جوکر ، بهترین شخصیت بد تاریخ سینما را چقدر میشناسید؟

جوکر ، بهترین شخصیت بد تاریخ سینما را چقدر میشناسید؟

همه مایی که از دهه ۷۰ به بعد به دنیا امده ایم دو شخصیت بت من و جوکر را خوب می شناسیم . ما ها از بچگی با فیلم ها و کارتون های ابر قهرمانی کمپانی های مارول و دی سی بزرگ شده ایم . بتمن ، سوپر من ، مرد عنکبوتی و … همه مان خوب می دانیم که هیچ کدام از این قهرمان ها بدون شخصیت هایی منفی نمی درخشیدند ، ایا می توانید تصور کنید که بت من بدون جوکر است و با او مبارزه نمی کند ؟ یا مرد عنکبوتی بدون ونوم و دیگر شخصیت های بد داستانش ؟

قطعا با ان ها خاطره های خوبی را ساخته ایم  و یک بار هم که شده ارزو کرده ایم تا ای کاش به جای ان ها بودیم و شهر را از شر خلاف کاران نجات میدادیم و بین مردم محبوبیت پیدا می کردیم . همین العان هم که در جایی پوستر یا فیلم و … از این ها می بینیم کمابیش ذوق زده می شویم ! ولی ایا تا به حال خواسته اید که به جای شخصیت های بد داستان قرار بگیرید !؟ به جای دکتر اختاپوس یا ونوم ؟ ! جوکر چی ؟ قطعا در تاریخ سینما فیلم هایی ساخته شده اند که مخاطبان و طرفداران فیلم از شخصیت های بد داستان بیشتر از شخصیت های مثبت اقبال کرده اند . یکی از این شخصیت های منفی جوکر است !

امروز در وب سایت فارسی ها می خواهیم تا با شخصیت جوکر بیشتر اشنا شویم ، پس با ما همراه باشید .

جوکر

Joker یا همان جوکر به شخصی گفته می شود که کارش گفتن جملات خنده دار است (جوک گو ! ) این شخصیت برای اولین بار توسط کمپانی DC و به دست سه نفر با اسامی  باب کین ، جری رابینسون و بیل فینگر خلق شد . اولین حضور و معرفی شدن جوکر به عنوان یک شخصیت بد در نخستین جلد های کمیک بت من بود . جوکر در این کامیک هیچ توانایی ابر انسانی نداشت و فقط از تخصصش در زمینه مهندسی و ترکیبات شیمیایی و … بهره میبرد . او می توانست کارت های تیغه دار برنده و ساعت های بمبی و … بسازد . بعد ها با استقبال بیشتر کامیک دوستان ، جوکر تبدیل به اصلی ترین شخصیت داستان های بت من شد . به طوری که ما امروزه در فیلم های بت من نمی توانیم نبود جوکر را تصور کنیم ! جوکر بعد از حضورش در کمیک های بت من وارد فیلم های بت من نیز شد و بر محبوبیتش بیش از پیش افزود .

در زیر لیستی از بهترین انیمیشن ها و فیلم هایی که جوکر شخصیت بد ان بود را برایتان اورده ایم:

سریال تلویزیونی بتمن محصول سال ۱۹۶۶ که در ان سزار رومرو نقش جوکر را ایفا میکرد …

جوکر

در این سریال جوکر هنوز به جایگاه اصلیش نرسیده بود و بیشتر مخاطبان این سریال را نوجوانان تشکیل میدادند و در ان جوکر بیش از آن که به مبارزه با بت من بپردازد به نو جوانان توصیه میکرد تا شیر بخورند تا قوی شوند ! (بیشتر شخصیت خنده دار و سرگرم کننده بود تا  یک شخصیت روانی و شرور)

جالب است بدانید که سزار رومرو در این فیلم اجازه نداد تا به سیبیل هایش دست بزنند و با اصرار وی بود که همان گونه که بود اورا گریم کردند. اگر کمی در عکس دقت به خرج دهید متوجه سیبیل هایش می شوید .

فیلم بت من محصول سال ۱۹۸۹ که در ان نقش جوکر را جک نیکلسون ایفا میکرد .

جوکر

این فیلم اولین شماره از مجموعه بت من برادران وارنر محسوب میشود . گفته می شود جک نیکلسون برای بازی کردن در نقش جوکر در این فیلم شرط و شروط زیادی را برای سازندگان فیلم قرار داد . یکی از ان ها این بود که او هر وقت دلش می خواست در صحنه فیلم برداری حضور پیدا میکرد ! این فیلم اخرین فیلم جوکر تا سال ۲۰۰۸ بود و در این فاصله فیلمی ساخته نشد تا جوکر باز هم بتواند در ان با خنده های ترسناکش به جنگ با بت من برود . (البته انیمیشن های زیادی در این سال ها برای بت من ساخته شد که جوکر شخصیت منفی اصلی بود) .

