۱۰ نکته مفید برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودخوان

آیا شما زبان انگلیسی را دوست دارید، اما زمان کافی ندارید؟

ایا می‌خواهید انگلیسی را بیشتر یاد بگیرید، اما نه در کلاس رسمی انگلیسی؟

اگر اینطور است، خبرهای خوبی داریم.

آموزش زبان انگلیسی

شما مجبور نیستید که کلاس های رسمی انگلیسی داشته باشید تا مهارت‌های انگلیسی تان را بهبود و تنظیم کنید.

در واقع، شما می‌توانید معلم انگلیسی خودتان شوید!

بله، درست است.

اگربه منطقی سفر کرده اید که به کلاس انگلیسی دسترسی ندارید میتواند روی خودتان حساب باز کنید دیگر نیازی به انجام دادن تمرین های خسته کننده دستور زبان نیست.

با مطالعه ی خودخوان انگلیسی نیازی نیست خانه خود را برای حضور معلم خصوصی انگلیسی خود تمیز کنید مشکلی که بعضی از زبان آموزان با آن دست و پنجه نرم میکنند…

در اینجا چند استراتژی و نکاتی برای کمک به شما در آموزش زبان انگلیسی به صورت خودخوان آورده شده‌است. و چیزی که حتی بهتر است این است که شما یک زمان کاملا سرگرم‌کننده خواهید داشت، به حدی که حتی می‌توانیدبه آموزش های رسمی زبان انگلیسی برای همیشه خداحافظی کنید.

۱ـ به آرامی پیش بروید

اگر شما تصمیم گرفتید که بدون کمک یک معلم , زبان انگلیسی را یاد بگیرید، باید آرامش داشته باشید . انتظار نداشته باشید که کمی انگلیسی بخوانید،بعد  به رختخواب بروید و از آن به بعد انگلیسی را روان صحبت کنید.

اهداف واقع گرایانه تعیین کنید و زمان تعیین‌شده برای یادگیری انگلیسی را هر روز اختصاص دهید. سی دقیقه خوب است، اما اگر شما بتوانید بیشتر این کار را بکنید بهتر است. یادگیری انگلیسی تنها به این معنی است که شما می‌توانید زمان، مکان و روش را انتخاب کنید.

۲ـ مانند یک کودک فکر کنید

ممکن است برای شما کمی احمقانه به نظر برسد، اما استفاده از منابع انگلیسی برای کودکان بهترین راه برای یادگیری زبان است. کتاب، فیلم، و برنامه‌های تلویزیونی کودکان اطلاعات پایه هستند. زمانی که یک کودک زبان انگلیسی را برای اولین بار یاد می‌گیرد، آن‌ها همانند الان از طریق صوت یادمیگیرند. همه چیز با واژگان انگلیسی و اصوات اصلی شروع می‌شود.

زمانی که از کتاب و فیلم‌های کودک استفاده می‌کنید، کتاب‌های درسی خود را به همراه آن مطالعه کنید و مطالب آموزشی زبان انگلیسی را مطالعه کنید، بیشتر متوجه خواهید شد. چیزهایی وجود خواهند داشت که شما درک نمی‌کنید و این باعث افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد. هیچ احساسی بهتر از این که بتوانیدمطالب زبان را درک کنید.

۳ـ گوش شنوا داشته باشید

یک چیز عالی در مورد یادگیری انگلیسی این است که تقریبا همه چیز این روزها به زبان انگلیسی است. این به ما فرصت بیشتری می‌دهد تا هر روز با آن ارتباط برقرار کنیم.

اگر در مورد آن فکر کنید، زمانی که کودکان برای اولین بار زبان مادرشان را یاد می‌گیرند، با خواندن یا نوشتن یاد نمی‌گیرند. آن‌ها از مردم دور و بر خود  والدین، برادرها و خواهرها، کارتون‌ها مورد علاقه و غیره را انتخاب می‌کنند. در ابتدا، آن‌ها چیزی کم و یا هیچ چیز را درک نمی‌کنند. اما با گذشت زمان، آن‌ها لغات بیشتری دریافت می‌کنند.

