برای نود و دومین بار پرسپولیس و استقلال به مصاف یکدیگر می روند

پرسپولیس و استقلال برای نود و دومین بار در شهرآورد پایتخت به مصاف یکدیگر می‌روند.

تنها چند ساعت تا آغاز نود و دومین شهرآورد پایتخت باقی مانده است. پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی با قضاوت بیژن حیدری به مصاف هم می‌روند. رقابتی که در چارچوب هفته نوزدهم لیگ نوزدهم به انجام می‌رسد.

پیش از این ۲۶ برد برای استقلال، ۲۴ پیروزی برای پرسپولیس و ۴۱ تساوی به ثبت رسیده است. ۸۳ گل توسط تیم آبی‌پوش زده شده و رقیب سنتی آنها نیز ۸۷ گل به ثمر رسانده‌اند تا تفاضل گل سرخ‌پوشان مثبت چهار باشد.

در لیگ برتر شاهد برگزاری سی و هشتمین پیکار پرسپولیس و استقلال هستیم. در این مسابقات آمار پرسپولیس بهتر بوده است. این تیم به ۱۰ برد رسیده و استقلال با ۲ پیروزی کمتر هشت برده است. ۱۹ مسابقه هم برنده‌ای نداشته و با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

یحیی گل‌محمدی برای دومین بار طعم حضور در دربی به عنوان سرمربی را می‌چشد و در سوی مقابل فرهاد مجیدی برای برای اولین بار در قامت سرمربی به این جدال جذاب رسیده است. دیدار قبلی یحیی در لیگ دوازدهم با نتیجه مساوی بدون گل به اتمام رسیده است.

محمدرضا احمدی برای هفتمین بار گزارشگر این بازی است و بیژن حیدری برای دومین مرتبه قاضی مسابقه شهرآورد پایتخت است. هر ۲ نفر پیش از این برای پرسپولیس خوش‌یمن‌تر بوده‌اند. با این حال در بهمن‌ماه تیمی بر دیگری برتری ندارد.

استقلال در چهار بازی اخیر نتوانسته از سد پرسپولیس بگذرد و یک تساوی و سه باخت(یک باخت انضباطی بود) برایش به ارمغان آمده است. آخرین پیروزی در بازی برگشت لیگ هفدهم رقم خورد که این تیم با تک گل وریا غفوری موفق به ثبت پیروزی شد. در آن دیدار محمدرضا احمدی گزارشگر بود و از آن ۷۰۷ روز می‌گذرد.

پرسپولیس آخرین بار در لیگ چهاردهم موفق شد رقیب سنتی خود را در ۲ دیدار رفت و برگشت شکست دهد و حالا باید دید این اتفاق برای دومین بار در تاریخ لیگ برتر برای این تیم رخ می‌دهد یا خیر. در سوی مقابل استقلال در لیگ دهم موفق به انجام این کار شده بود.

در پنج بازی اخیر این ۲ تیم در جریان بازی هیچوقت ۲ تیم همزمان نتوانسته‌اند گل بزنند. آخرین بار در شهرآورد شماره ۸۵ استقلال موفق شد با نتیجه سه بر ۲ از سد حریف خود بگذرد. حالا باید دید بازهم شاهد یک جدال بدون گل هستیم یا فقط یک تیم موفق به گل می‌شود و یا هر ۲ تیم دروازه دیگری را باز می‌کنند.

محمدحسین کنعانی‌زادگان تنها بازیکن فعلی ۲ تیم است که سابقه حضور در تیم مقابل را دارد. او به احتمال فراوان به جای شجاع خلیل‌زاده در پست دفاع میانی بازی خواهد کرد. بازیکنی که در دیدار رفت هم حسابی جنجال‌ساز شد.

منبع:ایرنا

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.