجام دهید.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.