آشنایی با علل انواع سر درد

آشنایی با علل انواع سر درد

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”آشنایی با علل انواع سر درد” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

استرس علت اصلی بسیاری از بیماری ها و اختلالات است و از جمله این اختلالات سردرد است که در بیشتر موارد نیاز به درمان خاصی ندارد، اما در بعضی از موارد نشانه بیماری‌های خطرناک مانند تومور مغزی است. سردردهای عصبی معمولاً بین زنان نسبت به مردان بیشتر رخ می‌دهد. سردرد ناحیه پیشانی یکی از مهم‌ترین سردردهای روزانه به شمار می‌آید که علت اصلی آن سرما، باد سرد، کمبود خواب و آب در بدن است که به دلیل سینوزیت رخ می‌دهد که همراه با آن فرد سرفه هم می‌کند.

نقش تغذیه در سردرد

غذاهای فست فود، سوسیس و کالباس، مصرف زیاد قهوه و چای می‌تواند سردرد میگرنی ایجاد کند اما افرادی که با نوشیدن چای سردردشان کاهش می‌یابد باید بدانند که سردردشان به دلیل خستگی بوده است.

کرونا و سردرد

کرونا یک بیماری التهابی است و کسانی که زمینه بیماری میگرن داشته باشند در زمان مبتلا شدن به کرونا شرایط سختی از سردرد را تجربه می‌کنند، در اوایل کرونا بسیاری از بیماران با علایم سردرد شدید به بیمارستان مراجعه می‌کردند.مصرف بیش ‌از حد مسکن می‌تواند سردرد را بیشتر کند فردی که طی یک هفته بیش از سه عدد قرص مسکن مصرف کرده و سردرد وی کاهش نیافته است باید به پزشک مراجعه کند. سردردهای قاعدگی، جزو علایم شایع در طول سیکل قاعدگی در اغلب زنان است که به دنبال نوسان سطح هورمون‌ها ایجاد می‌شود و خوش‌خیم است و جای نگرانی ندارد.

کوچک شدن مغز نشانه بروز آلزایمر

اگر کوچک شدن مغز در سنین پایین بروز کند، یک بیماری ژنتیکی است و بیمار مبتلا به سردرد می‌شود و کم‌کم حافظه و مهارت‌های آموخته‌شده را فراموش می‌کند و دچار کوچک شدن مغز هم می‌شود.

جالب است بدانید افرادی که فعالیت مغزی و تحصیلات بالاتری دارند احتمال بروز به آلزایمر در آن‌ها کمتر است.

علت عمده بروز آلزایمر ارثی و ژنتیکی است اما گاهی سبک نادرست زندگی زمینه را برای بروز این بیماری مساعد می‌کند.

رعایت نکردن مسائل بهداشتی ابتلا به بیماری‌های جسمی و متابولیک مانند دیابت، چربی خون بالا، فشارخون کنترل نشده مصرف سیگار و الکل احتمال بروز آلزایمر را به‌شدت افزایش می‌دهد.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.