آمریکا داروی سرطان را کشف کرد

در فضا سلول‌های اندوتلیال به مدت طولانی‌تر و به آن شیوه سلول‌های واقعی بدن رشد می‌کنند. این موضوع به دانشمندان این امکان را می‌دهد تا فاکتورهای شیمی‌درمانی یا داروهای جدید سرطان را بهتر مورد آزمایش قرار دهند.

«سرنا آنون چنسلر»، فیزیکدان و فضانورد زن ناسا است که در طول ۱۹۷ روز حضور خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی آزمایش‌های قابل توجهی در زمینه داروهای فضایی انجام داد. او سلول‌های اندوتلیال پوشاننده عروق خونی را برای سنجش اینکه آیا آنها قادرند در محیط بدون گرانش رشد کنند یا نه، مورد آزمایش قرار داد.

اگر بتوان سلول‌های اندوتلیایی را در چنین محیطی رشد دارد، یک سامانه مدلینگ بسیار خوب برای درمان سرطان بوجود می‌آید. چنسلر در این زمینه می‌گوید:‌ «به مطالعاتی که در حوزه سرطان انجام دادیم، بسیار افتخار می‌کنم. چرا که آنچه که من نشان دادم، این بود که سلول‌ها می‌توانند در محیط‌های بدون گرانش نیز رشد داشته باشند.»

از آنجا که یکی از ویژگی‌های بارز سرطان توانایی‌اش در ساخت رگ‌های خونی جدید برای تغذیه تومورهاست،‌ داروهایی که بتوانند این خونرسانی را متوقف کنند، به عنوان درمان‌های موثر شناخته می‌‌شوند. در فضا سلول‌های اندوتلیال به مدت طولانی‌تر و به آن شیوه سلول‌های واقعی بدن رشد می‌کنند. این موضوع به دانشمندان این امکان را می‌دهد تا فاکتورهای شیمی‌درمانی یا داروهای جدید سرطان را بهتر مورد آزمایش قرار دهند.

شیمی‌درمانی یکی از روش‌های درمان سرطان یا تخفیف موقت آن با استفاده از برخی داروهای خاص طوری است که در اصطلاح پزشکی به آن‌ها شیمی درمانی گفته می‌شود. کار اصلی این داروهای خاص از بین بردن سلول‌های بیمار بدون صدمه به بافت‌های مجاور آن است. این نوع از درمان اثراتی هم بر روی سلول‌ها و بافت‌های بدن دارد. یکی از اثرات این ریزش موهای بدن، خشک شدن پوست و لاغری است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.