اصول کوتاه کردن قد شلوار

اصول کوتاه کردن قد شلوار

پاچه بلند شلوار همیشه دست ‌و پاگیر است. گاهی هم تا کوتاهش نکنی، شلوار بدون استفاده می‌ماند. اگر جنس شلوارتان جین یا کتان است و می‌خواهید نتیجه نهایی دوخت شبیه اولش بشود، اضافه شلوار را کوتاه نکنید.

شلوار را روی زمین پهن کنید و یکی از شلوارهایی را رویش بیندازید که اندازه‌تان است. پاچه‌های شلوار را از قسمت فاق با هم برابر کنید که کاملا روی هم قرار بگیرند.

بعد قسمت اضافی شلوار جدید را با سوزن به رو علامت بزنید. حواس‌تان باشد که اندازه‌ها را کمی بلندتر بزنید که برای دوخت هم جا داشته ‌باشد.

حالا به کمک چرخ خیاطی دقیقا از زیر لبه دوخت ‌شده شلوار، دورتا دور پاچه را بدوزید. این کار را برای هر دو پاچه انجام بدهید و بعد سوزن‌ها را خارج کنید.

Principles of shortening the height of pants

حالا لبه‌های دوخته ‌شده را اتو بکشید و قسمت اضافی شلوار را تو بدهید. اگر قسمتی که تو داده‌اید زیادی بلند است، می‌توانید بعد از دوخت آن را کوتاه کنید و لبه‌های بریده‌ شده را پس‌دوز بزنید تا ریش نشود. کوتاه کردن شلوار پارچه‌ای راه ساده‌تری دارد. از خرازی یا لوازم خیاطی، «زانفیکس» بخرید. زانفیکس شبیه یک نوارچسب دوطرفه است که با حرارت، پارچه را به‌ هم می‌چسباند. شلوارتان را به روش قبلی از روی چپه اندازه بزنید.

بعد زانفیکس را دقیقا از محلی که علامت زده‌اید روی پارچه قرار بدهید. قسمت اضافی شلوار را به داخل تو بزنید؛ طوری‌ که روی زانفیکس را بگیرد و بتوانید آن را اتو بکشید. حالا با اتوی داغ هر دو پاچه را از قسمتی اتو بزنید که زانفیکس بین آن گذاشته‌اید. برای محکم‌کاری می‌توانید لبه‌های شلوار را پس‌دوز بزنید تا هنگام شست‌وشو باز نشود. در غیر این‌ صورت اگر بعد از چند بار شستن پایین شلوار شل ‌و ول شد، می‌توانید زانفیکس آن را عوض کنید.

نویسنده : مرجان دهقان ،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.