اگر این ۳ تخصص را دارید آلمان بهشت شما خواهد بود!

آلمان کشوری بزرگ است که به دلیل اقتصاد قوی، کیفیت زندگی عالی و سازمان‌های تأثیرگذار که در سطح جهانی موج می‌زند، شناخته شده است. بنابراین، اگر به دنبال ارتقاء سطح شغلی و تضمین آینده مالی خود هستید، آلمان پشت شماست!

آلمان در سال های اخیر همواره به عنوان یکی از کشورهای برتر جهان از نظر اشتغال و رضایت شغلی رتبه بندی شده است. (اینجا را ببینید) با طیف گسترده‌ای از صنایع، متخصصان فرصت‌های زیادی برای یافتن مشاغل پردرآمد در آلمان دارند. انتخاب شغلی با حقوق بالا برای بسیاری از افراد مهم است، زیرا باعث ثبات مالی و توانایی داشتن یک سبک زندگی راحت می‌شود. آلمان به دلیل اقتصاد قوی، زیرساخت‌های عالی و درآمد بالا، مقصد مورد علاقه بسیاری از افراد برای مهاجرت است.

در این مقاله به شما چندین شغل پردرآمد در آلمان را معرفی می‌کنیم که اگر شما در هر یک از آنها تخصص داشته باشید، آلمان بهشتی ارزشمند برای شما خواهد بود. شما میتوانید از طریق جاب آفر آلمان با استفاده از این تخصصها یک پیشنهاد شغلی مناسب دریافت کرده و آینده شغلی خود را در این کشور جذاب دنبال کنید.

آلمان

پردرآمدترین مشاغل آلمان : کلید زندگی راحت در اروپا

۱۶ شغل پردرآمد آلمان در سال ۲۰۲۳ عبارت‌اند از:

  • جراح
  • متخصص بیهوشی
  • روانپزشک
  • معمار نرم افزار
  • مدیر منابع انسانی
  • مدیر فناوری اطلاعات
  • دانشمند داده (Data Scientist)
  • مدیر فروش
  • مدیر بازاریابی
  • وکیل
  • مدیر مالی
  • مهندس
  • مشاور مدیریتی
  • معمار

جراحان: اولین شغل پردرآمد در آلمان

میانگین حقوق سالانه ۱۵۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ یورو

اولین شغل در این لیست به عنوان پردرآمدترین مشاغل در آلمان، حرفه جراح در بخش مراقبت‌های پزشکی است. در آلمان، پزشکان و جراحان پردرآمدترین متخصصان هستند. جراحان با وظایفی از جمله  تشخیص بیماری‌ها تا درمان جراحات و انجام جراحی‌های بزرگ، متخصصان پزشکی بسیار ماهری هستند که اقدامات جراحی را برای درمان شرایط پزشکی مختلف انجام می‌دهند.

بیمارستان‌های خصوصی و دولتی آلمان تقاضای زیادی برای پزشکان و جراحان دارند. بر اساس انتشار بزرگ‌ترین پایگاه داده حقوق و دستمزد در آلمان، جراحان بسته به تجربه و تخصص خود می‌توانند سالانه به طور متوسط بین ۱۵۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ یورو حقوق دریافت کنند. برخی از جراحان بخش خصوصی سالانه تا ۵۰۰۰۰۰ یورو نیز درآمد دارند!

متخصصان بیهوشی: دومین شغل پردرآمد در آلمان

میانگین حقوق سالانه ۲۲۰۰۰۰ یورو

تخصص بیهوشی در میان مشاغل پردرآمد در آلمان رتبه دوم را دارد. این متخصصان به طور متوسط سالانه ۲۲۰۰۰۰ یورو درآمد دارند. آنها مسئول بیهوشی قبل از عمل جراحی و نظارت بر علائم حیاتی بیماران در طول جراحی هستند.

یک متخصص بیهوشی که در آلمان کار می‌کند به طور متوسط حدود ۱۳۵۰۰ یورو در ماه درآمد دارد. این حقوق از ۶۱۹۰ یورو متغیر است و تا ۲۱۴۰۰ یورو نیز می‌رسد. مانند هر حرفه دیگری، حقوق متخصص بیهوشی بر اساس سطح تجربه، مهارت، جنسیت و شهر محل اقامت متفاوت است.

