براساس نیاز جامعه در کشور نوآوری باید تبیین شود

براساس نیاز جامعه در کشور نوآوری باید تبیین شود

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: برای اینکه نوآوری در درون دانشگاه شکل بگیرد باید شرکت‌های دانش بنیان به صورت منطقه‌ای تقسیم‌بندی شده و فعالیت‌های آنها براساس نیاز هر نقطه از کشور تبیین شوند.

به گزارش فارسیها به نقل از فارس،بابک شکری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی  با اشاره به رونق نوآوری براساس نیاز جامعه گفت: برای اینکه نوآوری در درون دانشگاه شکل بگیرد باید شرکت‌های دانش بنیان را به صورت منطقه‌ای تقسیم‌بندی کرده و فعالیت‌های آنها را براساس نیاز هر نقطه از کشور تبیین کنیم.

* باید نوآوری در درون دانشگاه شکل بگیرد

وی افزود: برای اینکه نوآوری در درون دانشگاه شکل بگیرد باید همانند کشورهایی مانند سوئد، اسپانیا، انگلستان و آمریکا شرکت‌های خود را به صورت منطقه‌ای تقسیم‌بندی کرده و فعالیت‌های آنها را براساس نیاز هر نقطه از کشور تبیین کنیم.این در حالی است که دانشگاه‌های ما اکنون الگوی خاصی برای فعالیت‌های خود ندارند.

* دو درصد از شرکت‌ها در فناوری بالا کار می‌کنند

شکری تصریح کرد: تمرکز اقتصاد ایران اکنون بر حوزه نفت است و متاسفانه از ۱۰۰ هزار شرکت که در کشور وجود دارد دو درصد آنها در فناوری بالا کار می‌کنند و بقیه آنها به طور متوسط در سطح پایین هستند.

* با درآمدزایی فعالیت‌های علمی را پیش ببریم

وی ادامه داد: به جای اینکه همه به دنبال دریافت تسهیلات از دولت باشند باید خودشان با انگیزه بالا درآمدزایی کرده و فعالیت‌های علمی را پیش ببرند.

نظر خود را در خصوص خبر” براساس نیاز جامعه در کشور نوآوری باید تبیین شود ”  با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.