این واژگان به آرامی تبدیل به عبارات می‌شوند، و سپس این عبارات به جملات کامل منتقل می‌شوند، که در نهایت به کودکان اجازه می‌دهد تا گفتگوهای ساده را درک کنند

۴ـ از موسیقی لذت ببرید تا انگلیسی یاد بگیرید

همه موسیقی را دوست دارند. ممکن است سلیقه متفاوتی داشته باشیم. شما ممکن است موسیقی متال را دوست داشته باشید در حالی که من عاشق پاپ هستم، اما هر دوی ما موسیقی را دوست داریم. بیشتر موسیقی‌های جهان در این روزها به زبان انگلیسی تولید می‌شوند و حتی هنرمندان خارجی نیز به این باشگاه می‌پیوندند و شعرهایشان  را با الهام گرفتن از بقیه به زبان انگلیسی تولید می‌کنند.

به جای گوش دادن به موسیقی انگلیسی البته بدون هدف ، از آن استفاده کنید و انگلیسی را از آن یاد بگیرید. بدون اینکه حتی متوجه شوید، هر بار که به اهنگ مورد علاقه تان گوش می‌دهید، در حقیقت در حال یاد گرفتن هستید. بهترین چیز در مورد یادگیری از ترانه‌هایی که دوست دارید این است که آن‌ها جذاب هستند (آن‌ها در ذهن شما خواهند ماند)و علاوه بر این، این زبان انگلیسی روزمره است بنابراین شما یاد می‌گیرید که چگونه یک فرد به طور متوسط چطور صحبت می‌کند.

۵ـ از اخبار برای یاد گرفتن انگلیسی استفاده کنید

یادگیری زبان انگلیسی با میرا عراقی

دانستن اینکه چه اتفاقی در دنیا رخ می‌دهد برای دانش خودتان عالی است، اما همچنین به شما اطلاعات کافی  برای صحبت کردن در مورد دوستان، خانواده، همکاران و غیره می‌دهد. افراد اغلب در مورد مسائل مربوط به اخبار بحث می‌کنند، بنابراین اگر نمی‌دانید چه اتفاقی در حال رخ دادن است، شما نمی‌توانید در این مکالمه شرکت کنید.

حالا می‌توانید با گوش دادن یا خواندن اخبار زبان انگلیسی شانس خود برای شرکت در گفتگوهای انگلیسی را بهبود بخشید. شما تنها دانش خود از آنچه در حال رخ دادن است را ایجاد نخواهید کرد، اما این یک روش عالی برای انتخاب واژگان جدید نیز هست.

اگر به اندازه کافی دانش انگلیسی ندارید که این اخبار را به طور کامل درک کنید، ابتدا بخوانید یا به آن گوش دهید، ابتدا به آن گوش دهید و یا دوباره آن را به زبان انگلیسی بخوانید. نگران نباشید ، اگه نتوانید این چیزها را درک کنی. همچنین می‌توانید دوباره به مطالب کودکان رجوع کنید و اخبار مناسب کودکان را تماشا کنید.

هر چه بیشتر گوش کنید و اخبار را به زبان انگلیسی بخوانید می‌توانید به طور کامل در مکالمات انگلیسی شرکت کنید بهتر و بیشتر پیشرفت خواهید کرد.

۶ـ فیلم تماشا کنید تا انگلیسی را یاد بگیرید.

بیشتر فیلم‌ها از هالیوود و همه فیلم‌های هالیوودی به زبان انگلیسی است. این به این معنی است که اگر شما عاشق تماشای فیلم هستید، فیلم‌های انگلیسی یک راه عالی برای یادگیری انگلیسی هستند.

در ابتدا، فیلم‌هایی را تماشا کنید که از قبل با آن‌ها آشنا هستید و قبلا در زبان مادری خود دیده بودید. آن به آشنا شدن با داستان کمک می‌کند، چون به شما متن کلمات ناآشنا را می‌دهد.
دوباره، دفترچه لغات انگیسی  خود باز کنید و عباراتی را بنویسید که فکر می‌کنید مفید هستند. با استفاده از آن‌ها تمرین کنید و بعدا سعی کنید صحبت‌های خودتان را با این عبارات تصور کنید. شما می‌توانید مکالمات طبیعی را بنویسید و یا حتی در آینه با خودتان صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که هر چه بیشتر تکرار کنید، بیشتر به خاطر می‌آورید.

