چگونه یک بسته را پست کنیم؟

چگونه یک بسته را پست کنیم؟

پاکت نامه، تمبر و صندوق پست، آشناترین تصوری است که در گذشته از پست وجود داشت، هرچند این روش پستی کاملا هم منسوخ نشده‌ و در مواردی کار راه‌انداز است. پست عادی با همان شیوه سابق هنوز نامه و مطبوعات را تا سقف ۲کیلوگرم جابه‌جا می‌کند. مراحل پستی این مرسوله‌ها جایی ثبت نمی‌شود و رسیدن آن به گیرنده زمان‌بر است. رونق این روش اما با تفاوت در انتظارات ما از پست، کم شده‌است.

How to post a package?

این روزها پست بیشتر برای ارسال کالا کاربرد دارد یا زمانی که فرستنده می‌خواهد مرسوله‌اش مطمئن و در زمانی مشخص به مقصد برسد. البته هرچیزی را هم نمی‌شود پست کرد. مثلا مایعات جزو اقلام ممنوعه هستند و کالاهای بیشتر از ۳۰ کیلوگرم را هم پست جابه‌جا نمی‌کند. اگر مرسوله‌تان این دو ویژگی را ندارد، سراغ یک دفتر پستی بروید. مسئول پست اطلاعاتی مانند نام، نام‌خانوادگی، آدرس، کد پستی و شماره تماس فرستنده و گیرنده را ثبت سامانه می‌کند. اگر مرسوله‌تان قیمتی یا شکستنی است، باید مسئول پست را مطلع کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “پست الکترونیک یا ایمیل چیست؟ ” را نیز مطالعه بفرمایید

 

در این موارد بسته‌تان بیمه و علامت‌دار می‌شود تا هنگام حمل و توزیع خسارت نبیند. بعد مرسوله‌تان، وزن و هزینه‌اش با توجه به روش پستی آن محاسبه می‌شود. پست سفارشی و پیشتاز دو گزینه‌ای است که برای ارسال دارید. از پست پیشتاز در مواقعی می‌توانید استفاده کنید که می‌خواهید بسته‌تان زودتر برسد. در پایان، مسئول پست رسیدی تحویل‌تان می‌دهد و کد رهگیری مرسوله به شماره موبایلی ارسال می‌شود که داده‌اید. با این کد از طریق پرتال ملی شرکت پست می‌توانید موقعیت مرسوله‌تان را ردیابی کنید.

نویسنده : مرجان دهقان ،خراسان

2.9/5 - (8 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.