تولید کننده بهترین داروهای منطقه ایران است

تولید کننده بهترین داروهای منطقه ایران است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بیشترین و بهترین دارو‌های بیوتکنولوژی منطقه، در ایران تولید می‌شود.

به گزارش فارسیها به نقل از فارس، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم بیست و پنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی اظهار کرد: بزرگترین شرکت‌های داروسازی، بیشترین و بهترین دارو‌های بیوتکنولوژی در منطقه، در ایران قرار دارد و شرکت‌های داروسازی از ظرفیت ارزشمند فارغ التحصیلان داروسازی بهره‌مند شده اند.

وی ادامه داد: برخی از این شرکت ها، چندین هزار فارغ التحصیل را با میانگین سنی ۳۲ سال، بکار گرفته‌اند و خروجی فارغ التحصیلان داروسازی از کشور، بسیار اندک است که این نتیجه نگاه وزارت بهداشت به حوزه داروسازی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: سازمان غذا و دارو یکی از مترقی‌ترین نهاد‌ها در کشور و وزارت بهداشت است که به توسعه تکنولوژی در کشور کمک کرده است. امیدواریم که چنین نهاد‌هایی در وزارت نفت و سایر دستگاه‌ها نیز وجود داشته باشد تا علاوه بر تعیین و استقرار استانداردها، به تولید و تولید کنندگان ایرانی کمک کند.

ستاری با بیان اینکه ۱۱۰ سال فروش نفت، ما را به وارداتچی تبدیل کرده و متاسفانه بوروکراسی‌های اداری و زیرساخت‌های فکری در راستای حمایت از واردات و مخالف با تولید و صادرات است، اظهار داشت: در حال حاضر بهترین دارو‌ها و تجهیزات پزشکی در کشور تولید می‌شود، اما فرهنگ عمومی و زیرساخت‌های فکری، مصرف کالای خارجی را ترجیح می‌دهد که باید با این فرهنگ و زیرساخت فکری، مبارزه کنیم.

به گفته ستاری در بخش پژوهش و تحقیقات حوزه سلامت با وجود مشکلات فراوان به ویژه محدودیت اعتبارات، پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل شده که مشارکت بخش خصوصی به این پیشرفت کمک کرده و این بخش صد‌ها میلیارد تومان در این حوزه  مشارکت کرده است.

وی با بیان اینکه هر وقت پیشرفت‌های حوزه دارو و راهکار‌های درمانی را می‌بینیم، نشان دهنده پویایی سیستم و مشارکت بخش خصوصی در حوزه تحقیقات و پژوهش است، گفت: دولت‌ها هر قدر هم که در حوزه تحقیقات، سرمایه گذاری کنند، نمی‌توانند محصولات چندانی را تولید کنند، اما محصولات زمانی تولید و تقویت می‌شوند که بخش خصوص در بخش تحقیقات و پژوهش مشارکت کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: بخش خصوصی سرمایه گذاری‌های فوق العاده در تحقیقات و پژوهش حوزه سلامت کرده و شرکت‌های دانش بنیان بر روی جوانان، نخبگان و ایده‌های ارزشمند آنها، تمرکز دارند. هر قدر امور آن‌ها را تسهیل و از تولید حمایت کنیم و پذیرای روش‌های جدید آن‌ها باشیم، بیشتر می‌توانیم جوانان را در کشور جذب کنیم.

نظر خود را در خصوص خبر” تولید کننده بهترین داروهای منطقه ایران است”  با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.