روانپزشکان: سومین شغل پردرآمد در آلمان

میانگین حقوق سالانه ۱۰۳۵۶۹ یورو تا ۲۰۰۰۰۰ یورو

روانپزشکان در آلمان سالانه ۲۰۰۰۰۰ یورو درآمد دارند. این متخصصان اختلالات سلامت روان را تشخیص داده و درمان می‌کنند و در بخش‌های بهداشت خصوصی و عمومی کار می‌کنند.

در آلمان، درآمد معمولی برای روانپزشک قبل از کسر مالیات، ۱۵۳۰۹۱ یورو در سال یا معادل ۷۴ یورو در ساعت است، این مبلغ بر اساس سطح تجربه و تخصص متفاوت است.

کسانی که تازه وارد این حرفه شده‌اند با یک تا سه سال تجربه، به طور متوسط ۱۰۳۵۶۹ یورو درآمد خواهند داشت. با این حال، افرادی که تجربه بیشتری دارند، با حداقل هشت سال سابقه، به طور متوسط ​​۱۹۷,۷۹۳ تا ۲۰۰,۰۰۰ یورو حقوق دریافت می‌کنند که توسط Salaryexpert.com منتشر شده است.

پردرآمدترین رشته های مهندسی در آلمان

همان طور که دیدیم، پردرآمدترین مشاغل آلمان مربوط به حوزه پزشکی است؛ با این حال این به معنای آن نیست که مهندسان در این کشور درآمد پایینی خواهند داشت! در ادامه به معرفی پردرآمدترین رشته های مهندسی در آلمان می‌پردازیم.

معماری نرم افزار

میانگین حقوق سالانه: ۷۰۰۰۰ یورو تا ۱۹۰۰۰۰ یورو

برای معماران نرم افزار تقاضای بالایی در آلمان وجود دارد که این شغل را به یکی از پردرآمدترین مشاغل آلمان در سال ۲۰۲۳ تبدیل می‌کند. معماران نرم افزار مسئول طراحی و توسعه سیستم‌های نرم افزاری برای مشاغل و سازمان‌ها هستند. آنها در صدر لیست پردرآمدترین مشاغل در آلمان قرار دارند.

معماران نرم افزار مستقیماً با توسعه دهندگان نرم افزار کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که نرم افزار، نیازهای مشتری را برآورده می‌کند. معماران نرم افزار می‌توانند سالانه بین ۷۰۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰۰ یورو درآمد داشته باشند. البته این مقدار به سطح تجربه، مهارت و محل کار بستگی دارد.

فناوری اطلاعات

حقوق سالانه؛ ۶۵۰۰۰ یورو تا ۱۸۰۰۰۰ یورو در سال

مدیران فناوری اطلاعات مسئول مدیریت سیستم‌های فناوری اطلاعات یک کسب و کار یا سازمان هستند. مانند توسعه دهندگان نرم افزار، وجود یک مدیر IT در صنایع تکنولوژی محور آلمان به شدت مورد نیاز است. این افراد بر توسعه، اجرا و نگهداری سیستم‌های فناوری اطلاعات کسب و کارهای شرکتی نظارت می‌کنند. مدیران فناوری اطلاعات می‌توانند سالانه بین ۶۵۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰۰ یورو در آلمان درآمد داشته باشند.

مهندسی

میانگین حقوق سالانه: ۴۵۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ یورو

در آلمان، مهندسان بسیار مورد توجه هستند. آنها نقش حیاتی را در صنایع مختلف ایفا می‌کنند، زیرا بر طراحی، ساخت و نگهداری مجموعه متنوعی از ساختارها و سیستم ها نظارت می‌کنند.

دانش تخصصی آنها بسیار مورد توجه است و در نتیجه آلمان از جذب مهندسان خارجی به شدت استقبال می‌کدن. به طور خاص، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی رشته‌های مورد تقاضای آلمان هستند. متوسط دستمزد سالانه یک مهندس در آلمان حدود ۶۳۰۰۰ یورو است.

توسعه دهنده نرم افزار

میانگین حقوق: ۴۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ یورو در سال

توسعه دهندگان نرم افزار، نرم افزارها را برای مشاغل توسعه می‌دهند. یک کسب و کار تکنولوژی محور معمولاً از توسعه دهندگان نرم افزار ماهر راه حل‌هایی می‌خواهد که مشکلات کاربر را حل کرده و اهداف کسب و کار را برآورده کنند. مهارت‌های ارتباطی خوب و همچنین مهارت رهبری یک امتیاز مثبت برای توسعه دهندگان نرم افزار در آلمان محسوب می‌شود. آنها همچنین باید با کار تیمی به خوبی سازگار شوند.

