از سوی تعزیرات سلامت لبنیات کارخانه‌ای پایش شد

از سوی تعزیرات سلامت لبنیات کارخانه‌ای پایش شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: بسیاری از محصولات لبنی کارخانه‌‌ای را مورد آزمایش قرار دادیم و به کوچکترین نمونه ای از وجود سم در آنها نرسیدیم.

به گزارش فارسیها به نقل از فارس،محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران  در مورد وجود سم آفلاتوکسین در لبنیات گفت: در این مورد شکایتی مبنی بر وجود سم یا امراض ناشی از آن به سازمان تعزیرات گزارش نشده است.

وی ادامه داد: البته سازمان تعزیرات پیش دستی کرده و نمونه های لبنیات کارخانه‌ای را مورد آزمایش قرار داد.

اسفنانی گفت: در زمینه پایش و ارزیابی فقط به آزمایشگاه های دولتی بسنده نکردیم بلکه از آزمایشگاه‌های خصوصی نیز استفاده کرده و به صورت دقیق، نمونه هایی از محصولات لبنی کارخانه‌جات را آزمایش کردیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در این آزمایشات به کوچکترین نمونه ای از وجود سم در لبنیات که جای نگرانی داشته باشد، نرسیده ایم و مردم از این بابت نگران نباشند.

وی همچنین در مورد لبنیات سنتی و فله‌ای نیز گفت: طبق قانون به این لبنیات ها هم نظارت می‌کنیم این گونه لبنیات سنتی باید حتماً زیر مجموعه اتحادیه صنفی خود فعالیت کنند و بر این اساس است که بر عملکرد آنها نظارت خواهد شد.

اسفنانی گفت: تمام محصولات سنتی باید در محیط بهداشتی تهیه شود و عدم وجود میکروب و عوامل بیماری‌زا در آن به دقت رعایت شود؛ البته مباحث گرانفروشی و کم فروشی نیز از مقوله‌هایی است که سازمان تعزیرات به آن توجه خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود شکایات مردمی از لبنیات سنتی گفت: تولیدکنندگان لبنیات سنتی نیز زیر نظر اتحادیه مربوطه فعالیت می‌کنند.

نظر خود را در خصوص خبر” از سوی تعزیرات سلامت لبنیات کارخانه‌ای پایش شد ”  با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.