آپگرید دبیان ۸ به دبیان ۹

آپگرید دبیان ۸ به دبیان ۹

پروژه دبیان خبر از عرضه دبیان ۱۰.۹ داده است. اکنون نسخه ایزو این توزیع لینوکس برای دانلود ارائه شده است. نسخه جدید شامل آخرین آپدیت‌های پکیج است تا در زمان نصب سیستم عامل صرفه‌جویی شود.

این نسخه که نهمین به روز رسانی نسخه پایدار دبیان ۱۰ به حساب می‌‌آید با اسم رمز باستر شناخته می‌شود. به گفته پروژه دبیان، نسخه جدید شامل رفع برخی مشکلات امنیتی و نیز بعضی مشکلات مهم است. دبیان ۱۰.۹ در واقع یک نسخه جدید از دبیان ۱۰ به حساب نمی‌آید و تنها برخی از پکیج‌های همراه آن را آپدیت می‌کند. بعضی از پکیج‌هایی که در دبیان ۱۰.۹ آپدیت شده‌اند شامل LibreOffice، کرنل لینوکس، پایتون، فایرفاکس ESR،‌ کرومیوم و تور هستند. اینستالر دبیان هم به روز شده تا برخی از مشکلات قبلی را رفع کند.

Upgrade Debian 8 to Debian 9

دبیان ۱۰ اولین بار در ششم جولای سال ۲۰۱۹ معرفی شد و تا سال ۲۰۲۴ آپدیت‌های متعدد را دریافت خواهد کرد. از آنجایی که طبق رسم معمول، در هر ۲ سال یک بار شاهد عرضه یک نسخه با تغییرات اساسی از دبیان هستیم، انتظار می‌رود دبیان ۱۱ در سال جاری میلادی عرضه شود. البته تاکنون زمان رسمی عرضه این نسخه اعلام نشده است. اگر همین حالا روی سیستم خود دبیان ۹ را دارید نیازی به دانلود دبیان ۱۰.۹ نیست و کافی است آپدیت‌های موجود برای سیستم عامل را نصب کنید تا به نسخه جدید به روز شود.

نوشته علی باقرزاده ،دیجیاتو

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.