فیلم  the dark knight محصول سال ۲۰۰۸ که نقش جوکر را در ان بازیگر محبوب حیث لجر عهده دار شد .

جوکر

نیازی نیست این فیلم را برایان تعریف کنیم ! چه طرفدار فیلم های بت من باشید و چه نباشید حتما ای فیلم را دیده اید و یا حداقل یک بار تعریفش را شنیده اید .

حیث لجر ۹ ماه قبل از اکران این فیلم در اثر مصرف چندین دارو بصورت همزمان جان خود را از دست داد و نتوانست موفقیت هایی که این فیلم کسب کرد را ببیند .

این فیلم بعد از اکرانش تبدیل به یکی از بهترین های دهه شد .طرفداران بت من  یا جوکر می دانند که این فیلم از جمله یکی از بهترین فیلم های ابر قهرمانی تاریخ سینما است . خیلی ها با این فیلم و با بازی حیث لجر بود ک عاشق شخصیت جوکر شدند .

فیلم سویساد اسکواد یا همان جوخه انتحاری محصول سال ۲۰۱۶ با بازی جرد لیتو .

سوساد اسکواد

در این فیلم یک گروه از شخصیت های منفی از سوی دولت استخدام می شوند تا عملیاتی را به نفع دولت انجام دهند و ادامه ماجرا … البته که قسمت زیادی از فیلم هم اختصاص یافته است به رابطه بین دلقک دیوانه و هارلی کوئین (هارلی کوئین دکتر روان شناس سابق joker بود که بعد ها به خاطر این که عاشق جوکر می شود با او هم دست می شود و بصورت یک نوکر به خدمت او در می اید !)

در این فیلم بتمن نقش مهمی ندارد و به اندازه ۱ دقیقه و تنها در یک سکانس کوتاه در فیلم حضور دارد و می شود گفت که برای اولین بار در این فیلم است که به زندگی خود جوکر ، مستقل از این که دشمن بت من باشد پرداخته شده است .

فیلم joker محصول سال ۲۰۱۹ با بازی بازیگر معروف خواکین فینیکس .

واکین فینیکس

در بین ده ها انیمیشن و سریال و فیلمی که joker در ان ها نقش دارد ، می شود گفت که این فیلم تنها فیلمی است که فقط  و فقط به زندگی  خود جوکر می پردازد و این موضوع را روشن می کند که دلیل کار های دیوانه وار او چیست !

با توجه به تجربه های ما از فیلم های بت من ، joker یک شخصیت شرور و بدی است که بیشتر طرفداران فیلم های بت من خواستار نابودی ان هستند . جوکر در این سری فیلم ها همانند بسیاری از شخصیت های بد فیلم های قهرمانی دیگر فقط کار های منفی انجام می دهد و کل کار هایی که باید انجام بدهد این است که هنجار شکنی بکند و اتش شرورت ها و اشوب های شهر گاتهام را شعله ور تر کند . در مقابل او ، بت من قهرمان همیشگی داستان ها سعی در نابودی و دستگیری او دارد . واضح است که در این فیلم ها بیشتر مانور روی زندگی بت من و چیدن نقشه های او برای گیر انداختن دلقک دیوانه و طراحی لباس های مخصوص و ارتقا بت موبیل ( ماشین بتمن ) و … برای دستگیری جوکر به عنوان شخصیت منفی است . ولی در فیلم جوکر ۲۰۱۹ این شرایط به کلی تغییر پیدا می کند و از زندگی مثبتانه بت من دیگر خبری نیست و کل فیلم مربوط می شود به پروسه تغییر جوکر از یک ادمی که مشکل روانی دارد ، به یک شخصیت هنجار شکن و مبارز ، علیه سرمایه داری ! قهرمان این داستان شخصی نیست که جوکر را شکست می دهد و بر اشوب های شهر پایان می دهد ، بلکه قهرمان خود جوکر است و با داستان زیبا و کارگردانی ماهرانه فیلیپس برای این فیلم ، مخاطب خیلی راحت این شخصیت روانی را می تواند درک کند .

یکی از جنبه های خوب این فیلم که باعث جلب نظر بیشتر منتقدان شده است ، فضای واقعی و به دور از اغراق فیلم است که کاملا با مسائل اجتماعی شهر گاتهام هم خوانی دارد .

شما کدام یک از فیلم های جوکر را می پسندید ؟ دوست داشتید به جای او بودید؟

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.