۱۰ ترفند برای داشتن ناخن‌های قوی و سالم

۱۰ ترفند برای داشتن ناخن‌های قوی و سالم

همیشه وقتی صحبت از ناخن سالم می‌شود همه فکر می‌کنند باید ناخن‌های مانیکور شده را نشان بدهند؛ در صورتی که اگر به صورت مداوم و روزانه به ناخن‌ها رسیدگی کنیم نیازی به مانیکور یا روش‌های پرخرج دیگر نیست.

در ادامه ۱۰ راهکار برای داشتن ناخن سالم را به شما معرفی کرده‌ایم.

 

10 tricks to have strong and healthy nails
۱٫ ناخن‌ها را بیش از حد در معرض آب قرار ندهید

خیس شدن ناخن‌ها و قرار گرفتن بیش از حدشان در آب، باعث ضعیف و شکننده شدن آن می‌شود. پس حتما در زمان شست‌وشوی ظرف‌ها از دستکش استفاده کنید .

۲٫ آب بنوشید

نوشیدن آب به میزان کافی، برای سلامتی ضروری است و این موضوع شامل ناخن‌های شما هم می‌شود. ناخن‌ها، بدون دریافت رطوبت کافی از بدن، شکننده و به‌راحتی پوسته پوسته می‌شوند یا می‌شکنند. نوشیدن آب به میزان کافی، به حفظ رطوبت ناخن کمک می کند و به آن‌ها استحکام می‌بخشد.

۳٫ به رژیم غذایی خود توجه کنید

مطمئن شوید که رژیم غذایی سالم و متنوعی دارید؛ همچنین توصیه شده است که از یک مولتی ویتامین مناسب همراه با مواد معدنی استفاده کنید.

یک رژیم غذایی بدون وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم می‌تواند سلامت کلی بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد. این موضوع شامل ناخن‌ها هم می‌شود.

۴٫ به محصولات آرایشی‌ که مصرف می‌کنید، دقت کنید

بسیاری از لاک‌های ناخن یا مواد درمانی آن حاوی مواد شیمیایی قوی هستند که به ناخن‌ها آسیب می رسانند و آن‌ها را ضعیف می‌کنند. همچنین بهتر است از مصرف لاک پاک‌کن‌هایی که حاوی استون هستند خودداری کنید، زیرا استون به ناخن آسیب می‌زند.

۵٫ ناخن‌های خود را ژلیش نکنید

ژلیش ناخن، یک گزینه مناسب برای افرادی است که رشد ناخن آن‌ها مشکل دارد و شکل ظاهری زیبایی ندارد.لاک ژلیش مایع رقیقی است که دیر خشک می‌شود اما استفاده مکرر از آن می‌تواند ناخن‌ها را ضعیف کند یا حتی باعث کنده شدن آن‌ها شود.
پیشنهاد می‌کنیم اگر مجبور هستید از ژلیش ناخن استفاده کنید، به صورت مکرر از آن استفاده نکنید.قرار گرفتن ناخن در معرض اشعه‌ ماوراء بنفش، که بخشی از مراحل ژلیش است، عامل خطرناکی است و باعث ابتلا به سرطان می‌شود.

۶٫ همیشه ناخن‌های خود را لاک نزنید

اما استفاده مداوم از لاک، حتی اگر فاقد مواد شیمیایی قوی باشد، می‌تواند ناخن‌های شما را ضعیف کند. ناخن‌ها نیاز به تنفس دارند.

۷٫ ناخن‌های‌تان را زیاد بلند نکنید

بلند بودن ناخن یکی از دلایل شکستن و شکاف برداشتنِ آن است. تا حد ممکن ناخن‌ها را کوتاه یا به اندازه خیلی کمی بلند کنید. با این کار از آسیب دیدنِ احتمالی ناخن‌ها جلوگیری کرده‌اید و ظاهری زیبا به آن‌ها داده‌اید.

۸٫ از ناخن‌های خود به‌عنوان ابزار استفاده نکنید!

برای باز کردن در قوطی یا برداشتن چیزی از فضایی کوچک، از ناخن‌های‌تان استفاده نکنید. برای این کار‌ها می‌توانید از پنجه‌ خود کمک بگیرید یا با کمک یک گیره کاغذ، وسایل ریز را بردارید. استفاده از ناخن به جای ابزار، باعث شکستگی و خرد شدن آن می شود و در نتیجه ناخن‌های‌تان را ضعیف می‌کند.

۹٫ از لوسیون ناخن استفاده کنید

اگر بعد از پاک کردن لاک احساس کردید ناخن‌تان خشک است، می‌توانید کرم مرطوب کننده یا لوسیون روی آن بزنید. همچنین لازم است که پس از هر بار شست‌وشوی دست‌ها، این کار را تکرار کنید.

۱۰٫ ناخن‌های‌تان را خشک نکنید

اگر از محصولات ضدعفونی کننده زیاد استفاده می‌کنید، اجازه ندهید که مدت زمان طولانی روی ناخن‌های‌تان باقی بماند. استفاده‌ مداوم از مواد ضدعفونی کننده می‌تواند ناخن‌ها را خشک و شکننده کند.

نویسنده : مارال مرادی ،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.