دردسرهای دندان عقل را جدی بگیریم

دردسرهای دندان عقل را جدی بگیریم

دندان عقل جزو دندان‌های دایمی ماست که ‌کمی داستانش با بقیه فرق می‌کند؛ این دندان فقط درصورتی ‌که فک فضای خالی داشته ‌باشد درمی‌آید وگرنه به‌ صورت نهفته یا نیمه‌ نهفته در زیر لثه خواهد ماند و ما باید در نوجوانی آن را جراحی کنیم و بیرون بیاوریم. چرا؟ چون اگر دندان عقل نیمه‌نهفته یا نهفته را بیرون نیاورید، ممکن است باعث درد، تورم یا بیماری لثه شود.

Take wisdom tooth problems seriously

دندان‌های عقلِ دردسرساز می‌توانند در استخوان فک یا لثه گیر کنند یا به دندان‌های دیگر فشار بیاورند اما خوشبختانه جراحی کردن‌شان معمولا به دشواری رشدشان نیست و روندی آسان و کوتاه دارد. اگر نگران روزهای بعد از عمل هستید، باید بهتان بگویم ممکن است چند روز طول بکشد تا به حالت عادی برگردید اما نگران نباشید، اوضاع از آن‌چه فکر می‎‌کنید راحت‌‎تر پیش می‌‎رود به‌‎ ویژه اگر شرایط بعد از عمل را رعایت کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “ مراقبت های بعد از کشیدن دندان” را نیز مطالعه بفرمایید

مثلا بعد از جراحی، برای جلوگیری از ورم صورت از کیسه یخ استفاده کنید. غذاهای نرم مانند ماکارونی، برنج یا سوپ بخورید. به‌ مقدار زیاد مایعات بنوشید. دندان‌های‌تان را از روز دوم مسواک بزنید اما از مسواک زدن روی لخته خون خودداری و داروهای تجویزشده توسط پزشک را برای تسکین درد یا تورم مصرف کنید.

نویسنده : مهسا کسنوی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.