گروه موسیقی شیلر

در این مطلب به بررسی و بیوگرافی گروه موسیقی شیلر در مجله اینترنتی فارسیها می پردازیم.

شیلر (به آلمانی: Schiller) نام پروژهٔ مهم موسیقیدان آلمانی، کریستوفر فن دیلن (Christopher Von Deylen) است که کارهایی را در سبک الکترونیک منتشر کرده‌است. او از سال ۱۹۹۸ با انتشار نخستین آلبوم وارد عرصه حرفه‌ای بازار موسیقی دنیا شد و تاکنون چیزی حدود ۷ میلیون نسخه از آثار خود را در سراسر جهان به فروش رسانده‌است. گروه شیلر سال ۱۹۹۸ توسط کریستوفر فن دیلن و میرکو فن اشلیفن در هامبورگ تأسیس شد. در سال ۲۰۰۳ فن اشلیفن گروه را ترک کرد و از آن زمان به بعد کریستوفر فن دیلن با هنرمندانی مختلفی همکاری داشته‌است.

کریستوفر فن دیلن همکاری‌های بسیار زیادی با هنرمندان مطرح از سراسر دنیا را برای آلبوم‌هایش انجام داده‌است،

همچنین اخیراً در شهرویر ماه سال ۱۳۹۷ که برای ضبط بخشی ازآلبوم جدیدش(morgenstun) به ایران آمده بود، با حجت اشرف زاده و نیلوفر پارسا در یک یا چندین قطعات همکاری کرد.

آلبوم های گروه شیلر

  • ۱۹۹۹ – Zeitgeist (Spirit of the Age)
  • ۲۰۰۱ – Weltreise (The World Trip)
  • ۲۰۰۳ – Leben (Life)
  • ۲۰۰۵ – Tag und Nacht (Day and Night)
  • ۲۰۰۸ – Sehnsucht (Desire)
  • ۲۰۱۰ – Atemlos (Breathless) (2xCD) (GER: #4)
  • ۲۰۱۲ – Sonne (Sun)
  • ۲۰۱۳ – Opus
  • ۲۰۱۶ – Future
  • ۲۰۱۹ – Morgenstund (early morning)

کنسرت گروه شیلر در ایران

اجرای آهنگ برلین گروه شیلر در تهران
اجرای آهنگ برلین گروه شیلر در تهران

کنسرت گروه شیلردر آذر ماه سال ۱۳۹۶ طی ۶ شب در تالار وزارت کشور برگزار شد و ۱۵ هزار نفر به تماشای اجرای موسیقی بی‌کلام این گروه نشستند. این برای اولین بار بود که یک گروه موسیقی معروف آلمانی در ایران کنسرت برپا می‌کرد. پیش از این قرار بود کریس دی برگ نیز در تهران کنسرت داشته باشد که در آخرین لحظات لغو شد. کریستوفر فن دیلن در مصاحبه با خبرنگاران دربارهٔ تجربه برگزاری کنسرت در ایران گفت:

اولین بار در زندگیم بود که از هواداران گروهمان فیلم می‌گیرم. آنقدر فضا ما را شوکه کرده بود که تنها فکری که به ذهنمان آمد فیلم گرفتن بود. وقتی به آلمان برگردیم ممکن است کسی حرف ما را باور نکند اما فیلم‌ها برای ما سند هستند. در آلمان مخاطبان اول و آخر کنسرت دست می‌زنند و در حین اجرا هم خیلی واکنشی نشان نمی‌دهند. اما اینجا واکنش‌های مردم عالی بود. شور و اشتیاق و انرژی ای که از مردم در تالار وزارت کشور گرفتیم فوق‌العاده بود.
گرچه به دلیل شور و استقبال بسیار زیاد طرفداران این گروه آلمانی آنها در اسفند ماه همان سال بار دیگر برای اجرای کنسرت به تهران آمدند و سه اجرای فوق‌العاده دیگر را به نمایش گذاشتند (آهنگ برلین-تهران) نیز در این کنسرت‌ها برای اولین بار به‌صورت زنده اجرا شد.

بخشی از محتوا از ویکیپدیا جمع آوری شده است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.