دیدنیهای سرعین در تور سرعین

دیدنیهای سرعین در تور سرعین (رپورتاژ آگهی)

اگر راهی شهر سرعین و اردبیل شوید چشمه‌های آب گرم سرعین یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر ایران‌ زمین شما را به خود می‌خوانند تا در کنار این مکان‌های پرطرفدار بیماری‌های روحی و روانی خود را التیام ببخشید و در این قطب بی‌ چون ‌و چرای صنعت گردشگری هر آنچه از جاذبه انتظار دارید را یکجا به دست آورید.

دیدنیهای سرعین در تور سرعین امروزه اگر کسی به مقصد اردبیل حرکت کند محال است که به سرعین و آب گرم‌های آن سری نزند و در کنار دیدنی‌ها و جاذبه‌های پرتعداد آن‌که البته بسیاری اطلاعات کافی در مورد آن‌ها ندارند لذتی توصیف‌ناپذیر را تجربه نکند.

اگرچه اولین عامل شهرت سرعین داشتن بیش از ۹ چشمه آب گرم که همه منشأ معدنی دارند می‌باشد اما جاذبه‌های حیرت‌آور زیاد دیگری نیز در این خطه وجود دارد که هر یک به‌تنهایی می‌تواند هوش از سر آدمی ببرد.

فرهنگ مردمان سرعین برای مسافران تور:

سرعین به‌عنوان یکی از معروف‌ترین مناطق گردشگری اردبیل شناخته‌شده است که اگر ازلحاظ مردم‌شناسی و فرهنگ قالب آن بخواهیم اطلاعات جامعی را کسب کنیم به علت اینکه آن را مرکز شهر اردبیل می‌دانند طبیعی است که در زیرگروه فرهنگ و جامعه مردم شهرستان اردبیل قرار بگیرد. ازاین‌جهت هر آنچه جزء شاخصه‌های مردمان اردبیلی است را می‌توان برای ساکنین سرعین نیز برشمرد. سرعین به علت طبیعت بکر و مناطق سرسبزی که دارد سالانه تعداد بسیار زیادی از مسافرین و مراجعین با تور سرعین از سایت فارا گشت را به سمت خود می‌کشاند، مسافران با هواپیما و اتوبوس میتوانند رزرو تور خود را انجام داده تا راهی این سفر شوند. همه مسافران اذعان دارند که همگی از خلق‌وخوی صمیمی و بی‌آلایش حاکم بر این دیار حظ برده و لحظاتی خوب و استثنایی را سپری کرده اند.

با گذری در تاریخ پرافتخار این شهر مشاهده می‌کنیم که مردمان آن در خلق شاهکارهای ادبی ایرانی به زبان آذری نقش به سزا و بسیار مهمی را ایفا نموده‌اند. آنچه از گذشتگان در مورد این شهر برجای‌مانده سرعین (به معنای سرچشمه) معرب شده واژۀ ترکی سریین به معنای خنک می‌باشد و به علت اینکه در غرب اردبیل و در مرکزیت شهرستان اردبیل واقع است و از آب‌وهوای کوهستانی و خنکی برخوردار می‌باشد بدین نام خوانده‌شده است.

سوغاتی‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر سرعین:

در سفرتان به سرعین می‌توانید سوغاتی‌هایی همچون حلوا سیاه، عسل، گلیم و حتی لبنیات کاملاً طبیعی آن مانند کره، سرشیر، خامه و… را با خود به یادگار ببرید. شاید برایتان جالب باشد که همانطور در وبلاگ سرعین از آن یاد شده است بابت اماکن دیدنی در سرعین همچون آبگرم های سرعین، روستای ویلا دره و یا حتی پیست اسکی الوارس، بدانید سالیانه حدود ۲ میلیون نفر از نقاط مختلف کشور و یا شاید حتی خارج از کشور به سمت سرعین آمده تا در این منطقه توریستی ایران و سرچشمه آبهای گرم معدنی در شمال کشور لحظاتی تکرار نشدنی را برای خود بسازند و کمی استراحت کرده و یا درمان خود را در این مکان بیابند.

سوغاتی‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر سرعین

وجود طبیعت زیبا و سرسبز باعث شده جاذبه‌های طبیعی این خطه پرتعداد به انتظار مسافران بنشینند. روستای تاریخی کنزق با درختان گلابی  فراوان، تورش سویی یا همان دریاچه آب‌ترش مناسب برای بیماری‌های معده و پوستی، ویند کلخوران دهکده‌ای سنگی با مجموعه‌ای از خانه‌های سنگی منفرد، تپه باستانی آناهیتا و… از دیگر جاذبه‌های چشم‌نواز شهر سرعین می‌باشد.

