اصحاب کهف در زمان کدام پیامبر بودند مطلب کامل

اصحاب کهف در زمان کدام پیامبر بودند مطلب کامل

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با پاسخ به سوال اصحاب کهف در زمان کدام پیامبر بودند مطلب کامل در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

اینکه داستان اصحاب کهف متعلق به کدام دوران است یک مسئله پر بحث می باشد که در ادامه به آن می پردازیم .

با ما همراه باشید .

بسیاری از مفسرین معتقدند داستان اصحاب کهف در زمان دقیوس امپراطور روم ( ۲۴۹ تا ۲۵۱ میلادی ) و یا زمان دقیانوس امپراطور دیگر روم ( ۲۸۵ تا ۳۰۵ میلادی ) اتفاق افتاده است .

این دیدگاه را مسیحیون نیز قبول دارند و معتقدند این حکام بر دین مسیح سخت می گرفتند و مردمان موحد را در شکنجه و آزار و گرسنگی و تشنگی قرار می دادند .

اما نمی توان این این بحث را پذیرفت زیرا اولین کسی که از سریانیین داستان اصحاب کهف را در کتاب خود نوشت جیمس ساروغی است که در سال ۵۲۱ میلادی فوت کرده است و این کتاب را در سال ۴۷۴ میلادی نوشته است .

در حالیکه طبق آیات قرآن اصحاب کهف ۳۰۹ سال خوابیده اند و با بررسی آنها متوجه می شویم که اختلاف سال میان آنها وجود دارد .

از طرف دیگر مسیحیان زمان بیدار شدن اصحاب کهف را در زمان پادشاه صالح ثئودوسیوس که بین سال های ۴۰۸ تا ۴۵۱ میلادی سلطنت کرده است می دانند .

اصحاب کهف در زمان کدام پیامبر بودند مطلب کامل

اصحاب کهف در زمان کدام پیامبر بودند مطلب کامل

رفیق وفا دجانی در کتاب اکتشاف کهف نوشته است پادشاهی که اصحاب کهف در زمان او غائب شدند دقیوس یا دقیانوس نبوده بلکه طراجان بوده است که میان سال های ۹۸ تا ۱۱۷ میلادی حکومت روم را بر عهده داشته است .

اگر فرض کنیم اصحاب کهف در همین سال به درون کهف رفته اند پس از گذشت ۳۰۰ سال شمسی در سال ۴۱۲ بیدار شده اند و این در همان ایام سلطنت پادشاه صالح عادل ثئودوسیوس بوده است .

خواندمیر این داستان را در زمان پادشاهی بلاش پسر فیروز هشتمین پادشاه اشکانی نقل کرده است .

حمدالله مستوفی پس از آن که نام ۶ نفر از آنها را می برد و با شبان هفت نفر می شوند میگوید  اینان در زمان دقیانوس که قبل از حضرت عیسی بود به دین حضرت موسی گرویدند .

چون از پادشاه ظالم پیروی نکردند به کهف پناهنده شده و سیصد و نه سال خوابیدند و خداوند بعد از ظهور حضرت عیسی آنان را زنده گردانید .

بلعمی در ترجمه تاریخ طبری پس از آنکه مفصلا داستان آنها را طبق آیات قرآن بیان می کند خواب آنان را در کهف و در زمان دقیانوس می داند و نیز معتقد است که در زمان قبل از حضرت مسیح به کهف پناهنده شدند و جرم آنها پذیرش شریعت حضرت موسی و عدم اطاعت از الهه بوده است و چون حضرت عیسی ظهور فرمود داستان اصحاب کهف را که از بنی اسرائیل بودند بگفت .

امیدواریم این مطلب از بخش تاریخ مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد .

غار اصحاب کهف کجاست

3.7/5 - (34 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.