۵ ماده غذایی سالم که هرگز نباید در خوردن شان زیاده‌روی کرد

۵ ماده غذایی سالم که هرگز نباید در خوردن شان زیاده‌روی کرد

کمبود مواد مغذی یا انباشت مواد التهابی در بدن باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود که باید آن‌ها را بهتر بشناسیم
سیستم ایمنی بدن با یک شیوه زندگی سالم پشتیبانی می‌شود. خواب کافی، ورزش و البته رژیم غذایی مناسب به حفظ سیستم ایمنی بدن در دفاع از بیماری‌ها کمک می‌کند. کمبود برخی مواد غذایی به‌خصوص ویتامین دی، در معرض مواد شیمیایی مصنوعی قرار گرفتن، نبود تعادل در باکتری‌های مفید روده و… عوامل خطر کلیدی برای تضعیف سیستم ایمنی بدن است.

 

از جمله این خوراکی ها در ادامه به پنج مورد اشاره می کنیم :

ماست‌های طعم‌دار

مصرف ماست‌های حاوی شکر اضافه و غیر پروبیوتیک به مشکلات گوارشی منجر می‌شود. قند موجود در این ماست‌ها ،مهار عملکرد سیستم ایمنی را به همراه دارد و مواد تشکیل دهنده آن‌ها ریزمغذی ندارد.

میوه‌های خشک

اگرچه میوه‌ها یک میان‌وعده بسیار ضروری هستند اما نوع خشک شده آن‌ها و حتی میوه‌های کنسرو شده قند اضافی دارند که سالم بودن آن ها را زیر سوال می‌برد.

غذاهای شور

در حالی که غذاهای شور مانند ترشی کلم، عطر و طعم زیاد و کالری کمی دارند، اما سدیم بالای موجود در آن ها می‌تواند منجر به کم شدن آب بدن و احتباس مایعات شود. حتی در شرایطی مانند بیماری‌های کلیوی مصرف این غذاها اصلا مناسب نیست.

نوشابه‌های کافئین‌دار

مقدار کافی از خواب برای حفظ سیستم ایمنی سالم ضروری است و مصرف نوشابه‌های کافئین دار به‌ویژه قهوه و نوشابه‌های گازدار اثر عکس برای سیستم ایمنی بدن دارد. سطوح اسیدیته در قهوه ممکن است منجر به افزایش التهاب در بدن شود.

5 healthy foods that should never be overeated

روغن‌های فراوری شده

این روغن‌ها شامل روغن سویا، ذرت، کلزا، آفتابگردان، بادام زمینی و… سبب کاهش سطوح کلسترول می‌شود اما با این حال بسیاری از مطالعات در باره این روغن‌ها نشان می‌دهد روغن‌های گیاهی، امگا ۶ و اسید لینولئیک بسیار بالایی دارند. اسید لینولئیک سبب تقویت غشای سلولی می‌شود و خوردن اسید لینولئیک استرس اکسیداتیو را افزایش می‌دهد، با این که در روغن‌های گیاهی سطح کلسترول بد پایین است اما سطح کلسترول خوب هم پایین است. این روغن‌ها التهاب را در بدن افزایش می‌دهد و منجر به تضعیف عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.