توسعه دهندگان نرم افزار سالانه حدود ۴۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ یورو درآمد دارند.

معمار

میانگین حقوق سالانه: ۳۲۰۰۰ تا ۷۳۰۰۰ یورو

معماران در آلمان سالانه تا ۱۶۰۰۰۰ یورو نیز درآمد دارند. آنها ساخت و ساز ساختمان ها از جمله خانه‌ها، ادارات و فضاهای عمومی را طراحی و مدیریت می‌کنند. میانگین حقوق سالانه یک معمار در آلمان بسته به عواملی مانند تجربه، موقعیت مکانی و نوع کارفرما متفاوت است.

طبق گزارش Payscale، متوسط حقوق یک معمار در آلمان حدود ۵۰۰۰۰ یورو در سال است. با این حال، حقوق می تواند از ۳۲۰۰۰ یورو تا ۷۳۰۰۰ یورو در سال متغیر باشد. معماران با تجربه بیشتر و کسانی که در شرکت های بزرگ‌تر کار می‌کنند معمولا حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.

علاوه بر این، معمارانی که در شهرهایی مانند برلین، مونیخ و فرانکفورت کار می‌کنند، نسبت به معمارانی که در شهرهای کوچک‌تر کار می‌کنند، حقوق بیشتری می‌گیرند. توجه به این نکته، مهم است که بدانید این ارقام فقط میانگین هستند و حقوق افراد ممکن است متفاوت باشد.

پردرآمدترین شغل های علوم انسانی در آلمان

مدیر منابع انسانی

  میانگین حقوق سالانه: ۷۰۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ یورو

طبق داده‌های اخیر، متوسط حقوق سالانه مدیران منابع انسانی در آلمان حدود ۷۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ یورو است. با این حال، حقوق این افراد می‌تواند بسته به عواملی مانند اندازه شرکت، محل شرکت و سطح تخصص یا تجربه متفاوت باشد.

مدیران منابع انسانی نقشی حیاتی در مدیریت و سازماندهی منابع انسانی ایفا می‌کنند، از مدیریت استخدام و عملکرد گرفته تا روابط و انطباق با کارکنان. با تقاضای بالا برای متخصصان منابع انسانی ماهر، حقوق مدیران منابع انسانی در آلمان رقابتی است.

به طور کلی، یک شخص حرفه‌ای در حوزه HR می‌تواند فرصت‌های زیادی برای رشد و پیشرفت در آلمان داشته باشد.

مدیر فروش

میانگین حقوق سالانه: ۶۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰ یورو

در آلمان، مدیران فروش تقاضای زیادی دارند. آنها می‌توانند انتظار دریافت حقوق رقابتی را با توجه به مسئولیت‌های خود داشته باشند. آلمان به مدیران فروش عالی نیاز دارد که دارای مهارت‌های ارتباطی عالی، ویژگی‌های رهبری قوی و مهارت‌های سازمانی در سطح بالا باشند. این افراد باید توانایی ایجاد انگیزه و مدیریت تیم فروش خود و توسعه و اجرای استراتژی‌های فروش موثر را داشته باشند.

مدیر بازاریابی

میانگین حقوق سالانه: ۴۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ یورو 

مدیران بازاریابی مسئول توسعه و اجرای استراتژی‌های بازاریابی برای ترویج محصولات و خدمات به مصرف کنندگان هستند. در آلمان، مدیران بازاریابی بسته به تجربه و صنعتی که در آن کار می‌کنند، می‌توانند به طور متوسط سالانه بین ۵۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ یورو حقوق دریافت کنند.

وکیل

میانگین حقوق سالانه: ۵۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ یورو

همه کشورها به دنبال یک سیستم قضایی سالم هستند و آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. قوانین آلمان پیچیده است و مشاغل برای رسیدگی به مسائل مختلف حقوقی به کمک حقوقی نیاز دارند؛ از این رو وکلا نیز به لیست پردرآمدترین مشاغل در آلمان راه پیدا کرده‌اند!

مانند هر کشور دیگری، وکالت یکی از با ارزش‌ترین مشاغل در آلمان است. وکلا وظیفه ارائه مشاوره حقوقی و نمایندگی به افراد را بر عهده دارند. آنها در زمینه‌های مختلف حقوقی از جمله حقوق جزا، حقوق شرکت‌ها و خانواده فعالیت می‌کنند. وکلا می‌توانند سالانه بین ۵۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ یورو درآمد داشته باشند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته ومجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.