آخرین وضعیت «محسن افشانی» در زندان پس از تحمل ۴ ماه حبس

 متن پیش رو ادعا شده از طرف حسن شمشادی خبرنگار و فعال رسانه است؛ انتشار آن در آخرین خبر به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.

اخبار چهره ها – حسن شمشادی در کانال تلگرامی‌اش این متن را منتشر کرد: دیشب گفتگویی تلفنی داشتم با محسن افشانی بازیگر که چند ماه است با یک حکم قضایی، دوران محکومیتش را در زندان بسر می برد. بدون دخل و تصرف در آنچه ایشان گفت، مهمترین بخش های گپ و گفت ۲۵ دقیقه ای ام را با او منتشر می کنم با امید به اینکه دستور بررسی وضعیت ایشان از سوی عالی ترین مقام قضایی صادر شود.

من محسن افشانی، به خاطر یک قصور قانونی، ترجمه و گزارش اشتباه، قصور تحقیقاتی بازپرس و کیفرخواستی که براساس آنها صادر شده است به تحمل یک سال حبس محکوم شده ام و هم اکنون چهار ماه است در زندانم.

این پرونده از اساس دارای اشکال است و وکیل من در لایحه دفاعیه به آنها اشاره کرده است. در این پرونده هیچ اثری از نظر کارشناسی پلیس فتا وجود ندارد.

این محکومیت مربوط به انتشار یک فیلم در فضای مجازی است که مربوط به دو سال پیش است و ربطی به آن ویدیوی که پس از آن بازداشت شدم ندارد.(تصاویری که در آن به هنگام خواندن یک ترانه در خودرو، سلاح را نشان داده بودم).

من هیچ نقشی در تولید و انتشار آن فیلم، که مقام قضایی به استناد آن من را محکوم کرده است نداشته ام، ضمن اینکه از حضور در آن فیلم هم ابراز ندامت و پشیمانی کرده ام.

هرچه در دادگاه بدوی و تجدید نظر گفتم که اساس گزارش پلیس اطلاعات و امنیت فاتب و ترجمه آن فیلم اشتباه است، اثر نکرد که نکرد.

دادگاه به ترجمه دارالترجمه رسمی هم بی اعتنا بود و صرفا به گزارش اولیه پلیس فاتب استناد می کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتای من درباره حکمم نوشته اند: اگر حکمی بر اساس یک ترجمه غلط صادر شده باشد، باطل است، درحالیکه مقام محترم قضایی به آن هم توجه نکرده است!

برخلاف آنچه گفته می شود، من دوران محکومیتم را در زندان تهران بزرگ سپری می کنم که کاش در اوین بودم!

برخلاف قانون در این چهار ماه حتی یک روز هم به من مرخصی نداده اند و من از این حق قانونی ام بی بهره مانده ام.

نام من در فهرست کسانی که در عید غدیر مشمول عفو شده بودند در ردیف ۷۹ بود که به رویت وکیلم هم رسید، اما با وجود اینکه شرایط لازم برای عفو شدن را داشتم، به ناگاه اسم مرا از فهرست عفو شدگان حذف کردند!

باوجود اینکه درخواست آزادی با مراقبت (پابند الکترونیکی ) داده ام و شورای زندان هم آن را تایید کرده، این درخواست من هم از جانب مقام قضایی رد شده است!

براساس قانون هر زندانی که دارای حکم قطعی محکومیت است پس از گذشت سی روز از زندانی شدنش می تواند ماهانه از چهار روز تا یک هفته از مرخصی استفاده کند که در این سه ماه( بعد از احتساب ماه اول بازداشت) حتی یک روز آن هم از من دریغ کرده اند.

از ریاست محترم قوه قضاییه تقاضامندم دستور بررسی پرونده من و پاسخ به درخواست مرخصی ام را که حق قانونی زندانیان است، صادر کنند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.