انتخاب سرشیشه یا پستانک مناسب برای نوزاد

اگر تجربه شیردهی با شیشه شیر به فرزندتان را داشته باشید میدانید که حجم و خروجی شیشه شیرها متفاوت است و شرکت ها متناسب با حجم و سنی که برای استفاده کودک از محصولشان توصیه کرده اند سرشیشه ای با خروجی مناسب آن سن را رویش قرار میدهند . بگذارید با مثال توضیح بدهیم فرض کنید که یک برند مثل فیلیپس شیشه هایش را در این حجم ها تولید میکند ۶۰ میل که کوچکترین سایز است سپس ۱۲۵ بعد متوسط که می شود ۲۶۰ و بزرگترین سایز هم ۳۳۰ میلی است خوب روی همه اینها که از مدل نچرال مثال زدیم درست است که یک مدل سری که شکل سینه مادر است قرار دارد اما شماره ها یا سایزهای اینها با هم متفاوت است یعنی در خرید پستانک برای شیشه شیر روی هر کدام یک سایز قرار میدهد و استانداردش اینطور هست که هر چه حجم کمتر باشد سایز یا خروجی شیر هم پایین تر است چون برای سن کمتر قرار است استفاده شود یعنی برای اینهایی که مثال زدیم انواع سرشیشه نوزاد به ترتیب ۰ – ۱ – ۲ و شماره ۴ رویشان هست بطوریکه طبیعتا” سایز بزرگ را وقتی مصرف میکنند که بچه بزرگ شده پس نیاز به بیشترین خروجی شیر ممکن هم دارد پس آخرین شماره اونت یعنی چهار را رویش قرار داده اند . این یک مثال بود که بتوانیم نحوه قرارگیری سرشیشه ها را روی شیشه توضیح دهیم در ادامه هم سعی میکنیم با چند مثال کاربردی شما در خرید پستانک که اینجا همان سر شیشه منظورمان است یاری کنیم چون این بخش پراهمیت ترین قسمت شیشه شیر است و اگر خروجی شیر متناسب با سن و نیاز نوزاد نباشد شیر خوردن او مختل میشود . پس باید درست ترین سایز را در هر سن برای فرزندمان برگزینیم .

شیر دهی

شما اول باید برند که برای شیشه شیر فرزندتان در نظر دارید انتخاب کنید بعد با اندکی مطالعه در سایت سازنده یا حتی مطالعه روی جعبه محصولاتش این شرکت عرفا” برای شما انواع سرشیشه نوزاد خود را توضیح می دهد که چندتاست و هر کدام برای چه ماهی هست و آن حجمی که شما در دست دارید یا قصد خریدش را دارید رویش شماره چند گذاشته است این پروسه مثل خرید پستانک است که دقیقا” تولیدکننده رویش نوشته مثلا” ۰-۶ ماه و وقتی کودک شما ۴ ماهش هست یعنی باید از همین سایز صفر تا شش استفاده کنید یا وقتی بزرگ شده و نزدیک دوسالش هست باید از مثبت هجده ماه بهره ببرد اما البته خرید سرشیشه یک مقدار پیچیده تر از پستانک است ما قدم اول را گفتیم که باید به چارت توصیه ای سازنده توجه کنید اما این یک چیز میانگین است و برای همه کودکها صدق نمی کند . اما خوب حالا چطور در بین انواع سرشیشه نوزاد ما درست ترین انتخاب را داشته باشیم خوب این موضوع را باید از چند جنبه نگاه کرد .

وسایل سیسمونی

اگر برای سیسمونی نوزاد می خرید یعنی بچه هنوز بدنیا نیامده خوب باید شیشه شیری که جهت ۰ماهگی تولید شده است و معمولا حجم زیر ۱۵۰ میل را شامل می شود خرید کنید که طبیعتا” رویش کمترین شماره را هم نصب هست را داراست از آنسوی اگر احیانا” کودکتان نارس یا با جثه خیلی ریزی متولد شده بود این نوزادان معمولا نیاز به کوچکترین شیشه شیر بازار که بهش قنداب خوری هم میگویند پیدا می کنند که شیر خیلی آهسته از آن خارج می شود پس از مدتی که کودک وزن گرفت برایش سرشیشه های سایز های بعدی استفاده خواهد شد این قضیه در خرید پستانک هم برای کودکان نارس صدق می کند و پستانکهای موسوم به مینی ابتدا باید برایشان مصرف شود . پس وقتی شما از اولین روزها با یک سایز شروع کنید دیگر میدانید کی باید حجم یا شماره سری را بالاتر ببرید آن هم وقتی است که به میزان بیشتری از گنجایش یا خروجی بالاتری از شیر نیاز داشته باشیم .