هتل‌های شهر سرعین:

همان‌طور که گفتیم چشمه‌های آب شفابخش سرعین از زمان‌های قدیم ملجأ و مأمن بسیاری از افراد بوده که از انواع بیماری‌ها رنج می‌برده‌اند. ازاین‌رو طبیعی است که در این شهر زیرساخت‌های پذیرایی از این خیل مشتاق تدارک دیده‌شده باشد. ما در حد توان این مطلب شمارا با تعداد محدودی از این هتل‌ها آشنا می‌کنیم. اطلاعات این هتل های سرعین در سایت آمده است:

https://faragasht.com/hotels-in-sarein/

 تا شما قادر باشید بنا بر نیاز و اولویتی که دارید یکی از آن‌ها را برای اقامت خودتان در این شهر توریستی انتخاب نمایید.

 هتل رویال پارک سرعین:

نشان اولین هتل و مجتمع آب‌درمانی خاورمیانه به هتل رویال تعلق گرفت و باآنکه می‌توان آن را هتلی جوان به‌حساب آورد اما از همان ابتدا باقدرت در این عرصه واردشده و با ۴ طبقه و ۲۲ اتاق و سوئیت اقامتی لوکس، تجهیزاتی نظیر کلینیک تخصصی آب‌درمانی، استخرهای خصوصی و عمومی، غار نمک، حمام ترکی، سونا و ماساژ تراپی توانسته برتری خود را ثابت نماید.

هتل لاله سرعین:

از دیگر هتل‌های سرعین هتل ۴ ستاره لاله است که با مزایایی چون قرارگیری در بهترین نقطه شهر، فاصله‌ی بسیار کم با مجتمع آب‌درمانی سبلان، دسترسی به مجموعه توریستی و ورزشی آلوارس بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران، مجاورت با طبیعتی زیبا و دل‌نشین و جاذبه‌های تاریخی و باستانی و … محیطی مفرح و بی‌نظیر را برای پذیرایی از مسافران فراهم نموده است.

هتل بوستان سرعین:

هتل بوستان سرعین نیز توانسته محبوبیت خوبی در بین مسافران برای خود کسب نماید. هتل ۴ ستاره بوستان با ۸ طبقه و ۶۰ اتاق، دسترسی آسان به مراکز تفریحی، نزدیکی به آب‌های درمانی شهر سرعین، کادر حرفه‌ای و… هر آنچه مسافران در این شهر رؤیایی نیازمند هستند را مهیا نموده است.

فصل مناسب برای سفر به سرعین:

واقعیت این است که در هر فصلی می‌توان راهی سرعین شد اما در ابتدا باید میزان مسافتی را که قرار است طی کنید را در نظر داشته باشید تا از این باب برای شما و هم‌سفرانتان مشکلی پیش نیاید. به‌طور مثال از تهران به این شهر باید ۶۲۱ کیلومتر را تا اردبیل طی کنید و بعدازآن نیز ناچارید ۳۱ کیلومتر دیگر نیز برای درک جاذبه‌های سرعین دوست‌داشتنی صبر کنید. اما برای سفر به سرعین مسلماً روزهای آخر فصل بهار و همچنین فصل تابستان بهترین زمان است. البته اگر با سرمای این منطقه کوهستانی مشکلی ندارید، می‌توانید پاییز و یا اوایل زمستان هم به این منطقه (سرعین و اردبیل) سفر کنید.

منبع، وب سایت faragasht.com

ایمیل: info@faragasht.com

آدرس برای رزرو تور:

تهران، میدان ولی عصر، ابتدای کریمخان، ساختمان کیمیا، طبقه ۳ و تلفن ۰۲۱۸۸۶۰۹۲۹۶

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “دیدنیهای سرعین در تور سرعین

سلام. من این مقاله را خواندم چقدر جالب به صورت خلاصه از قسمت های مختلف سرعین صحبت شده. وقت زیادی نگرفت ازم ولی اطالعات خوبی گرفتم.
با این شرایط که درج شده راحت تر می توانم تور سرعین فارا گشت را رزرو کنم. چون این طور که مشخص است بسیار حرفه ای کار می کنند و شنیدم که مجری مستقیم تور هستند.چشمه های آب گرم سرعین و روستای ویلا دره از بهترین قسمت های این سفر خواهد بود. فقط می ماند که بدانم هتل رویال پارک سرعین را انتخاب کنم یا لاله.
تشکرم می کنم از شما بابت ارائه این مطالب مفید درباره سرعین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.