۷ـ انگلیسی را از یوتیوب یاد بگیرید

YouTube هر ویدئوی قابل‌تصور را دارد. این فیلم کمدی‌های قدیمی، تریلرهای فیلم‌های سینمایی، تبلیغات تلویزیونی، فیلم‌ آموزشی انگلیسی و چیزهای دیگر را دارد.

به چه چیزهایی علاقه دارید؟ به موسیقی علاقه دارید؟ مد؟ گلف؟ تربیت سگ؟

شما میتوانید موضوعات مورد علاقه ی خودتان را به راحتی در موتورجستجو  یوتیوب بفرستید، یک ویدئو انتخاب کنید، بعد تماشا کنید و گوش دهید. زمانی که شما به یک موضوع علاقه‌مند هستید، در حال حاضر دانش پس‌زمینه در مورد آن دارید، بنابراین یادگیری و درک آسان‌تر خواهد بود.

حتی کانال‌های یوتیوب وجود دارند که به طور خاص برای زبان آموزان ساخته شده‌اند. در یوتیوب کانال های واقعا بزرگ برای یادگیری انگلیسی وجود دارد.

۸ـ flashcards که خودتان می‌توانید درست کنید:

این بخش را که خودتان می‌توانید درست کنید (انجام دهید)یک راه عالی برای تمرین عباراتی هستند که شما شنیده و می‌خواهید آن را یاد بگیرید.سراغ دفتر خود بروید و چند کارت شاخص بردارید و سپس عبارات و یا کلمات را در هر یک با ترجمه خود در پشت آن بنویسید

هر وقت یک لحظه خالی دارید، ورق را ورق بزنید و ببینید چقدر به یاد دارید. این راه خوبی برای آزمایش خودت است. ابتدا با قسمت انگلیسی شروع کنید و ابتدا سعی کنید ترجمه زبان مادری خود را به یاد بیاورید. وقتی همه کارت‌ها را پیدا کردید، آن‌ها را ورق بزنید و وقتی به ترجمه نگاه می‌کنید سعی کنید انگلیسی را به یاد بیاورید – کمی سخت‌تر است

۹ـ باشگاه انگلیسی

آیا شما گروهی از دوستانی دارید که در موقعیت شما قرار دارند؟ اگر پاسخ “بله” باشد، باید بیشتر این کار را انجام دهید. گروهی از دوستانی را سازماندهی کنید که هر هفته، چه در خانه و چه در یک کافه محلی، یکدیگر را ملاقات خواهند کرد. اجازه ندهید همه از زبان مادری خود زمانی که باشگاه تشکیل جلسه می‌دهید استفاده کنند. فقط انگلیسی بزنید. هر هفته یک نفر را انتخاب کنید تا چیز جالبی را به همراه داشته باشید (شاید برخی اطلاعات درباره وب سایت‌های جدید انگلیسی که آن‌ها پیدا کرده‌اند، یک مقاله مجله جالب و یا توصیه‌هایی برای فیلم‌های خوب درک شده).

۱۰ـ پیوستن به انجمن های زبان آنلاین

یکی دیگر از راه های عالی برای تمرین نوشته شده خود را انگلیسی و مهارت های ارتباطی این است که پیوستن به تعدادی از انجمن های آنلاین که در آن مردم بحث در مورد مسائلی که آنها را علاقه مند است. Reddit یک سایت به طور گسترده ای استفاده می شود که طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهد (به نام “subreddits”) ، به طوری که یک مکان برای شروع است.

بدانید که انجمن های آنلاین برای همه چیز وجود دارد، هر چند. این که آیا شما می خواهید به بحث در مورد راهنمایی در مورد چگونگی یادگیری زبان انگلیسی به درستی و یا چگونه برای توله سگ لابرادور جدید خود را مراقبت، فروم آنلاین برای علاقه شما وجود خواهد داشت.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.