اما وقتی از چندماهگی تازه میخواهیم از برندی متفرقه به یک مارک معروفی مثل دکتر براونز مهاجرت داشته باشیم اینجا موضوع انتخاب درست یکی از انواع سرشیشه نوزاد پیش می آید که کدام برای بچه ما در این سنی که هست مناسب است .

پیشتر گفتیم که برای خرید پستانک در هر سنی که اقدام کنیم براحتی میتوان با توجه به بازه های اعلامی محصول و تطابق با سن کودکمان مدل مناسب را انتخاب کنیم ولی در سرشیشه داستان فرق دارد فرض کنید فرزند شما شش ماهه هست و میخواهید از مارک اونت برایش شیشه شیری تهیه کنید خوب طبق جدولبندی توصیه ای این شرکت انگلیسی برای این سن شماره ۴ باید استفاده شود در حالیکه طبق تجربه برای بسیاری از نوزادان بخصوص در کشورهای آسیایی این سایز در این سن دارای خروجی زیادی است بعبارتی زود است برای بچه  که در شش ماهگی شماره ۴ را استفاده کند و معمولا ” لااقل یکسال باید گذشته باشد تا به فکر خرید این سایز باشیم حتی دیده شده برخی مصرف کنندگان تا حوالگی یکسالگی هم فرزندشان با سر شیشه های شماره های ۱ و ۲ راحت بوده است و از آنها استفاده می کرد خوب پس چگونه از میانه های راه انتخاب درستی از میان انواع سرشیشه نوزاد یک شرکت داشته باشیم؟ شما علاوه بر نگاه به چارت اعلام شده سازنده باید تجربیات دیگر مادران که در فضای اینترنت میتوانید بدانها دسترسی داشته باشید را هم مطالعه کنید ، شرایط وزنی کودکتان را در نظر بگیرید و در نهایت اولین انتخاب سرشیشه ایی که دارید با این ملاحظات میتواند خوب و مناسب باشد و احیانا” خروجی شیر کم یا زیاد داشته باشد که در اینصورت دیگر بعد از این شماره های که تهیه کردید و استفاده اش مشاهده خواهید کرد که آیا خروجی کم هست یا زیاد هست و حتی مناسب است که با این مشاهده تصمیم خواهید گرفت که یک سایز بالاتر یا پایین تر را خریداری کنید یا همین را ادامه دهید پس اولین شماره معیاری برای سنجش سرشیشه خواهد بود .

سیسمونی نوزاد

نکته ای که در خرید پستانک و سر شیشه باید ذکر شود این است که این دو کالا خیلی پرکاربرد و مصرفی هستند پس حتما” به اصل بودنشان در خرید سیسمونی خود توجه کنید به تاریخ تولید انقضائ آنها دقت کنید و به عمر مفید استفاده هم خیلی دقت کنید . شما نمیتوانید ماه ها از یک پستانک یا سری بهره ببرید . عمرمفید را سازنده روی جعبه با در دفترچه برایتان قید می کند . در دوره زمانی مصرف هم به شستشو و استریل صحیح این کالاهای پرمصرف سیسمونی که بچه هر روز با آنها سر و کار دارد همت نمائید . امیدواریم توانسته باشیم شما را در خصوص انتخاب صحیح انواع سرشیشه نوزاد که موضوع مهم و کمی پیچیده در بحث شیردهی با شیشه شیر برای مادران است یاری کنیم چون بحثی هست که خیلی از خانواده ها پس از بدنیا آمدن نوزاد برایشان سوال پیش می آید و می خواهند از همان ابتدا مناسب ترین مدل را انتخاب کنند چون بسته بندی ها هم اکثرا” دوتایی هست و باید بصورت صحیح انتخاب شوند تا مورد مصرف بخوبی قرار گیرند .

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.