چیپس و پفک و قرمه سبزی غذای پرندگان مهاجر نیست!

چیپس و پفک و قرمه سبزی غذای پرندگان مهاجر نیست!

وقتی برای پرنده‌‏هایی مثل مرغابی، قمری و اردک غذا می‎‌ریزید، خیلی سریع به سمت‎‌تان می‌‎آیند و بدون این‌که بدانند به چه نوع غذایی مهمان‌‎شان کرده‌اید، شروع به خوردن می‌‎کنند.

تجربه دیدن چنین منظره‌‎ای حس خوبی به آدم می‎‌دهد ولی راستش را بخواهید این کار خیلی هم درست نیست

چون اغلب غذاهایی که ما به آن‌ها می‌‎دهیم، ممکن است سیرشان کند اما حسابی برای‎‌شان ضرر دارد؛ مثلا:

Chips, puffs and vegetable crumbs are not the food of migratory birds!

ته‌مانده غذاهای روزانه ما که معمولا چرب و پر از ادویه و نمک هستند، به‌هیچ‎‌وجه غذای مناسبی برای پرنده‌‎ها نیست و می‎‌تواند باعث مرگ آن‌ها بشود.
نان می‎‌تواند باعث خفگی پرندگان شود. انواع نان‎‌ها به‌دلیل خمیری که دارند، ممکن است در گلوی پرنده‌‎ها گیر و برای‌شان دردسر درست کند.
چیپس و پفک از مضرترین خوراکی‎‌هایی است که به پرنده‌‎ها داده می‌شود. مراقب باشید این تنقلات را در استخرهای آبی نریزید که مرغابی و اردک دارند. شاید به‌نظر برسد این پرنده‌‎ها چیپس و پفک دوست دارند اما در واقعیت برای‌شان به‌شدت خطرناک است.
هیچ‌‎وقت با دست‎ به پرنده‌‎ها غذا ندهید، غیر از پرنده‏‌هایی که درون قفس و خانه نگهداری می‌‎شوند*، بقیه پرنده‌‎ها با این کار به آدم‌‎ها اعتماد می‌‎کنند و چرخه زندگی‌‎شان به‌هم می‌ریزد. حتی ممکن است به‌دلیل اعتمادشان به شما بعدا به کسی که می‎‌خواهد زندانی یا شکارشان کند هم اعتماد کنند.
* البته هیچ پرنده‌‎ای نباید داخل قفس باشد ولی ما انسان‎‌ها بعضی از پرندگان را طوری به خودمان وابسته کرده‌ایم که زندگی در طبیعت را فراموش کرده‌‎اند.

نویسنده : مریم ملی ،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.